Η Παράταξη του κ. Τοψίδη, Περιφερειακή Σύνθεση, έθεσε επιτακτικά το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Καβάλας.

Σύμφωνα με τον περιφερειακό σύμβουλο κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο ο Περιφερειάρχης κ. Μέτιος έθεσε θέμα Δράμας αντί της Καβάλας αποκλείοντας το αίτημα της Καβάλας, ενώ οι Καβαλιώτες Αντιπεριφερειάρχες δεν αντέδρασαν. Ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης κ. Κωστής Σιμιτσής επεσήμανε πως ήταν παράλειψη του Περιφερειάρχη που δεν έφερε στο Σώμα το θέμα της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο αυτό.

Όπως ανέφερε «Επιτέλους θα έπρεπε να βρεθεί στα έδρανα της αντιπολίτευσης ο κ. Μαρκόπουλος, για να σκεφτεί ότι υπάρχει και η λέξη διεκδίκηση. Διότι πέντε χρόνια όταν ήταν χορικός αντιπεριφερειάρχης δεν είδα να κάνει και πολλά πράγματα. Επειδή είχαμε χθες συνεδρίαση για τον απολογισμό της Περιφέρειας, είναι σαφής η ποσοτική και η ποιοτική διαφορά σε ότι αφορά τον απολογισμό της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας και μπράβο στον Αντιπεριφερειάρχη κ. Αντωνιάδη. Ας πούμε ότι βοηθήσαμε και μείς λιγάκι και εγώ και οι κ. κ. Γρανάς, Πολίτης, Καραγιώργης, από το δικό του πόστο ο καθένας. Θα είναι και η πρώτη φορά που θα δημοσιευτούν απολογισμοί των θεματικών αντιπεριφερειαρχών και αυτό σημαίνει ότι κάτι γίνεται που δεν γινόταν τότε που δεν χρειαζόταν να κάνουν ειδική αναφορά».

ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ

Ακολούθως ανέφερε ότι «Σε ότι αφορά την σιδηροδρομική σύνδεση ,είναι παράλειψη του Περιφερειάρχη το γεγονός ότι δεν ξαναέφερε το θέμα μετά την συνεδρίαση του Σεπτεμβρίου προ ς συζήτηση. Ήταν το θέμα της γνωμοδότησης για την μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Έχει πάρει απόφαση η πολιτεία με όλους τους αρμόδιους θεσμικούς φορείς που ασχολούνται με το θέμα. Το ελληνικό κράτος, ο ΟΣΕ, αλλά και η Ε.Ε που χρηματοδοτεί. Έχει παρθεί απόφαση εδώ και 30 χρόνια να γίνει αυτή η γραμμή. Άμα ανατρέξουμε στα κείμενα που υπάρχουν στα επιχειρησιακά σχέδια του ΟΣΕ και της κυβέρνησης, με το ολοκληρωμένο σχέδιο συγκοινωνιών που πρόσφατα δημοσιεύτηκε επι ΣΥΡΙΖΑ, θα δείτε ότι προβλέπεται αυτή η γραμμή Θεσσαλονίκη- Αμφίπολη- Καβάλας και όχι η γραμμή της Δράμας.

Θα μπορούσα να συμφωνήσω γιατί πράγματι μέσα στο πλαίσιο της Περιφέρειας, να μην κοιτάζουμε μόνο την Καβάλα, αλλά όλη την ΑΜ. Υπάρχουν επιχειρήματα που λένε ότι σιδηροδρομική σύνδεση Καβάλας με Θεσσαλονίκη, αν γίνει μέσω Δράμας θα ωφελήσει περισσότερο την Περιφέρεια, απ` ότι αν γίνει μέσω Αμφίπολης. Υπάρχουν τέτοιες σκέψεις και στην ουσία αυτό είπε προχθές ο Περιφερειάρχης , ότι είναι δηλαδή κάτι που πρέπει να εξεταστεί από κάποιους σοβαρά. Αν είναι πιο συμφέρουσα και πιο επιθυμητή για διάφορους λόγους η μία ή η άλλη σιδηροδρομική χάραξη . Δεν αντιστρατεύονται τα συμφέροντα της Καβάλας ή η σύνδεση της Καβάλας με την Θεσσαλονίκη μέσω Δράμας. Σημασία έχει να έρθει το τρένο και αυτό μας ενδιαφέρει, ενώ προς αυτή την κατεύθυνση πιέζουμε. Αυτά που πρέπει να κάνουμε προς την διοίκηση του ΟΣΕ, τα κάνουμε και δεν μένουμε άπραγοι».

ΠΕΡΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ

Και πρόσθεσε πως «Δεν υπήρχε λόγος να πάρουμε προχθές τον λόγο στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου γιατί άλλες φορές μας κατηγορούν για αντικαταστατική συμπεριφορά, όταν παίρνουμε τον λόγο εκεί που δεν μας δίνεται. Π.χ τέθηκε μια ερώτηση από τον κ. Μαρκόπουλο, τον κ. Ιωσηφίδη και τον κ. Γάκη, γιατί δεν επανήλθε στο Π.Σ, η συζήτηση για την γνωμοδότηση σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της καινούργιας σιδηροδρομικής χάραξης. Η σκοπιμότητα έχει τελειώσει, η αδειοδότηση όμως πρέπει να συζητηθεί. Εδώ η ερώτηση απευθύνεται προς τον Περιφερειάρχη. Σύμφωνα με τον κανονισμό του Π.Σ. , ο μοναδικός που επιτρέπεται να πάρει τον λόγο και να απαντήσει στην επερώτηση είναι ο Περιφερειάρχης, εκτός και αν ο ίδιος δώσει τον λόγο να τοποθετηθεί και κάποιος άλλος από το Περιφερειακό Συμβούλιο και συνήθως αυτό γίνεται όταν η επερώτηση αφορά ένα θέμα καθαρά τοπικό όπως είναι ένας δρόμος ή το Φράγμα Μαρμαρά. Βέβαια ο σιδηρόδρομος είναι ένα θέμα υπερτοπικό.

Εν πάση περιπτώσει ο κ. Μέτιος δεν έδωσε τον λόγο στον κ. Αντωνιάδη, δεν έδωσε τον λόγο σε μένα και εγώ θεώρησα πως δεν έπρεπε να τον ζητήσω, επειδή ακριβώς το Προεδρείο δεν το προβλέπει ο κανονισμός.

Η απάντησή μου δίνεται μέσω αυτών των γραμμών και θα πρέπει να πω πως εμείς ζητήσαμε από τον Περιφερειάρχη να επαναφέρει το θέμα. Προφανώς δεν ήταν σκόπιμο να το κάνει στην πρώτη συζήτηση του Π.Σ. του έτους.

Πολλές φορές όσοι ασκούμε διοίκηση, μερικές φορές ορισμένα θέματα σοβαρά που θέλουν εξονυχιστική εξέταση , διερεύνηση σε βάθος, λέμε ότι είναι καλύτερα να ήμασταν σε θέση να τα συζητήσουμε δια ζώσης με φυσική παρουσία στην αίθουσα το Περιφερειακού Συμβουλίου , γιατί η συζήτηση με τηλεδιάσκεψη είναι άχαρη αν και αναγκαίο να γίνει. Υπό αυτή την έννοια σκέφτεται κάποιος, ότι αυτό είναι ένα θέμα που σηκώνει πάρα πολύ συζήτηση, στην οποία πρέπει να κληθούν και άλλοι άνθρωποι, ακόμα και οι υπεύθυνοι από το υπουργείο Υποδομών, από τον ΟΣΕ, οι τοπικοί και η της Αθήνας που κάνουν τον σχεδιασμό για να μας μιλήσουν και να μας τα πούνε και αυτοί. Η σοβαρότητα του θέματος δεν επιτρέπει ανεύθυνες και ευκαιριακές συζητήσεις».

Προηγούμενο άρθροΟ Γιώργος Γραμμένος στο πλευρό Πεφάνη για την επιστολή στους απέχοντες των συνεδριάσεων
Επόμενο άρθροΤα νέα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας- Δείτε αναλυτικά