Δύο πολύ σημαντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες έχει στα σκαριά ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ για τα ΜΜΕ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου. Οι σχετικές διεργασίες με τις οποίες καταπιάνεται ο ίδιος σε επίπεδο μελέτης και ιχνηλάτησης του τοπίου σε αυτή τη φάση αναμένεται να δρομολογηθούν μέσα στους επόμενους μήνες και θα αφορούν κομβικά ζητήματα των αρμοδιοτήτων του.
Το πρώτο μέτωπο αγγίζει το ευαίσθητο, όσο και πολυσυζητημένο κομμάτι της χρηματοδότησης των εγχώριων media, που βασίζεται σε νομοθετικές προβλέψεις οι οποίες χρονολογούνται από το 1995 και αποτέλεσαν τον πυλώνα του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται πλέον στις σύγχρονες ανάγκες και συνθήκες.
Με αφορμή την εν λόγω προσπάθεια, μάλιστα, ο υφυπουργός και οι συνεργάτες του θα επιχειρήσουν μέσω της προώθησης συγκεκριμένων διατάξεων να βάλουν ένα τέλος στο πανθομολογούμενο θεσμικό έλλειμμα και να ξεδιαλύνουν τη θολή εικόνα που επικρατεί τόσο σε ό,τι έχει να κάνει με τις παραμέτρους της χρηματοδότησης όσο και με τη γενικότερη λειτουργία των ενημερωτικού περιεχομένου ιστοσελίδων.
Ανάμεσα σε άλλα, θα υπάρξει μέριμνα για καίρια θέματα, όπως το προϊόν αυτό καθαυτό, ο αριθμός των εργαζομένων που θα υποχρεούνται να διαθέτουν και φυσικά οι διαφημιστικές ροές από το κράτος, αλλά και τον ιδιωτικό τομέα. Παράλληλα και σε ένα άλλο πεδίο θα επιχειρηθεί να συσταθεί ένα αποτελεσματικό πλαίσιο, προκειμένου να λυθεί ο γόρδιος δεσμός της αδειοδότησης των ραδιοφωνικών σταθμών (αρχικά στην Αττική, όπου τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα, και στη συνέχεια στην περιφέρεια), καθώς και των τοπικής εμβέλειας τηλεοπτικών καναλιών.
Το νομοθετικό αυτό πακέτο, σε συνδυασμό με κάποιες επιμέρους παραμέτρους, θα επιδιωχθεί να τεθεί σε διαβούλευση (αν καταστεί εφικτό με φόντο την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος) ακόμη και πριν από το τέλος του 2021, ώστε μέσα τους πρώτους μήνες του 2022 να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.