olk-800x445

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας κ. Χρήστος Ηλιάδης σε δηλώσεις του αναφέρθηκε στις τρέχουσες εξελίξεις του ΟΛΚ «αποκαλύπτοντας» τα επόμενα βήματα (τα οποία τα περιέγραψε ως αρκετά άμεσα) όσον αφορά το νέο λιμάνι «Φίλιππος Β’».

Όπως τόνισε αρχικά «Καταρχάς να πούμε ότι το λιμάνι άρχισε να κατασκευάζεται το 1990. Από τότε όμως υπήρχαν διάφορα προβλήματα και το ελληνικό δημόσιο δυστυχώς δεν έδειξε όλο αυτό το ενδιαφέρον που έπρεπε. Το λιμάνι έπρεπε να είχε τελειώσει εδώ και χρόνια αλλά ευτυχώς το έργο επέκτασης των κρηπιδωμάτων που είναι πολύ σημαντικό επιτέλους θα τελειώσει».

Οι δηλώσεις του κ. Ηλιάδη έχουν μεγάλο ενδιαφέρον αφού αναφέρθηκε σε ιδιώτη, που έρχεται στο νέο λιμάνι μέσω συγκεκριμένης διαδικασίας με σκοπό να το αξιοποιήσει. «Το έργο ξεκίνησε το 1998, ήρθαν δύο εταιρείες που έφυγαν το έργο παρέμενε ανολοκλήρωτο αν και είναι πολύ σημαντικό και από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τα καθήκοντα μου για αυτό το έργο πάλεψα.

Από το 2013, τον Σεπτέμβριο και με τον Περιφερειάρχη κ. Γιαννακίδη, τον Αντιπεριφερειάρχη  κ. Γρανά και τον βουλευτή κ. Παναγιωτόπουλο πήγαμε στο υπουργείο Υποδομών για να τα΄ρεξουμε τις καταστάσεις και τελικά και ο διαγωνισμός έγινε το 2014.

Ξεκίνησε τελικά  το έργο και ενώ ήταν να τελειώσει το 2016 πάλι προβλήματα ανέκυψαν. Όλα θα γίνουν το 2019. Η αυτού του είδους αξιοποίηση του νέου λιμανιού περιλαμβάνεται με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα στη πρόσφατη συμφωνία της χώρας μας με τους θεσμούς. Το έργο γίνεται από το υπουργείο, εμείς όμως βοηθούμε όσο μπορούμε. Βέβαια δεν σταματάμε εκεί. Άλλωστε 200 χιλιάδες μέτρα είναι ο χώρος που αποκτά πλέον το λιμάνι αλλά και άλλα έργα πρέπει να γίνουν για να έρθει η ανάλογη προστιθέμενη αξία στην κοινωνία μας προσφορά» όπως σχολίασε.

ΤΟ ΕΡΓΟ

Όπως τόνισε ακολούθως «Ειδικότερα κι αφού τον Δεκέμβρη τελειώσει το έργο των επιπλέον και απαραίτητων κρηπιδωμάτων, θα προκηρυχθεί διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ. Αυτός αφορά αξιοποίηση του λιμανιού μέσω ΣΔΙΤ και επιλογή ιδιώτη που εκτός των άλλων θα έχει υποχρέωση να κατασκευάσει έργα: Κτιρίων, αποθηκών, δαπέδων, κρηπιδωμάτων του προσήνεμου μόλου του ίδιου λιμανιού. Αυτά είναι τα βασικά βέβαια. Ο διαγωνισμός θα γίνει από το ΤΑΙΠΕΔ. Θα υπάρχει απαίτηση και για άλλα έργα. Ο ιδιώτης θα αναλάβει τη χρήση στο νέο λιμάνι για 40 χρόνια. Μετά θα περάσει στο ελληνικό δημόσιο και πάλι.  Βέβαια το λιμάνι θα έχει κάποιες ελλείψεις μια και τα κρηπιδώματα μας θα είναι 12 μέτρα ενώ στο προσήνεμο μώλο τα βυθίσματα θα είναι πια 17 μέτρα και θα μπορεί πλέον το λιμάνι να φέρει μεγάλο καράβι με κοντέινερ βυθίσματος 14,5 μέτρα. Αυτή είναι μια τρομερή προοπτική για το λιμάνι μας».

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ

«Είναι δεδομένο ότι υπάρχουν ενδιαφερόμενοι» είπε ο κ. Ηλιάδης αλλά δεν επεκτάθηκε στα χαρακτηριστικά ή στην προέλευση τους.  Επανέλαβε το μεγάλο προσόν του «Φίλιππος Β’», τα μεγάλα βάθη του. Που με το κρηπίδωμα του προσήνεμου μόλου θα γίνουν ακόμη μεγαλύτερα, ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν μεγάλα πλοία που κουβαλούν μόνο κοντέινερ. «Η διαδικασία θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ. Δεν θα υπάρξει ούτε ιδιωτικοποίηση, ούτε πώληση» ξεκαθάρισε ο Χρήστος Ηλιάδης.

