Ζεσταίνουν τις µηχανές τα τρακτέρ σε όλη τη χώρα, ωστόσο η απροθυµία των αγροτών να συµµετάσχουν στις κινητοποιήσεις προβληµατίζει έντονα -και περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά- τους αγροτοσυνδικαλιστές. Η σύµπραξη «γαλάζιων» και «κόκκινων» αγροτοσυνδικαλιστών στον Θεσσαλικό Κάµπο δεν… προχωρά, καθώς αρκετοί αγρότες δηλώνουν πως δεν θα ανταποκριθούν στο κάλεσµα για την κάθοδο µε τρακτέρ στον κόµβο της Νίκαιας, ενώ η Αστυνοµία διεµήνυσε πως δεν θα επιτρέψει κατάληψη του οδοστρώµατος στα διόδια των Μαλγάρων και στους µεθοριακούς σταθµούς, µε τους «σκληρούς» του µπλόκου του Προµαχώνα στις Σέρρες να επιµένουν για αποκλεισµό του τελωνείου.

«Το κόστος παραγωγής που πλέον είναι δυσβάσταχτο και εξοντώνει τους µικροµεσαίους αγρότες, οι εξευτελιστικές τιµές στο βαµβάκι, το Φορολογικό και το Ασφαλιστικό είναι τα κυριότερα αιτήµατα που υποχρεώνουν για άλλη µια χρονιά τους αγρότες να βγουν στους δρόµους» λέει στον «Αγρότη» ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Παλαµά Καρδίτσας και µέλος της Γραµµατείας της Παναγροτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης (ΠΑΣΥ), Κώστας Τζέλας. Τα τρακτέρ και τα αγροτικά µηχανήµατα θα συγκεντρωθούν σήµερα και αύριο στις πλατείες των χωριών και συντεταγµένα τη ∆ευτέρα θα βγουν στην εθνική οδό, στον κόµβο της Νίκαιας, που αποτελεί «παραδοσιακά» σηµείο συγκέντρωσης. Ανάλογα µε τη συµµετοχή οι αγρότες θα κλείσουν την ΠΑΘΕ, η Αστυνοµία ωστόσο έχει ενηµερώσει πως δεν θα επιτρέψει κάτι τέτοιο, αλλά ακόµη και αν συµβεί -συµβολικά για κάποιες ώρες- έχει ορίσει εναλλακτικές διαδροµές.

Η «µάχη» του Προµαχώνα
Αποφασισµένοι ακόµη και για σύγκρουση µε τις δυνάµεις της Αστυνοµίας εµφανίζονται οι «σκληροί» αγροτοσυνδικαλιστές των Σερρών -ανάµεσά τους υπάρχουν και ακραία στοιχεία- που θέλουν να αποκλείσουν τον µεθοριακό σταθµό του Προµαχώνα. Τα προηγούµενα χρόνια κρατούσαν για πολλές µέρες κλειστή την πρόσβαση από και προς τη Βουλγαρία, µε αποκορύφωµα τον Φεβρουάριο του 2016, όταν έπειτα από πολυήµερες κινητοποιήσεις και ουρές πολλών χιλιοµέτρων Βούλγαροι οδηγοί φορτηγών «έσπασαν» το µπλόκο και ακολούθησε ένταση. «Συντεταγµένα και χωρίς ακρότητες θα επιχειρήσουµε να φτάσουµε στα σύνορα. Τη ∆ευτέρα το πρωί θα βρεθούµε στη διασταύρωση Σιδηροκάστρου, µε σκοπό να κατευθυνθούµε στον µεθοριακό σταθµό.

