Το θέμα της κυκλοφορίας των οχημάτων στον δρόμο όπου κατέρρευσε η γέφυρα εξετάζουν στον Δήμο Καβάλας. Το ενδεχόμενο να επανέλθει η διπλή κυκλοφορία στο ρεύμα εξόδου προς Καβάλα εξετάζεται όπως δήλωσε η Αντιδήμαρχος Τεχνικών κ. Δρακονάκη Ευαγγελία.
Συγκεκριμένα είπε ότι «η ρύθμιση της κυκλοφορίας την οποία θα ζητηθεί το Σώμα να την ψηφίσει ως μελέτη συγκοινωνιακή που έγινε από το τμήμα της Τεχνικής Υπηρεσίας, τη Δευτέρα στο Δημοτικό Συμβούλιο θα περάσει, θα ζητηθεί το Σώμα να ψηφίσει την υφιστάμενη κατάσταση όπως ισχύει από το πρωί του Σαββάτου. Δηλαδή, μονοδρόμηση, έξοδο από την πόλη και είσοδο από τους άλλους δρόμους. Θα πρέπει καθ’ υπόδειξη και της Αστυνομίας εκείνη τη στιγμή. Από εκείνη την πρώτη στιγμή είναι αυτή διότι τα πλάτη του δρόμου ειδικά λίγο κάτω από το παλιό Νοσοκομείο θεωρούν ότι δεν έχει μία ασφαλή με τις προδιαγραφές που ισχύουν σήμερα, διέλευση ταυτόχρονα δύο οχημάτων. Μ’ όλα ταύτα όμως, αυτή η ρύθμιση δεν είναι οριστική και αμετάκλητη. Μπορεί να ψηφιστεί, μπορεί να εφαρμοστεί, ούτως ή άλλως εφαρμόζεται με την προσωρινή σήμανση κι από ‘κει και πέρα αν όντως δημιουργεί τόσα πολλά προβλήματα και επιβαρύνει τόσο πολύ τους υπόλοιπους δρόμους- που δεν αμφιβάλλω ότι γίνεται κι αυτό, ούτως ή άλλως μια αναστάτωση υπάρχει και θα υπάρχει στην πόλη- μπορούμε να εισηγηθούμε ξανά την τροποποίηση και την εκτροπή, εξασφαλίζοντας όμως 100% την ασφαλή διέλευση ταυτόχρονα δύο οχημάτων από τον παλιό δρόμο του νοσοκομείου».
ΑΛΛΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Πρόσθεσε δε πως «Κάποτε αυτός ο δρόμος, πριν γίνει η γέφυρα και η Εγνατία, ήταν ο κεντρικός και όλη η κυκλοφορία ανατολής- δύσης, Ευρώπης- Ασίας γινόταν από αυτόν. Η κα Δρακονάκη σχολίασε επί τούτου ότι «το γνωρίζω, απλά ξεχνάμε τα καινούργια κυκλοφοριακά δεδομένα που διαμορφώθηκαν με το πέρασμα των 30 χρόνων, που επιτάσσουν οι νομοθεσίες στη μελέτη. Με άλλα δεδομένα μελετούσαν τους κυκλοφοριακούς φόρτους και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις πριν από 30 χρόνια –αν υπήρχαν κιόλας- και με άλλα δεδομένα τώρα. Θα δούμε. Ούτως ή άλλως θα συζητηθεί και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αν κάποιος από τους συναδέλφους έχει κάτι άλλο να αναφέρει ή να προτείνει, το οποίο μπορεί να άρει την πρόταση της Τεχνικής Υπηρεσίας που συντάχθηκε μαζί με την Τροχαία, πολύ ευχαρίστως να το συζητήσουμε. Δεν είναι, όμως, κάτι το οποίο μπορούμε να βγάλουμε γρήγορα και ασφαλή συμπεράσματα με κριτήριο αποκλειστικά και μόνο την αποτροπή κυκλοφορίας από τη Σαππαίων για παράδειγμα. Αυτό δυστυχώς δεν αρκεί.
Είναι λογικό να δημιουργηθούν κάποια προβλήματα, όπως είχαμε τα ίδια προβλήματα και στο δρόμο του Παληού που έχει πέσει, στο ύψος που είναι οι Γλάστρες. Πόσα λεωφορεία μπήκαν και βγήκαν, ειδικά γι’ αυτούς οι οποίοι δεν είναι γνώστες της διαδρομής. Είπα και πριν, όμως ότι όλες αυτές οι μελέτες και οι προτάσεις γίνονται με βασικό γνώμονα τι ισχύει νομικά και θεσμικά. Δεν είναι μόνο τι ισχύει κατά την εξυπηρέτηση ή κατά την αποσυμφόρηση από κάποιους δρόμους. Δεν είναι μόνο το πρακτικό. Και βέβαια πάντοτε θα πρέπει να έχουμε το νου μας και εμείς που είμαστε κάτοικοι της Καβάλας, ότι θα πρέπει να διευκολύνουμε αυτές τις καταστάσεις κι όχι να παρκάρουμε πάνω εκεί που απαγορεύεται τόσο η στάση όσο και η στάθμευση.
Το Νο1 που προέχει είναι η ασφάλεια. Μ’ όλα ταύτα, πάντοτε υπάρχουν τεχνικές λύσεις. Αυτή τη στιγμή για να είμαστε εντάξει θα πρέπει να περάσει μια κυκλοφοριακή μελέτη και μία κυκλοφοριακή ρύθμιση ψηφισμένη από το Δημοτικό Συμβούλιο, που είναι ένα όργανο στο οποίο μπορούν να κατατεθούν απόψεις τεκμηριωμένες που μπορεί να αλλάξουν και την εισήγηση».
ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ
Για το αν θα αποτελέσει εμπόδιο σε πιθανό έργο επανα-κατασκευής το γεγονός ότι η γέφυρα είναι εκτός σχεδίου πόλης, στον αιγιαλό, είπε ότι «όλα γίνονται με τις αντίστοιχες αδειοδοτήσεις που πρέπει να παρθούν από τους φορείς που εμπλέκονται. Εδώ γίνονται γέφυρες και λιμενικά έργα μέσα στη θάλασσα. Όλα τα έργα γίνονται παντού, αρκεί να παρθούν οι κατάλληλες αδειοδοτήσεις από τους αρμόδιους φορείς».