ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ-ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ (2013 – 2020)

Το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών του Δήμου Καβάλας ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 και αποτελεί μέρος του πανελλήνιου υποστηρικτικού δικτύου δομών τη Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων.
? Κατά τη διάρκεια της επταετούς πορείας του, το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών του Δήμου Καβάλας έχει εδραιωθεί ως ο κατεξοχήν φορέας στήριξης των γυναικών καθώς έχει υποστηρίξει συνολικά 922 γυναίκες από τη Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας-Δράμας–Ξάνθης, αλλά και από άλλες περιοχές της Ελλάδας.
? Από τις γυναίκες που απευθύνθηκαν στη δομή, οι 636 έχουν δεχθεί κάποια μορφή βίας και οι υπόλοιπες 286 ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες (άνεργες, ΑΜΕΑ, μονογονείς, πρόσφυγες, μετανάστριες, κ.α.)
? Τα είδη βίας που δήλωσαν ότι αντιμετωπίζουν οι γυναίκες που απευθύνθηκαν στο Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών του Δήμου Καβάλας είναι η ενδοοικογενειακή βία σε ποσοστό 84%, η σεξουαλική παρενόχληση σε ποσοστό 8%, ο βιασμός σε ποσοστό 6% και άλλα είδη βίας σε ποσοστό 2%.
? Τα βασικότερα αιτήματα των γυναικών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Κέντρου είναι η κοινωνική στήριξη, η οποία καταλαμβάνει ποσοστό 14%, η ψυχολογική στήριξη σε ποσοστό 32%, η νομική συμβουλευτική σε ποσοστό 27%, η εργασιακή συμβουλευτική σε ποσοστό 16%, η πληροφόρηση για θέματα βίας και ισότητας σε ποσοστό 9% και η παραπομπή γυναικών σε ξενώνες φιλοξενίας σε ποσοστό 2%.
? Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι ωφελούμενες γυναίκες δεν έχουν μόνο ένα αίτημα αλλά περισσότερα καθώς παρέχεται η δυνατότητα ολιστικής στήριξης των γυναικών από το εξειδικευμένο και επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό.
? Παρόλο που η βία κατά των γυναικών δεν κάνει διακρίσεις και αφορά σε όλες τις γυναίκες ανεξαρτήτως ηλικίας, καταγωγής, μορφωτικού, οικονομικού και κοινωνικού επιπέδου, παρατηρούμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών που απευθύνθηκαν στο Συμβουλευτικό Κέντρο γυναικών του Δήμου Καβάλας είναι γυναίκες ηλικίας 36 – 55 ετών (63%), απόφοιτες δευτεροβάθμιες εκπαίδευσης (30%), έγγαμες (37%) και άνεργες (62%).

?️ Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

? Τον τελευταίο χρόνο, με την έλευση της πανδημίας διαπιστώθηκε έξαρση των περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας στην χώρα μας από το πρώτο διάστημα του εγκλεισμού.
? Η πανελλήνια τηλεφωνική γραμμή SOS 15900 της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων τον Απρίλιο του 2020 έλαβε συνολικά 1.769 κλήσεις.
? Αντίστοιχα, στο Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών του Δήμου Καβάλας από τον Μάρτιο του 2020 έως και σήμερα, καταγράφηκαν 190 νέες υποδοχές γυναικών και πραγματοποιήθηκαν 918 συνεδρίες με τις συμβούλους.
? Παράλληλα, τα στελέχη του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών του Δήμου Καβάλας συμμετέχουν σε όλη τη διάρκεια και των δύο lockdown στη γραμμή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης του Δήμου Καβάλας για τον covid-19, σε συνεργασία και με άλλους φορείς του Δήμου.
? Η διαπίστωση ότι οι γυναίκες έχουν ακόμη περισσότερη ανάγκη τη στήριξη και τη παροχή βοήθειας σε αυτή τη πρωτόγνωρη συνθήκη της πανδημίας, κινητοποίησε τα στελέχη του Κέντρου και για τη διοργάνωση νέων δράσεων ευαισθητοποίησης του κοινού της Καβάλας.
? Οι τελευταίες δράσεις με αφορμή της Παγκόσμια ημέρα για της εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών, με τίτλο ¨Stand by her¨ και ¨Με βλέπεις;¨ ξεπέρασαν τις 50000 προβολές και μετέδωσαν με τον πιο ηχηρό τρόπο το μήνυμα για μηδενική ανοχή σε οποιαδήποτε μορφή βίας, ενώ παράλληλα αποτέλεσαν αφορμή για πολλές γυναίκες να σπάσουν τη σιωπή τους.