Θύμισε μάλιστα και άλλα πλεονεκτήματα, όπως το ότι το λιμάνι βρίσκεται πλάι στην Εγνατία, έρχεται κοντά πια το τρένο, και το πρώτο έργο θα είναι η σύνδεση του λιμένα με τους Τοξότες κι αυτό θα ανακοινωθεί άμεσα.

ΚΡΙΠΙΔΩΜΑΤΑ

Σχετικά με το έργο των κρηπιδωμάτων, έργο που κατασκευάζει η ΕΛΙΚΑ ΑΤΕ, το οποίο τελειώνει ο κ. Ηλιάδης είπε ΌΤΙ  « Τα προηγούμενα χρόνια το δημόσιο δεν έδειξε ενδιαφέρον και για το λιμάνι και για το συγκεκριμένο έργο. Κατά την άποψη μου το έργο τελειώνει τον Δεκέμβρη του 2018. Κάνουμε ότι μπορούμε για να συμβεί αυτό. Σας θυμίζω ότι το έργο άρχισε το 1998, από τότε διαλύθηκαν δύο εργολαβίες. Τον Σεπτέμβρη του 2013 μαζί με τοπικούς παράγοντες πήγαμε στην Αθήνα και ότι είχε σχέση με το συγκεκριμένο έργο επικαιροποιήθηκε. Έτσι το έργο άρχισε πάλι το 2014 με προοπτική ολοκλήρωσης το 2016. Υπήρξαν πάλι προβλήματα αλλά το έργο θα τελειώσει τον Δεκέμβρη. Εμείς είμαστε πάντα κοντά στη Διαχειριστική Αρχή και προσπαθούμε όσο μπορούμε να βοηθήσουμε για να μην υπάρχουν εμπόδια και το έργο να ολοκληρωθεί. Είμαι σίγουρος ότι θα πάμε στο τέλος του 2018. Θέλω να πιστεύω ότι τα έργα ΣΔΙΤ θα γίνουν στο 2019, ένας στόχος δύσκολος εφικτός όμως. Πρέπει να λύσουμε πολλά θέματα αλλά πιστεύω ότι η διαδικασία θα προχωρήσει».

ΚΕΡΑΜΩΤΗ

Ερωτηθείς για την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Νέστου, η οποία δημοσιεύτηκε και στην εφημερίδα της Κυβέρνησης κι απαγορεύει την κίνηση φορτηγών άνω των 12 τόνων στο λιμάνι της Κεραμωτής (ουσιαστικά απαγορεύει να ταξιδεύουν από την Κεραμωτή τα μεγάλα φορτηγά προς τη Θάσο) ο πρόεδρος του ΟΛΚ είπε ότι  « Κατ’ αρχήν η απόφαση πρέπει να ακολουθηθεί από οριοθέτηση του χώρου της απαγόρευσης κίνησης των φορτηγών. Πρέπει να μπουν οι σχετικές πινακίδες. Αυτό θέλει χρόνο. Γενικά πιστεύω ότι η απόφαση δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί τώρα. Χρειαζόμαστε μια καινούρια απόφαση και αυτό δεν μπορεί να γίνει από μια μέρα στην άλλη. Δεν μπορεί να πάρει μια απόφαση ο Δήμος Νέστου και να πει ότι η απόφαση θα ισχύσει άμεσα. Όλοι οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να βρεθούν και να συναποφασίσουν.  Πρέπει όμως να λυθεί και το θέμα των δρομολογίων και να δοθεί νέα λύση με νέα δρομολόγια είτε από το λιμάνι της Ν. Περάμου είτε από το λιμάνι ΦΙΛΙΠΟΣ Β. Είμαστε στα μέσα Ιουλίου, βλέπω εφαρμογή της για του χρόνου το Καλοκαίρι».

Το περασμένο Σάββατο μάλιστα σε εκδήλωση που έγινε στην Κεραμωτή ο Δήμαρχος Νέστου κ. Βαγγέλης Τσομπανόπουλος είχε πει ότι η ίδια απόφαση θα επιδιωχθεί να εφαρμοστεί το δυνατό συντομότερο.  Βέβαια ο κ. Ηλιάδης επιμένει σε μια νέα σύσκεψη φορέων για να γίνει αυτή η διαδικασία εφικτή

Προηγούμενο άρθρο3 αμφίβια αμαξίδια στη διάθεση Ατόμων με κινητικά προβλήματα στον Δήμο Παγγαίου
Επόμενο άρθρο«Τον λόγο έχει τώρα ο ΕΛΓΑ, μετά τις εκτεταμένες ζημιές στις καλλιέργειες» δηλώνει ο πρώην βουλευτής κ. Γιάννης Πασχαλίδης