Στις 9 Νοέμβρη, πριν περίπου από έναν μήνα, σημειώθηκε στην Καβάλα ένα περιστατικό που δύσκολα θα ξεχαστεί. Κατέρρευσε τμήμα της γέφυρας μπροστά από το παλιό Νοσοκομείο. Την ώρα της κατάρρευσης στο δρόμο κινούνταν ένα επιβατικό όχημα κι ένας μεγάλος γερανός. Οδηγοί και επιβάτες (συνολικά 3 άτομα) δεν έπαθαν το παραμικρό. Η πόλη μας μέσα στην ατυχία του βασικού περιστατικού, ήταν τυχερή. Απέφυγε τα χειρότερα σε σχέση με τραυματισμούς κτλ.

Στο διάστημα που μεσολάβησε 30 περίπου μέρες, επί της ουσίας δεν έγινε απολύτως τίποτα. Αφού για 15-20 ημέρες υπήρξαν διάφορες παλινωδίες κυρίως της τοπικής αυτοδιοίκησης, η Δικαιοσύνη κατάφερε να επιβάλει μια συγκεκριμένη διαδικασία. Για το αποτέλεσμα της οποίας θα πρέπει να έχουμε υπομονή.

Ελάχιστα πράγματα έχουν γίνει σε αυτό το 30ήμερο για το απαραίτητο έργο αποκατάστασης της ζημιάς. Η δε προσωρινή κυκλοφοριακή ρύθμιση δέχεται σφοδρή κριτική. Παραμένει ίδια αφού και σε αυτόν τον τομέα (όπως συνολικά στο θέμα) έχουμε μόνο λόγια και έγγραφα. Ελάχιστες ή καθόλου πράξεις. Κριτική δέχεται κυρίως ο Δήμος Καβάλας. Δευτερευόντως η Περιφέρεια ΑΜΘ. Στο τέλος ο απλός πολίτης παύει να διαμαρτύρεται. Καταλαβαίνει (και με αυτήν την αφορμή) ότι συνεχίζει να ζει στην Ελλάδα. Οι παθογένειες της οποίας δεν διορθώθηκαν και δεν θα διορθωθούν. Δικαιώνεται με λίγα λόγια η γνωστή ρήση του Μακρυγιάννη: «Τούτο το δοβλέτι μήτε χαλιέται, μήτε ξαναφτιάχνεται». Ευχόμαστε η γέφυρα , τουλάχιστον η γέφυρα, να ξαναφτιαχτεί. Παρά τις αντίθετες προτάσεις και σκέψεις (ακόμη και για τουριστική εκμετάλλευση της σημερινής κατάστασης) είναι απαραίτητη στη λειτουργία της πόλης.

Το περιστατικό κατάρρευσης της γέφυρας έγινε περίπου στις 4 το απόγευμα την Παρασκευή 9 Νοέμβρη του 2018. Στο σημείο έσπευσαν άπαντες. Το ίδιο βράδυ απεγκλωβίστηκαν τα δύο οχήματα. Το Σάββατο 10 Νοέμβρη έκαναν αυτοψία κυβερνητικά στελέχη. Στη σύσκεψη που επακολούθησε υπήρξε συμφωνία. Σύμφωνα με αυτήν το Δήμο Καβάλας θα βοηθούσαν σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια η Εγνατία Οδός ΑΕ και τα Υπουργεία. Παράλληλα ο Δήμος Καβάλας άρχισε να ερευνά το μείζον θέμα των αρμοδιοτήτων συντήρησης της γέφυρας. Τη Δευτέρα 12 Νοέμβρη με συνέντευξη τύπου Μέτιου- Δημάρχου ανακοινώθηκε νέα συμφωνία. Η οποία ακύρωσε την προηγούμενη. Επί του θέματος ο Δήμος Καβάλας επανήλθε λίγες μέρες μετά. Ολοκληρωμένα αρνήθηκε οποιαδήποτε αρμοδιότητα συντήρησης στη γέφυρα. Εμμέσως πλην σαφώς μετέφερε την ευθύνη στην Περιφερειακή Ενότητα και στο κράτος.

Το γεγονός ότι η γέφυρα ήταν για μέρες «ορφανή», επηρέασε το αίτημα προς το ΤΕΕ για σύνταξη της απαραίτητης πραγματογνωμοσύνης. Τελικά αυτό δρομολογήθηκε μέσω της προκαταρκτικής έρευνας που άρχισε και συνεχίζεται. Στις 23 Νοέμβρη η Εισαγγελία ανέθεσε την πραγματογνωμοσύνη στον ιδιώτη μηχανικό Παναγιώτη Αϊβαζίδη. Αυτός συλλέγει στοιχεία. Δεν του αρκεί η προθεσμία ενός μήνα που του δόθηκε. Άρα το συμπέρασμα του θα το γνωρίζουμε με το νέο έτος.

Πολλά λόγια για το περιστατικό ακούστηκαν στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Το Σάββατο 1η Δεκέμβρη η Δήμαρχος συνάντησε εκπροσώπους της Εγνατίας Οδού ΑΕ και συζήτησε μαζί τους τα βασικά για την επανακατασκευή της γέφυρας. Ταυτόχρονα ανέθεσε σε νομικό τη γνωμοδότηση για τα θέματα αρμοδιότητας στην οδό. Κάπου εδώ είμαστε σήμερα.

Σύμφωνα με όλα αυτά είναι βέβαιο ότι λόγω εορτών δεν θα υπάρξουν νέα για το θέμα ως τα Θεοφάνεια. Νεότερα θα έχουμε με το νέο έτος. Κυρίως από την πραγματογνωμοσύνη για το τι έφταιξε και έπεσε μια γέφυρα που δεν συντηρήθηκε καθόλου από την κατασκευή της έως σήμερα.

Ένας χρόνος από το «ξήλωμα» του φάρου στη Ραψάνη

Αρχές Δεκέμβρη του 2017- πριν έναν χρόνο- κακοκαιρία «ξήλωσε» έναν από τους δύο φάρους μπροστά από την ακτή της Ραψάνης. Το έργο του Δήμου ήταν πρόσφατο, το γεγονός μη αναμενόμενο. Η κακοκαιρία όχι ιδιαίτερα αξιόλογη. Ο Δήμος Καβάλας επεδίωξε αποκατάσταση του φάρου μέσω του αρχικού έργου του ΕΣΠΑ. Η Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας ΑΜΘ απάντησε αρνητικά. Κατά συνέπεια έπρεπε και πρέπει να δρομολογηθεί ένα νέο έργο. Δημοτικό.

Την προηγούμενη εβδομάδα ακυρώθηκε διαγωνισμός του Δήμου Καβάλας για την προμήθεια και εγκατάσταση φωτοσημαντήρα στον τεχνητό ύφαλο της Ραψάνης. Στον διαγωνισμό δεν προσήλθε κανείς ενδιαφερόμενος κι αυτός ακυρώθηκε. Στο μεταξύ στον «ξηλωμένο» φάρο δεν έχει γίνει τίποτα, ούτε προβλέπεται. Το κόστος αποκατάστασης της ζημιάς είναι μεγάλο κι όχι στις προτεραιότητες του Δήμου.

Proininews.gr

Προηγούμενο άρθροΚοινωνικό Μέρισμα: Πανικός για μια αίτηση – Τα λάθη και οι… εξαφανισμένοι
Επόμενο άρθροΆνετη νίκη για τον ΑΟΚ με 3-0 την ΑΕ Καλαμπακίου