Ο Χαράλαμπος Χρυσανίδης κατέθεσε την μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία της Καβάλας όπως είχε υποσχεθεί από την αρχή που βρέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο με 6 θέματα που δείχνουν ότι η διοίκηση του δήμου δεν λειτούργησε βάση νόμου.
Συγκεκριμένα η αναφορά τον κ. Χρυσανίδη στάλθηκε στο Υπουργό Εσωτερικών στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας- Επιθεωρητή –Ελεγκτή Δημόσιας Διοίκησης και στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καβάλας.
Στην αναφορά του ο κ. Χρυσανίδης έβαλε 6 θέματα με πρώτο αυτό της μελέτης του έργου της ΜΟΜΑ.
Λέει λοιπόν:
“Με αφορμή την κατολίσθηση ενός τμήματος πρανούς στην οδό ΜΟΜΑ του Δήμου Καβάλας μήκους περίπου 100μ. το έτος 2020, με την διαδικασία του «κατεπείγοντος» ανατέθηκε σε ομάδα μηχανικών (ορισμένοι από τους οποίους εργάζονται στον Δήμο ως σύμβουλοι του Δημάρχου), η μελέτη της οδού για 1600μ., με αποτέλεσμα την αποφυγή της διαγωνιστικής διαδικασίας για μελέτη που ξεπερνά τις 200.000,00€ αμοιβή και την ανάθεση αυτής της μελέτης σε «ημέτερους» με την διαδικασία της πρόσκλησης σε 2 ομάδες αποκλείοντας έτσι κάθε άλλη συμμετοχή ενδιαφερομένων μελετητών μηχανικών”.
Το δεύτερο θέμα αφορά την “ μελέτη υποτίθεται ότι «έγινε για την προστασία των πρανών έναντι ενός συνόλου κατοικιών εντός του οικισμού των Φιλίππων Δήμου Καβάλας» όπως αναφέρεται στην τεχνική έκθεση που συνοδεύει την μελέτη.
Στην πράξη όμως έγινε μπροστά από ένα μόνο ιδιωτικό οικόπεδο με ισόγεια κατοικία εντός αυτού. Η κατασκευή αυτή ( ένας λιθόκτιστος τοίχος με μήκος 24,0μ., πλάτος 4,0μ. και ύψος 6,0μ) , δεν έγινε τουλάχιστον στο όριο της ιδιοκτησίας με τη δημοτική ασφαλτοστρωμένη οδό αλλά εξ ολοκλήρου εντός αυτής της οδού.
Επισημαίνουμε τα παρακάτω:
1.Είναι πρωτοφανές παγκοσμίως να καταστρέφει η διοίκηση του Δήμου Καβάλας εξ ολοκλήρου μία ασφαλτοστρωμένη δημοτική οδό, για να κατασκευάσει –δημοσία δαπάνη- έναν τοίχο αντιστήριξης σε μία υπερυψωμένη ιδιοκτησία. (Τοπογραφικό-στοιχείο 3) και (τρεις φωτογραφίες-στοιχεία 4,5,6).
2.Η Πολεοδομία του Δήμου Καβάλας με το υπ’ αρ. 19861/08-07-2024 έγγραφο της (στοιχείο 7) αναφέρει για το συγκεκριμένο θέμα ότι «για οποιαδήποτε υπέργεια κατασκευή απαιτείται έγκριση του οικείου συμβουλίου αρχιτεκτονικής. Κάτι που δεν έγινε.
3.Επιπλέον στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται ότι «οι δρόμοι είναι κοινόχρηστες εκτάσεις που εξυπηρετούν τις ανάγκες κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων» και δεν απαιτείται οικοδομική άδεια για έργα απαραίτητα για την κίνηση ατόμων με αναπηρία.
Με το έργο αυτό η διοίκηση του Δήμου Καβάλας απέκλεισε σχεδόν εξ ολοκλήρου την κίνηση πεζών (ΑΜΕΑ ή όχι) και οχημάτων και ιδιαίτερα πυροσβεστικά και ασθενοφόρα, αφού το πλάτος της οδού περιορίσθηκε σε 2μ. με την αυθαίρετη κατάληψη τμήματος γειτονικής ιδιοκτησίας!!!, δίχως να έχει γίνει η αναγκαία τροποποίηση του σχεδίου πόλεως και η έγγραφη συναίνεση του ιδιοκτήτη.
Τα άλλα θέματα αφορούν την μίσθωση δημοτικού ακινήτου που επί χρόνια δεν καταβαλλόταν τα ενοίκια τα οποία έφτασαν στις 650.000 ευρώ, την περίπτωση Πράισνερ του Πολωνού συνθέτη που δεν έδωσε την παράσταση που είχε συμφωνήσει ενώ πληρώθηκε, οι εργασίες στην ακτή της Καλαμίτσας και για φαινόμενα κακοδιαχείρισης που είναι “1) Δεν εφαρμόζει το γενικό πολεοδομικό σχέδιο που εγκρίθηκε το 2013 (όταν τότε ο σημερινός Δήμαρχος ήταν αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών ), καταργώντας αναγκαίους χώρους στάθμευσης (θέση «Ροδόπης» και «Ποταμούδια»).
2) Συνεχίζει την «βιομηχανία» των απ’ ευθείας αναθέσεων έργων και μελετών της προηγούμενης τετραετίας, για τις οποίες υπάρχουν πολλά ερωτηματικά ως προς τις διαδικασίες που ακολουθούνται, με αποτέλεσμα να κοστίζουν πανάκριβα στο Δήμο Καβάλας.
3) Αύξησε στην 2η θητεία της, στις αρχές του 2024, τα ανταποδοτικά δημοτικά τέλη 60-150% (καθαριότητας και φωτισμού) με το πρόσχημα καλύτερης παροχής υπηρεσιών ακόμη και με την πρόσληψη ιδιώτη, πράγμα που δεν έγινε σύμφωνα με τον προϋπολογισμό.
Έτσι οι μεν δημότες πληρώνουν από την αρχή του έτους τα αυξημένα «ανταποδοτικά» τέλη, δίχως όμως να ωφελούνται την εξ αυτών «ανταπόδοση».