Το κλίµα στις τάξεις των αγροτών είναι καλό και µέρα µε τη µέρα αυξάνεται η συµµετοχή» δήλωσε ο Γιάννης Τουρτούρας, µέλος της συντονιστικής επιτροπής. Οι επιτελείς της Αστυνοµικής ∆ιεύθυνσης Σερρών κάλεσαν στις αρχές της εβδοµάδας τα µέλη της συντονιστικής επιτροπής και τους τόνισαν κατηγορηµατικά πως δεν θα τους αφήσουν να κινηθούν προς τα σύνορα και σε καµία περίπτωση δεν θα επιτρέψουν αποκλεισµό του δρόµου προς τη γειτονική χώρα. «Παρατάξτε τα τρακτέρ σε οποιοδήποτε άλλο σηµείο του νοµού, αλλά όχι στον Προµαχώνα» τους είπαν χαρακτηριστικά. Στάση αναµονής τηρούν οι αγρότες της επαρχίας Παιονίας Κιλκίς, που επιχείρησαν να αποκλείσουν τον µεθοριακό σταθµό των Ευζώνων την περασµένη Κυριακή, όταν έκαναν συµβολική διαµαρτυρία στη διασταύρωση της Ειδοµένης, εναντίον της Συµφωνίας των Πρεσπών.

Αγροτοσυνδικαλιστές του Κιλκίς θα κάνουν σύσκεψη τη ∆ευτέρα, ενώ την Τρίτη θα… µετρήσουν τις δυνάµεις και τις διαθέσεις των αγροτών στα χωριά του νοµού, προκειµένου να δουν αν τις επόµενες µέρες θα βγουν στους δρόµους. Στα Μάλγαρα Επιφυλακτικοί εµφανίζονται οι αγρότες της δυτικής Θεσσαλονίκης που τα προηγούµενα χρόνια έστηναν το µεγάλο µπλόκο στα διόδια των Μαλγάρων. Η πρόθεση της Αστυνοµίας και προς αυτούς είναι σαφής: δεν θα τους επιτρέψουν να βγουν στην εθνική οδό. «Θέλουµε να παρατάξουµε τα τρακτέρ στο ύψος των διοδίων Μαλγάρων και να κλείνουµε τον δρόµο συµβολικά για λίγη ώρα κάθε µέρα. ∆εσµευόµαστε ότι ακόµη και στη συµβολική κατάληψη θα αφήνουµε ανοιχτό ένα ρεύµα ανά κατεύθυνση, αλλά ούτε αυτό γίνεται δεκτό. ∆ιαφορετικά δεν έχει νόηµα να βγούµε σε κινητοποιήσεις. Τα τρακτέρ έτσι κι αλλιώς είναι στις αυλές των σπιτιών µας, ποιο το κέρδος αν τα βγάλουµε στις πλατείες;» µας είπε ο Κώστας Ανεστίδης από τα Μάλγαρα. Αύριο βγαίνουν στις πλατείες των χωριών του βόρειου Εβρου οι αγρότες µε τρακτέρ και αγροτικά µηχανήµατα και ανάλογα µε τη συµµετοχή θα αποφασιστεί αν θα κινηθούν προς τον µεθοριακό σταθµό στις Καστανιές, µε σκοπό να µπλοκάρουν τα ελληνοτουρκικά σύνορα.

«Η Ενωτική Οµοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Εβρου “Η Ενότητα” καλεί τη µικροµεσαία αγροτιά του νοµού να δώσει µε τη µαζική της συµµετοχή στη συγκέντρωση διαµαρτυρίας δυναµική απάντηση στις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των ελληνικών κυβερνήσεων που χρόνο µε τον χρόνο τούς οδηγούν στο ξεκλήρισµα» αναφέρεται σε ανακοίνωση των µελών της Οµοσπονδίας που συνεδρίασαν στις αρχές της εβδοµάδας στην Ορεστιάδα