? Εάν είσαι γυναίκα και βρίσκεσαι αντιμέτωπη με οποιαδήποτε μορφή βίας ή πολλαπλών διακρίσεων…
Εάν έχεις αντιληφθεί ή υποψιάζεσαι ότι κάποια γυναίκα στο περιβάλλον σου δέχεται βία… Μη διστάζεις!
Επικοινώνησε με το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών του Δήμου Καβάλας από Δευτέρα έως Παρασκευή, προκειμένου να λάβεις πληροφόρηση και υποστήριξη.
Καμιά γυναίκα μόνη! Σπάμε τη σιωπή!

? ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

☎️ Τηλέφωνα επικοινωνίας:
2513500190 και 2513500441

? Από τις 07:00 έως τις 15:00

——‐——————-

? ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

?️ ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ (2017 – 2020)

? Το ΚΚ Καβάλας λειτουργεί από το Μάϊο 2017. Ο πληθυσμός που
εξυπηρετείται αυξάνεται ραγδαία, με αποτέλεσμα την καταγραφή 4984 πολίτων μέχρι και το τέλος
του 2020, οι οποίοι ανά διαστήματα επανέρχονται.
? Για το διάστημα από το Μάιο του 2017 έως και το Δεκέμβριο του ίδιου έτους καταγράφθηκαν
800 πολίτες στο μητρώο ωφελούμενων και σημειώθηκε συνολικός αριθμός 2110 επισκέψεων από
εγγεγραμμένους ωφελούμενους.
? Ορισμένα από τα αιτήματά τους σχετίζονταν με τον πρώτο πυλώνα του EEE (οικονομική ενίσχυση), με ενημέρωση για παροχές- επιδόματα, με συμβουλευτική,
ψυχοκοινωνική υποστήριξη καθώς και με άλλα ζητήματα όπως η ένταξή τους στο πρόγραμμα
«Κοινωνικό Παντοπωλείο» του Δήμου. Για το εν λόγω πρόγραμμα υπάλληλοι του ΚΚ ορίσθηκαν
υπεύθυνοι για την παραλαβή και επεξεργασία των αιτήσεων των ενδιαφερομένων, οι οποίοι ανήλθαν σε 458 πολίτες.
? Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των ετών 2017-2018 υπήρξε συνδρομή των στελεχών
του ΚΚ σε διανομές τροφίμων.
Για το έτος 2018 εξυπηρετήθηκαν συνολικά 2173 πολίτες, εκ των οποίων οι 1699 αποτελούσαν
νέες καταγραφές, ενώ παράλληλα σημειώθηκε κατά το ίδιο έτος συνολικός αριθμός 6579 επισκέψεων ωφελουμένων. Τα αιτήματα αφορούσαν, όπως και την προηγούμενη χρονιά, στον πρώτο πυλώνα του EEE και συγκεκριμένα σχετίζονταν είτε με την ενημέρωση για νέες ή υποβληθείσες αιτήσεις είτε με την υποβολή νέων ή τροποποιητικών αιτήσεων από τους υπαλλήλους του ΚΚ.
? Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν συνεδρίες που αποσκοπούσαν στη βελτίωση του βιοτικού επίπεδου των πολιτών και κατά επέκταση στην προσπάθεια για διασφάλιση της κοινωνικής ένταξής τους, μέσω της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, της συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης των ίδιων και των οικογενειών τους, την εργασιακή συμβουλευτική κ.α.
? Σημειώνεται ότι για το έτος 2018 για το Δήμο Καβάλας το ΚΚ είχε αναλάβει και την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με την εφάπαξ παροχή ειδικού βοηθήματος επανασύνδεσης
ηλεκτρικού ρεύματος και κατ΄ επέκταση τη μέριμνα για την ορθή συγκέντρωση –παραλαβή των
αιτήσεων και δικαιολογητικών για την παροχή, καθώς και τη διοικητική υποστήριξη της συσταθείσας επιτροπής αξιολόγησης των αιτημάτων.
? Συνεχίζοντας, στην επόμενη χρονιά – 2019- πραγματοποιήθηκαν 1697 νέες καταγραφές πολιτών και ταυτόχρονα σημειώθηκε συνολικός αριθμός 8005 επισκέψεων ήδη εγγεγραμμένων
ωφελούμενων. Η αυξημένη επισκεψιμότητα του ΚΚ οφείλεται στις νέες αρμοδιότητες που δόθηκαν
στην υπηρεσία (όπ.ανάφ. στην πρώτη σελίδα του παρόντος) οι οποίες σχετίζονται με τα προγράμματα προνοιακών παροχών και υπηρεσιών του ΟΠΕΚΑ (αναπηρικά επιδόματα, υπερηλίκων ανασφαλίστων,
στεγαστικής συνδρομής, ομογενών κ.α.), αλλά και στην έναρξη ενασχόλησης με το Επίδομα Στέγασης, που ανατέθηκε για πρώτη φορά στα κέντρα κοινότητας στο εν λόγω έτος. Σημειώνεται ότι από το σύνολο των επισκέψεων οι 1110 αφορούσαν στο επίδομα Στέγασης.
? Παράλληλα, κατά το ίδιο έτος ο Δήμος Καβάλας εντάχθηκε στο πιλοτικό πρόγραμμα
διασύνδεσης –ενεργοποίησης των δικαιούχων του ΕΕΕ στο πλαίσιο του τρίτου πυλώνα του ΕΕΕ
(ένταξη/επανένταξη στην αγορά εργασίας). Στο εν λόγω πρόγραμμα εντάχθηκαν 64 δικαιούχοι της οικονομικής ενίσχυσης που υποδείχτηκαν δειγματοληπτικά μέσω αυτόματης, ηλεκτρονικής
διαδικασίας και οι οποίοι ενημερωθήκαν σχετικά από στελέχη του ΚΚ, πραγματοποίησαν μαζί τους
ενημερωτικές συνεδρίες και παραπέμφθηκαν στα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης του ΟΑΕΔ.
? Τέλος, στο έτος 2020 πραγματοποιήθηκαν 926 νέες καταγραφές ωφελούμενων και σημειώθηκε επισκεψιμότητα 5771 ήδη εγγεγραμμένων. Η κατακόρυφη μείωση της επισκεψιμότητας της υπηρεσίας ήταν αποτέλεσμα της συμμόρφωσης με τα έκτακτα μέτρα που λήφθηκαν για την αποφυγή διάδοσης του νέου κορονοϊού, covid-19, με βάση τα οποία τα ΚΚ εξυπηρετούσαν μόνον επείγουσες περιπτώσεις αιτημάτων για τα διαστήματα 3-5/2020 και 11-12/2020 καθώς η ισχύς των εγκεκριμένων
αιτήσεων των προγραμμάτων ΕΕΕ και επίδομα Στέγασης παρατεινόταν ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα της χώρας, προς αποφυγή συνωστισμού των πολιτών στις υπηρεσίες.
? Επίσης, για το διάστημα 11-12/2020 δημιουργήθηκε αρχείο καταγραφής τηλεφωνικών αιτημάτων στο οποίο σημειώθηκαν 532 κλήσεις πολιτών, που εξυπηρετήθηκαν αποκλειστικά μέσω τηλεφώνου. Κατά το υπόλοιπο έτος, τα στελέχη ασχολήθηκαν με αιτήσεις για όλα τα ως άνω επιδόματα συμπεριλαμβανομένου και του Επιδόματος Γέννησης.

