Η Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών ενημερώνει με ανακοίνωση της απάτες εις βάρος πελατών λογιστικών γραφείων. Ο φοροτέχνης λογιστής κ. Γιάννης Παναγιωτίδης υπογράμμισε ότι το φαινόμενο δεν είναι νέο και σε καμία περίπτωση δεν δίνουμε κωδικούς ΤΑΧΙS.
Συγκεκριμένα δήλωσε ότι «δεν είναι τωρινό φαινόμενο αυτό. Εδώ και δύο χρόνια περίπου, με διάφορους τρόπους και τεχνάσματα προσπαθούν να εξαπατήσουν πολίτες ή επαγγελματίες, κυρίως πάνε σε ηλικιωμένους ανθρώπους, με διάφορα προσχήματα και λένε ότι δήθεν πήραν τηλέφωνο από λογιστικό γραφείο και ζητούν χρήματα. Σε καμία περίπτωση, δεν πρέπει να ενδίδει όποιος του τα ζητάνε αυτά. Να είναι καχύποπτος κι αν δεν επικοινωνήσει πρώτα με τον λογιστή του, να μην κάνει καμία συναλλαγή, διότι ποτέ ο λογιστής δεν θα μπει σε τέτοια διαδικασία. Έχει συμβεί και σε μένα, σε υπάλληλο ενός πελάτη μου, πριν 2 χρόνια, την εποχή της πανδημίας. Του τηλεφώνησαν για να καταθέσει χρήματα σε λογαριασμό για το ποσό της αναστολής. Το εντυπωσιακό ήταν ότι γνώριζαν όνομα και επίθετο. Καταφέρνουν να βρουν στοιχεία ώστε να δημιουργήσουν κλίμα εμπιστοσύνης σ’ αυτόν που προσπαθούν να εξαπατήσουν. Προσοχή, λοιπόν και σε καμία περίπτωση δεν δίνουμε κωδικούς taxis, κωδικούς τραπεζικών λογαριασμών, αν δεν υπάρξει πιο πριν η ασφάλεια της επικοινωνίας με έμπιστο πρόσωπο».
ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΣΤΟΥΝ
Πρόσθεσε ότι «δεν ξέρω πώς λειτουργούν αλλά νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστούν. Βέβαια, εδώ η Αστυνομική Διεύθυνση έχει καταφέρει να εντοπίσει και να πιάσει άτομα, αλλά βλέπουμε ότι το φαινόμενο είναι καθημερινό. Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστεί είναι η ενημέρωση των πολιτών ώστε να είναι υποψιασμένοι και να αποφεύγονται όλα αυτά. Ποντάρουν στο ξάφνιασμα του ατόμου που θέλουν να εξαπατήσουν, στην αγωνία του όταν λένε ότι έχει τραυματιστεί κάποιος συγγενής και πάνω στον πανικό, κυρίως οι ηλικιωμένοι αλλά όχι μόνο αυτοί, πέφτουν θύματα. Κάποιοι πάνω στο φόρτο της δουλειάς έχουν πατήσει αποδοχή σε μηνύματα που παίρνουν δήθεν από τράπεζες. Αυτές με τη σειρά τους είναι πλέον πολύ προσεκτικές οπότε οι πολίτες θα πρέπει να είναι ψυλλιασμένοι».
Συχνό φαινόμενο και οι ηλεκτρονικές απάτες εις βάρος πελατών λογιστικών γραφείων και στην Καβάλα
Δημοφιλείς κατηγορίες