Θολό το τοπίο για το µπλόκο της Νίκαιας
Συσκέψεις επί συσκέψεων γίνονται καθηµερινά στον Θεσσαλικό Κάµπο, σε µια προσπάθεια να υπάρξει ένα πανθεσσαλικό µπλόκο στη Νίκαια. Η σύµπραξη των «γαλάζιων» µε τους «κόκκινους» δεν είναι ανέφελη και εκτιµάται ότι το πραγµατικό πρόβληµα θα αναδειχθεί τη ∆ευτέρα, αν φτάσουν τα τρακτέρ στον κόµβο της Νίκαιας και πρέπει εκεί να βγει µια συντονιστική επιτροπή. Για τη συγκρότηση αυτού του πανθεσσαλικού µπλόκου υπάρχουν αντικειµενικές δυσκολίες. Ουσιαστικά µόνο περιοχές της Λάρισας και της Καρδίτσας µπορούν να το ενισχύουν µε τρακτέρ και πάλι όχι το σύνολο των αγροτών των νοµών. Οι αγρότες της Μαγνησίας δυσκολεύονται να φτάσουν στη Νίκαια και αν συγκεντρώσουν έστω και µικρή δύναµη, θα βγουν στον κόµβο του Αερινού, ενώ τα τελευταία χρόνια οι αγρότες των Τρικάλων απέχουν από τις κινητοποιήσεις. Οσοι αγρότες της Καρδίτσας παίρνουν µέρος, κατεβαίνουν στη Νίκαια, αλλά είναι γύρω από τον Παλαµά και την πόλη, όχι από περιοχές που είναι πιο µακριά. Στη Λάρισα η «ανθρωπογεωγραφία» είναι λίγο πιο περίεργη.

Οι αγρότες των Τεµπών, που έχουν δύναµη, θεωρούν πως η Νίκαια είναι µακριά γι’ αυτούς και το κόστος για να καλύψουν την απόσταση των περίπου 40 χιλιοµέτρων υψηλό. Προτείνουν αντ’ αυτού τη Γυρτώνη, όπου θα µπορέσουν να φτάσουν πιο εύκολα και οι αγρότες του Τυρνάβου, οι οποίοι, αν επιλέξουν τη Νίκαια, πρέπει να διασχίσουν µε τα τρακτέρ όλη την πόλη της Λάρισας. Οι συζητήσεις για τη Γυρτώνη, πάντως, δεν προχωρούν, καθώς στο σηµείο υπάρχει µια τεράστια αερογέφυρα και τα τρακτέρ θα χαθούν εκεί πάνω, ενώ χρειάζεται πολύ µεγάλος αριθµός µηχανηµάτων για να κόψουν στα δύο την κυκλοφορία. Οπότε οι αγρότες των Τεµπών µάλλον δεν θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις και όσοι συνάδελφοί τους από τον Τύρναβο θελήσουν να συµµετάσχουν, θα ενισχύσουν το µπλόκο της Νίκαιας. Σηµαντικός είναι ο αριθµός των τρακτέρ που συµµετέχουν στις κινητοποιήσεις και προέρχονται από την επαρχία των Φαρσάλων. Εκτιµάται ότι τουλάχιστον 150 µηχανήµατα θα βγουν φέτος στους δρόµους, αλλά τα τελευταία χρόνια οι αγρότες των Φαρσάλων επιλέγουν να στήνουν δικό τους σηµείο συγκέντρωσης στο γήπεδο της πόλης και αποφεύγουν την έξοδο στην εθνική οδό. Η Αγιά κατεβαίνει παραδοσιακά στη Νίκαια, αλλά εκεί γίνονται συνεχείς συσκέψεις σε µια προσπάθεια να αυξηθεί ο αριθµός των αγροτών που θα βγάλουν τρακτέρ.

Πηγή ethnos.gr

Προηγούμενο άρθροΒρετανικό Μουσείο: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα δεν ανήκουν στην Ελλάδα – Δεν τα επιστρέφουμε, ούτε τα δανείζουμε
Επόμενο άρθροΔεν τα κατάφερε η Ένωση-75 73 έχασε απο την Καρδίτσα