?️ Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

? Το σύνολο των πολιτών που απευθύνθηκαν στην υπηρεσία μας για το εν λόγω διάστημα
με το αίτημα παροχής ψυχολογικής υποστήριξης ήταν 10 άτομα, με τα οποία πραγματοποιήθηκαν
στο σύνολο 31 τηλεφωνικές συνεδρίες.
? Τα βασικά αιτήματά τους σχετίζονταν με οικονομικά
προβλήματα που ανέκυψαν λόγω πανδημίας, διαχείριση άγχους, στήριξη σε στρεσογόνα
γεγονότα, συμβουλευτική για διαχείριση καταστάσεων που αφορούσαν τρίτα πρόσωπα.

? ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

☎️ Τηλέφωνα επικοινωνίας:
2513 500450
(Ψυχολόγος)
2513 500451 – 452
(ΚΕΑ)
2513 500453 – 454
(Κοινωνικοί λειτουργοί)

? Από τις 07:00 έως τις 15:00

Προηγούμενο άρθροΔράμα: Έναν θρησκευτικό θησαυρό αποκάλυψε θάνατος μητέρας και γιου – Έκρυβαν 380 εικόνες (pics)
Επόμενο άρθροΚατάθεση λουλουδιών από τον Δήμαρχο Καβάλας στο Εβραϊκό Μνημείο της πόλης