Συνάντηση φορέων πραγματοποιήθηκε την Τρίτη με θέμα την ένταξη προσφύγων και μεταναστών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι λόγοι της συνάντησης ήταν δύο: η επικαιροποίηση του προσφερόμενου έργου από τη  Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Καβάλας, με σκοπό την αξιολόγηση και την εύρεση λύσεων σε προβλήματα που έχουν εντοπιστεί και η εξέλιξη της εκπόνησης προγράμματος Erasmus με θέμα την ένταξη των προσφύγων.

Σ’ αυτό το πρόγραμμα, που έχει θέμα του την ένταξη προσφύγων, μεταναστών στα σχολειά και στην κοινωνία έχουν υπάρξει επαφές με φορείς που παρέχουν επιμόρφωση. Η ανάγκη εκπόνησης του προγράμματος έχει να κάνει με την ύπαρξη δομών φιλοξενίας και ύπαρξη μαθητών στις σχολικές μονάδες στην πόλη της Καβάλας. Σύμφωνα με τον κ. Μπαντίκο, οι εμπλεκόμενοι στη διαδικασία θα πρέπει να εξοπλιστούν με όλες εκείνες τις γνώσεις και την εμπειρία ώστε να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικοί.

Κανένα πρόβλημα με την ένταξη των προσφύγων

Δεν έχουμε αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με τη σχολική διαδικασία και την ένταξη των παιδιών. Ό,τι είχε προηγηθεί και με δεδομένη την αλλαγή σημαντικού αριθμού μαθητών, καθώς κάποιοι έφυγαν και ήρθαν νέοι, μας ανάγκασαν να μην εφαρμόσουμε αυτό που αποδεδειγμένα αποτελεί καλύτερη λύση και είναι η κεντρική οδηγία, δηλαδή την ένταξη των μαθητών αυτών στον πρωινό κύκλο, με την ίδρυση τάξεων υποδοχή» τόνισε.

Να σημειωθεί ότι η Πρωτοβάθμια δημιούργησε δύο ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων), δηλαδή απογευματινό πρόγραμμα, σε δύο σχολικές μονάδες, στο 2ο και στο 9ο. Από την επόμενη σχολική χρονιά όλα τα παιδιά θα ενταχθούν στον πρωινό κύκλο, παρακολουθώντας το τμήμα υποδοχής, όπου εκεί διδάσκονται 2-3 ώρες ελληνική γλώσσα και μαθηματικά. «Υπάρχουν παιδιά που είναι για δεύτερη χρονιά στα σχολεία και έχουν ενταχθεί στον πρωινό κύκλο. Κάναμε μία κατανομή των παιδιών ανάλογα με την γνώση των ελληνικών. Πόσο δηλαδή θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα» σημειώνει και προσθέτει ότι όσα παιδιά ήταν για δεύτερη χρονιά και μπορούσαν να παρακολουθήσουν, εντάχθηκαν στο πρωινό.

Τις υπόλοιπες ώρες είναι ενταγμένα κατά ηλικιακή ομάδα στο τμήμα τους. Όπως σημειώνει, αυτό αποδείχθηκε αποτελεσματικότερο καθώς παρατηρείται διαφορά έκφρασης και αποδοτικότητας των μαθητών αυτών μεταξύ του πρωινού και του απογευματινού τμήματος.

Επιπρόσθετα, υπάρχει η ηλικιακή διαφοροποίηση καθώς τα μικρότερα παιδιά, που δεν έχουν ενταχθεί προηγούμενα σε εκπαιδευτικό πλαίσιο και έχουν άλλα πολιτισμικά χαρακτηριστικά ή έχουν άλλες εμπειρίες από το σύστημα της πατρίδας, το οποίο είναι πολύ πιο αυστηρό και άλλο τρόπο λειτουργίας, χρειάζονται περισσότερο χρόνο προσαρμογής. «Γι αυτό και η συμβουλή των γονιών είναι σημαντική. Μάλιστα θα μπορούν να επισκεφτούν και το σχολείο για να ενημερώνονται για την εκπαίδευση των παιδιών τους» αναφέρει ο κ. Μπαντίκος.

Προηγούμενο άρθροENERGEAN ΚΑΒΑΛΑ BC: Ακόμη ένας τελικός…
Επόμενο άρθροΚρούσματα οικονομικής εκμετάλλευσης του «Χαμόγελου του Παιδιού» στην Καβάλα