Σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουν και στην Καβάλα οι αλιείς μέσης αλιείας λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων. Σύμφωνα με τον πλοιοκτήτη κ. Παράσχο Αγανικόλα η αύξηση αυτή προκαλεί πιέσεις στους αλιείς ενώ οι αυξήσεις μεταφέρονται στα αλιεύματα.

Αρχικά ανέφερε ότι “Yπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα αυτή την στιγμή. Μάλιστα στο δικό μου κομμάτι, στη μέση αλιεία, μιλώντας με παραδείγματα θα πω ότι με τα σκάφη μέσης αλιείας καταναλώνουμε πετρέλαιο τράνζιτ. Αυτό είναι ένα καύσιμο, είδος θέρμανσης και επειδή οι καταναλώσεις μας είναι πολύ μεγάλες, το 24ωρο ένα τέτοιο σκάφος καταναλώνει 1 τόνο και 200 λίτρα οπότε και υπάρχει πιο χαμηλή τιμή για να μπορούμε και εμείς να ανταποκριθούμε ως φορέας.

Πέρσι τέτοιο καιρό παίρναμε τράνζιτ για τα σκάφη μας, περίπου 400 ευρώ τον τόνο! Γύρω στον Ιούλιο η τιμή αυτή εκτοξεύθηκε στα 490-500 ευρώ τον τόνο! Φέτος τον Οκτώβριο που ξεκίνησε η μέση αλιεία και άνοιξαν τα ελληνικά εγχώρια ύδατα και βγήκαν οι αλιείς είδαν να αγοράζουν τον τόνο περί τα 600 ευρώ τον τόνο!

Αυτό σημαίνει μοιραία αυξημένα λειτουργικά έξοδα, περαιτέρω πιέσεις σε αυξήσεις τιμών πράγμα όμως που είναι πολύ δύσκολο να γίνει σε εμάς ώστε να καλύψουμε το κόστος μια και ο καταναλωτής έτσι και αλλιώς είναι σε πολύ δύσκολη κατάσταση.

Από πλευράς καταστημάτων εμείς προσπαθούμε λοιπόν να απορροφήσουμε όλες αυτές τις αυξήσεις ώστε ο καταναλωτής να μπορέσει με την σειρά του να συνεχίσει να αγοράζει. Τις τελευταίες 4 εβδομάδες η κατάσταση στην αγορά είναι τρομακτική. Υποτονική και τραγική θα έλεγα. Πάρα πολλά καταστήματα έχουν πρόβλημα. Η κατανάλωση έχει πέσει τραγικά!!!”

Η ΑΥΞΗΣΗ

Ο ίδιος εκτιμά ότι η μείωση της κατανάλωσης αφορά τους περισσότερους του κλάδου ενώ η αύξηση στην τιμή του πετρελαίου, κατά τον ίδιο επηρεάζει την παραγωγή και την πώληση.

“Και μιλάω για όλο τον πρωτογενή τομέα. Είτε κτηνοτροφία δηλαδή, είτε γεωργία και σαφώς και αλιεία!

Φυσικά αυτά τα τρία έμειναν στην Ελλάδα και τα τρία επηρεάζονται άμεσα από τα καύσιμα. Υπάρχει πρόβλημα και πρέπει να γίνει παρέμβαση. Και η παρέμβαση πρέπει να γίνει τώρα.

Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα μια και έχουμε να αντιμετωπίσουμε και πολλούς αθέμιτους ανταγωνιστές. Άρα το βασικό είναι να έχουμε στο νου μας ότι έχουμε και τα τούρκικα αλιευτικά που μπαίνουν μέσα στα δικά μας χωρικά ύδατα και δεν αλιεύουν στα διεθνή ύδατα. Πρόσφατα είδαμε τι έγινε στην νησιωτική Ελλάδα όταν μεγάλα τούρκικα αλιευτικά κυνηγούσαν ντόπιους ψαράδες. Το είδαμε όλοι μας νομίζω και καταλαβαίνουμε το σοβαρό πρόβλημα. Είναι ένας ανταγωνισμός που η δική μας αλιεία δεν μπορεί να παλέψει λόγω των αυξημένων λειτουργικών εξόδων!!

Έξοδα που μέρα με την μέρα αυξάνονται. Και όταν αυξάνονται τα λειτουργικά έξοδα σε μια επιχείρηση θα πρέπει και η ίδια να επιβιώσει. Και για να γίνει αυτό απλά θα πάει σε αύξηση τιμών. Γι αυτό και ζητάμε άμεση παρέμβαση και δη κυβερνητική. Πιστεύω ότι όλοι γνωρίζουν και πιστεύω ότι θα ανταποκριθούν. Η μέση αλιεία είναι κομμάτι του τομέα παραγωγής και από εκεί ζουν χιλιάδες οικογένειες. Πάντως πολύ φοβάμαι, εύχομαι να πάμε καλά αρκεί βέβαια να υπάρξουν παρεμβάσεις….. Για 25 χρόνια είμαι σε αυτόν τον κλάδο και ομολογώ ότι φοβάμαι.

Μιλάμε για πρωτόγνωρες καταστάσεις με μειωμένες πωλήσεις και αυξημένα λειτουργικά έξοδα. Δύσκολα θα αντέξουμε αν δεν παρθούν μέτρα με δεδομένο ότι ο κόσμος δυσκολεύεται να ψωνίσει. Να πω για παράδειγμα ότι τα προπάνια τα αγοράζαμε στα 32 ευρώ και τώρα αγοράζουμε 43 – 45 ευρώ!! Φανταστείτε έξοδα. Όλα ανέβηκαν και όλα επηρεάζουν τις πωλήσεις μας” τόνισε καταληκτικά.

Προηγούμενο άρθροΛύσεις την τελευταία στιγμή βλέπει ο δημοτικός σύμβουλος Σωτήρης Παπαδόπουλος από πλευράς διοίκησης του Δήμου Καβάλας
Επόμενο άρθροΧρήστος Παπαδόπουλος: Είναι έγκλημα να υπάρχουν γιατροί που δεν προτείνουν το εμβόλιο του covid ακόμη και σε ηλικιωμένους