Με θέμα την επιλογή του ARΤutor που δημιούργησε και εξέλιξε το ΤΕΙ ΑΜΘ στο Τμήμα Computer Engineering,  ως την μοναδική  ελληνική πρόταση που θα εκπροσωπήσει  την Ελλάδα στον Διεθνή Διαγωνισμό της UNESCO για την Εκπαίδευση, το ΤΕΙ ΑΜΘ διοργάνωσε σήμερα  συνέντευξη  Τύπου στο χώρο συνεδριάσεων της Συγκλήτου (κτίριο Διοίκησης του ΤΕΙ ΑΜΘ).

Στην συνέντευξη αρχικά ο Αντιπρύτανης κ. Δημήτρης  Εμανουλούδης  σημείωσε ότι  πρόκειται για μία ακόμη πρωτοβουλία του Ιδρύματος , του ΤΕΙ ΑΜΘ, μία πρωτοβουλία που προέκυψε από την συνεργασία της έδρας UNESCO που εδρεύει στο ΤΕΙ και του εργαστηρίου ΑΕΤΜΑ στο οποίο είναι Διευθυντής ο κ. Τσινάκος, εργαστήριο Πρότυπων Εφαρμογών και Έρευνας σε θέματα Πληροφορικής. «Η πρωτοβουλία αυτή σχετίζεται με την υποψηφιότητα που έχει θέσει το Εργαστήριο με μία πρωτότυπη εφαρμογή μέσω της έδρας Unesco Conect και της Εθνικής Αντιπροσωπείας της Unesco που εδρεύει στο Υπουργείο Εξωτερικών για συμμετοχή στον διαγωνισμό για το βραβείο της Unesco το οποίο αφορά εφαρμογές σε Τεχνολογίες  και Πληροφορικής  και είναι η μοναδική υποψηφιότητα της χώρας  μέσω της Unesco σε διεθνές επίπεδο και δεν υπάρχει καμία άλλη που να αφορά κάποιο άλλο Ίδρυμα, είτε Πανεπιστήμιο, είτε ΤΕΙ σε όλη την Ελλάδα και είμαστε  περήφανοι για αυτό» όπως σημείωσε .

Και πρόσθεσε ότι ευελπιστούν ότι μπορεί να είναι και αυτοί που θα πάρουν   το πρώτο βραβείο και προς το παρόν χαίρονται με την υποψηφιότητα, ενώ συνεχάρη τον κ. Τσινάκο και την ομάδα του για την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει.

Τέλος σχολίασε πως από μόνη τους αυτή η πρωτοβουλία είναι εξαιρετική.

Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ

Ο Καθηγητής Τσινάκος Αύγουστος,  Διευθυντής Εργαστηρίου Προηγμένων

Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και  Εφαρμογών Κινητών Συσκευών ανέφερε ότι το ARTutor είναι μια Εκπαιδευτική Πλατφόρμα Επαυξημένης Πραγματικότητας που αναπτύχθηκε από το Ερευνητικό μας Εργαστήριο (ΑΕΤΜΑ) στο Τεχνολογικό Ίδρυμα  Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Το ARTutor διατίθεται δωρεάν σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μαθητές  και  φοιτητές σε όλο τον κόσμο με σκοπό να τους βοηθήσει να αναπτύξουν εκπαιδευτικό υλικό και να βελτιώσουν τις εκπαιδευτικές εμπειρίες τους.

Ως ηλεκτρονική πλατφόρμα, ακολουθεί  την πρωτοβουλία της UNESCO  «Εκπαίδευση για όλους –Education for All»,  προσπαθώντας να εξαλείψει τα κοινωνικοοικονομικά ή πολιτιστικά εμπόδια που απαγορεύουν την πρόσβαση σε εκπαιδευτικές τεχνολογίες υψηλού επιπέδου και στην τεχνολογικά υποβοηθούμενη εκπαίδευση γενικότερα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Το ARTutor έχει επικεντρωθεί στην προσθήκη ψηφιακού περιεχομένου στα παραδοσιακά εκπαιδευτικά βιβλία και σε άλλα κείμενα, με σκοπό να βοηθήσει στην ανεξάρτητη μελέτη των μαθητών και τελικά να βελτιώσει την κατανόηση του εκπαιδευτικού υλικού.

Η καινοτόμα δράση του ARTutor στον τομέα της εκπαίδευσης μπορεί να συνοψιστεί στην προσπάθεια υλοποίησης των παρακάτω στόχων:

▪ Να μεγιστοποιήσει τη συμμετοχή των μαθητών με την εμβύθισή τους στο εκπαιδευτικό υλικό (παραδοσιακό βιβλίο).

▪ Την υποβοήθηση εκπαιδευτικών με περιορισμένες δεξιότητες πληροφορικής στο να αναπτύξουν βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας και να δημιουργήσουν εκπληκτικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εμπειρίες στην τάξη.

▪ Την χρήση μιας ενιαίας εφαρμογής κινητών συσκευών ώστε να αποκτήσουν οι μαθητές πρόσβαση σε όλα τα βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας προκειμένου να βελτιώσουν τη διαδικασία μελέτης τους και να προωθηθεί αξατομικευμένη εξ αποστάσεως μάθηση

▪ Την εύκολη αλληλεπίδραση με το επαυξημένο ψηφιακό περιεχόμενο οποιουδήποτε βιβλίου με τη χρήση απτικών ή και φωνητικών εντολών  (για να βοηθηθούν ακόμη και μαθητές με κινητικές δυσκολίες)

▪ Φωνητική αλληλεπίδραση με έναν εικονικό εκπαιδευτή (ARTutor) για την ανάκτηση πληροφοριών με την  ενσωμάτωση υπηρεσιών Τεχνητής Νοημοσύνης.

To ARTutor αποτελείται από ένα διαδυκτιακό περιβάλλον συγγραφής υλικού (authorware) και μια εφαρμογή για κινητές συσκευές (mobile app) και είναι ήδη διαθέσιμη στο Google Play και το IOS Store.

Η UNESCO στην Ελλάδα ανακήρυξε το  ARTutor ως τη μοναδική  Εθνική Πλατφορμα (UNESCO nominated)  που θα εκπροσωπήσει  τη χώρα μας στον Διεθνή διαγωνισμό  UNESCO για την Εκπαίδευση με τίτλο “King Hamad Bin Isa-Al Khalifa Prize for the Use of ICTs in Education”

Προηγούμενο άρθροΣυνάντηση αντιπροσωπείας της Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων με τον Αναπληρωτή Υπουργό Άμυνας της Λιθουανίας
Επόμενο άρθροΔήμαρχος Δοξάτου: Έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο για την διεξαγωγή δημοψηφίσματος για διακοπή του νερού η οχι στο Δήμο καβάλας