Διαρκής είναι ο ενεργειακός πόλεμος με τις τιμές στα καύσιμα να τρέχουν. Ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών κ. Φώτης Πούλος σημείωσε πως θα πρέπει να υπάρξει κυβερνητική παρέμβαση αν θέλουμε να δούμε αποκλιμάκωση στα καύσιμα.

Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι «αποκλιμάκωση δεν μπορούμε να έχουμε όσο συνεχίζεται αυτός ο ενεργειακός πόλεμος παγκοσμίως. Δυστυχώς τους επόμενους μήνες δεν νομίζω να δούμε κάποιες δραματικές αλλαγές. Όταν βγαίνουν κάποιοι και λένε ότι υπάρχει μια αποκλιμάκωση και θεωρούμε τέτοια τα 2, 3 και 4 λεπτά, νομίζω ότι είναι ασήμαντο και γελοίο να το συζητάμε. Όσο το βαρέλι έχει ξεπεράσει τα 110-115 δολάρια, η ισοτιμία ευρώ- δολαρίου είναι 1 προς 1 ενώ παλιότερα έδινες ένα ευρώ κι έπαιρνες πάνω από 1,20 δολάρια, νομίζω ότι για πολύ καιρό θα έχουμε αυτές τις τιμές στα ταμπλό των πρατηρίων.

Για ακόμη μία φορά θέλω να τονίζω ότι πρέπει να γίνουν κάποια βήματα από το υπουργείο κι από την κυβέρνηση. Μόνο εκεί μπορεί να γίνει αποκλιμάκωση. Λόγω αύξησης των καυσίμων, το 1,30 ευρώ ανά λίτρο είναι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και ο ΦΠΑ. Είναι από τους υψηλότερους ειδικούς φόρους κατανάλωσης που υπάρχουν στην Ευρώπη στο συγκεκριμένο προϊόν, όπως επίσης η χώρα μας έχει από τους υψηλότερους ΦΠΑ. Αν συγκριθούμε κι έχουμε τις ίδιες τιμές στο διυλιστήριο με τη Γαλλία και τη Γερμανία, εκείνες οι χώρες έχουν 19% ΦΠΑ και εμείς 24%. Πέντε μονάδες είναι πάρα πολύ σημαντικές και αλλάζουν πάρα πολύ τα κόστη γενικώς. Γι’ αυτό θα τονίσω για ακόμη μία φορά ότι πρέπει να γίνει κάτι δραματικό ώστε να υπάρξει μια αποσυμφόρηση και αποκλιμάκωση των τιμών. Από τη στιγμή που δεν μπορούμε να επέμβουμε στις διεθνείς αγορές, ενδεχομένως να γίνει μία αποκλιμάκωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης γι’ αυτά τα προϊόντα».

ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

Κατέληξε λέγοντας ότι «είναι κάποια πράγματα τα οποία είμαστε πάρα πολύ μακριά. Δεν μπορούμε να επέμβουμε στα διυλιστήρια. Σ’ ένα μεγάλο κομμάτι αυτού που λέμε διυλιστήριο είναι από πίσω το ελληνικό κράτος. Εξακολουθεί να έχει αρκετές μετοχές το ελληνικό δημόσιο στα 3 από τα 4 διυλιστήρια που υπάρχουν στην Ελλάδα και νομίζω ότι αν υπήρχε πολιτική βούληση και θέληση κάποια πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. Εμείς ούτε μπορούμε να ζητήσουμε το τι κερδίζουν, ούτε μπορούμε να βγάλουμε τις τιμές για τα διυλιστήρια. Αυτά είναι δουλειά του ελληνικού δημοσίου».

Προηγούμενο άρθροΣάββας Εμινίδης: Πάμε δυνατά με νέα πρόσωπα, νέες ιδέες και προτάσεις για το αύριο
Επόμενο άρθροΚανονικά θα γίνει αύριο η Λαϊκή της Καλαμίτσας αλλά λίγα μέτρα πιο δίπλα