Συντετριμμένοι οι γονείς του μικρού Βασίλη στις Σέρρες ζητούν να αποδοθούν ευθύνες. Λίγο πριν την κηδεία του παιδιού τους, πραγματογνώμονες κάνουν έρευνα για να διαπιστώσουν πώς και γιατί προκλήθηκε η έκρηξη…
Το τελευταίο αντίο στον 11χρονο μαθητή που έχασε τη ζωή του μετά από έκρηξη που σημειώθηκε στο λέβητα της σχολικής μονάδας των Σερρών, θα πουν σήμερα στις 16:00 το απόγευμα, η οικογένειά του, φίλοι και συγγενείς του αδικοχαμένου αγοριού. Το πένθος είναι βαρύ με τους γονείς του 11χρονου μαθητή να μην μπορούν ακόμα να πιστέψουν ότι έχασαν το μικρό τους αγγελούδι τόσο άδικα και τόσο ξαφνικά, ζητώντας να αποδοθούν άμεσα ευθύνες.
Την ίδια ώρα, στο χώρο του σχολείου πραγματοποιείται έρευνα, προκειμένου να δοθούν απαντήσεις για το πώς και γιατί συνέβη η τραγωδία. Γι΄αυτόν ακριβώς τον λόγο στο σημείο, βρίσκονται πραγματογνώμονες που πραγματοποιούν αυτοψία, παρουσία του δικηγόρου της οικογένειας του άτυχου παιδιού. Γίνεται διερεύνηση προκειμένου να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια της φονικής έκρηξης στο λεβητοστάσιο, ενώ μετά την τραγική είδηση έγινε γνωστό πως πρόσφατα είχε γίνει η μετατροπή του λέβητα σε γεωθερμικό και ακολούθησε σειρά από λάθη κατά τη διαδικασία αλλαγής του.
Στο 9ο δημοτικό βρέθηκε και ο αντιπρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, Σάββας Μπερμπερίδης ο οποίος ανέφερε ότι «με αφορμή το γεγονός αυτό, θα έπρεπε να ανοίξει μία πολύ μεγάλη συζήτηση για την γενικότερη κατάσταση των σχολικών κτιρίων σε όλη την Ελλάδα, για τα μέτρα πυροπροστασίας, την συντήρηση και κατά πόσο αυτή είναι σωστή από τους υπεύθυνος και για όλα τα ζητήματα που άπτονται της υλικοτεχνικής υποδομής.»
Σε ερώτηση δημοσιογράφου «γιατί έπρεπε να έχουμε έναν νεκρό», ο κ. Μπερμπερίδης απάντησε ότι «συνήθως αυτά τα θέματα τα προσπερνάμε και μένουμε μόνο στην επιφάνεια. Δεν είμαι εμπειρογνώμονας για να μπορώ να γνωρίζω, ούτε είμαι από τους άμεσα αρμόδιους για να ξέρω σε ποιο στάδιο βρίσκονται αυτή τη στιγμή οι εργασίες στο σχολείο.
Εκείνο που γνωρίζουμε είναι ότι οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών και των διευθυντών είναι συγκεκριμένες και δεν μπορεί ένας διευθυντής ή ένας εκπαιδευτικός να γνωρίζει ή να είναι αρμόδιος για ζητήματα τεχνικά. Όταν ζητείται να μπει ένα συνεργείο σε ένα σχολείο για να γίνει μία συντήρηση λέβητα, εμείς πρέπει να ζεσταίνουμε τα σχολεία. Υπήρχαν παράλληλα δύο συστήματα, ενα γεωθερμίας και ένα σύστημα πετρελαίου.
Κανένας διευθυντής δεν μπορεί να γνωρίζει πώς γίνονται αυτές οι εργασίες και ποιο είναι υπεύθυνοι. Σαφέστατα οι εργολάβοι που είναι υπεύθυνοι για τα θέματα αυτά έχουν και κάποιους οι οποίοι τους επιβλέπουν , υπάρχουν κάποιες μελέτες οι οποίες έχουν κατατεθεί, υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι παραλαμβάνουν το έργο ή το παρατηρούν σε όλη τη διάρκειά του. Οι εργάτες, οι τεχνικοί που εργάζονταν στο σχολείο αποχώρησαν αφού έκαναν τις εργασίες και δύο ώρες μετά έγινε αυτό. Ας αναζητήσουμε τις ευθύνες για το τί έγινε σε εκείνο το μεσοδιάστημα.»
Μάλιστα ανέφερε ότι «έχει ακουστεί και δεν ξέρω κατά πόσον έχει διασταυρωθεί είναι ότι υπήρχαν έντονες αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου για το ότι γίνονται οι συγκεκριμένες εργασίες εν ώρα λειτουργίας του σχολείου. Θα μπορούσε να καλέσει την αστυνομία, τον δήμο όπως και ο δήμος θα μπορούσε να έχει έναν υπεύθυνο τεχνικό.»
Σημειώνεται πως από την έκρηξη στο 9ο δημοτικό σχολείο Σερρών τραυματίστηκαν ελαφρά ακόμη δύο μαθητές, ο 6χρονος εξακολουθεί να νοσηλεύεται στο Ιπποκράτειο ενώ ο 10χρονος πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο των Σερρών.
Ρεπορτάζ: Άννα Τριανταφυλλιά Τσούτσα – Άγγελος Λαμπίδης
Πηγή:www.newsit.gr