olk

Πολλά ακούγονται το τελευταίο διάστημα αναφορικά με τα Λιμάνια και της Καβάλας καθώς αυτά έχουν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και υπάρχει το ενδεχόμενο να ξεπουληθούν.  Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας κ. Χρήστος Ηλιάδης με δηλώσεις του έβαλε τα πράγματα στην θέση τους.

«Καταρχήν να πούμε ότι με το δεύτερο μνημόνιο τα λιμάνια της χώρας που διαχειρίζονταν οργανισμοί πέρασαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό δεν είναι καινούριο. Και αυτό με σκοπό την αξιοποίηση τους που μπορεί να σημαίνει πώληση, παραχωρήσεις χρήσης, ενοικίαση, μπορεί να σημαίνει καλύτερη διαχείριση, μπορεί με λίγα λόγια να σημαίνει πολλά.

Έτσι γίνονται κάποιες συμφωνίες για το πώς θα προχωρήσουν οι επενδύσεις στα λιμάνια. Γνωρίζουμε ότι έχουν παραχωρηθεί μετοχές από το λιμάνι του Πειραιά και από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το λιμάνι της Καβάλας δεν πρόκειται να παραχωρηθεί. Δεν θα περάσει σε ιδιώτη ενώ ο ΟΛΚ ως γνωστό, διαχειρίζεται 4 λιμάνια.

Το Απόστολος Παύλος, το ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β` και τα λιμάνια της Ν. Περάμου και της Κεραμωτής. Ο ΟΛΚ δεν αφήνει αυτή τα λιμάνια και αυτό είναι βέβαιο μέσω του σχεδίου αξιοποίησης αλλά και μέσω της καθημερινής επικοινωνίας με τον ΤΑΙΠΕΔ οπότε παίρνουμε τις διαβεβαιώσεις ότι το λιμάνι μας δεν θα πειραχθεί.

Βέβαια είναι ορατό το ενδεχόμενο να γίνουν παραχωρήσεις χρήσεων κάτι που για εμένα είναι πολύ θετικό και ταυτόχρονα σημαντικό. Θα μιλήσω για την εμπορική κίνηση από το ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β` που θέλει να προχωρήσει και να δεχθεί τις επενδύσεις που χρειάζεται».

ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ

Σύμφωνα με τον κ. Ηλιάδη το βασικό σκεπτικό για τις παραχωρήσεις είναι η ανάπτυξη και η επέκταση. «Ένα λιμάνι όπως το δικό μας θα θέλει να βάλει κονδύλια αλλά θα θέλει να αναπτυχθεί το λιμάνι, να δώσει θέσεις εργασίας και φυσικά να του εξασφαλίσουν κέρδη.

Και μπορεί να γίνει περαιτέρω μια αξιοποίηση των πλωτών εγκαταστάσεων σε ένα άλλο λιμάνι ευθύνης του ΟΛΚ και μετά ο επενδυτής – ιδιώτης να αναλάβει την λειτουργία και διαχείριση αυτών των εγκαταστάσεων.

Η παραχώρηση αφορά σε χρήση μόνο και αυτό είναι καλό αφού το Ελληνικό Δημόσιο είναι δύσκολο να βρει κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να κάνει έργα στα λιμάνια. Δεν είναι μόνο το λιμάνι της Καβάλας. Είναι τα λιμάνια όλης της χώρας που χρειάζονται επεμβάσεις, κονδύλια δεν υπάρχουν και ο ανταγωνισμός δεν μπορεί να γίνει  με τα υπάρχοντα δεδομένα. Δεν ξέρω τώρα τι θα γίνει και πότε θα γίνει, θα δούμε όπως παραχωρήσεις και αυτό είναι σίγουρο. Όσο πιο γρήγορα όμως τόσο πιο καλά για να αρχίσει να κινείται και η οικονομία μας και να έρθει και η περίφημη ανάπτυξη και από αυτό τον τομέα» υποστηρίζει ο κ. Ηλιάδης.

Ο ίδιος επιμένει ότι δεν πρόκειται να παραχωρηθεί η μετοχή της Εταιρείας του ΟΛΚ.

ΑΥΞΗΣΗ

Στο ερώτημα που οφείλεται η μεγάλη αύξηση στο επιβατικό μας και στο εμπορικό μας λιμάνι, ο ίδιος απαντά ότι «Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια σκληρή προσπάθεια από τη διοίκηση και από τους εργαζόμενους και έτσι έρχονται πολύ καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

 

Έχουμε δει πολύ καλή κίνηση. Το 2017 είναι ακόμη καλύτερη κίνηση και αν δει κανείς την πορεία και την αναλύσει θα δει μια καθημερινή διακίνηση και τα αποτελέσματα πια είναι ορατά. Όλες οι εμπορικές δραστηριότητες γίνονται μέσα από τον ΟΛΚ. Υπάρχει αύξηση και στην κίνηση επιβατών και στην κίνηση εμπορευμάτων αλλά και στις παραχωρήσεις και σε αξιοποιήσεις γης και εγκαταστάσεων. Για αυτό και υπάρχει αύξηση εσόδων.

Για εμάς όμως θα υπήρχε ένα στρατηγικό σχέδιο με μεγάλα και μικρά έργα υποδομών που θα θέλαμε να τα  δούμε να υλοποιούνται προκειμένου να επέλθει και περαιτέρω ανάπτυξη.

Αυτό είναι κάτι το βλέπουμε και με την Περιφέρεια και με τους Δήμους και ελπίζουμε κάτι να κινηθεί. Σαφώς βέβαια και επιζητούμε την σιδηροδρομική σύνδεση μια και η διακίνηση από το λιμάνι μας σαφώς θα ενισχυθεί».

ΤΑ ΕΡΓΑ

Ο ίδιος εκτίμησε ότι πρέπει να τελειώσουν τα έργα στο λιμάνι, όπως τα κρηπιδώματα, τα δίκτυα, τη ΗΜ και όλα όσα θα φέρουν πλήρη υποδομή στον χώρο.

«Από εκεί και πέρα το λιμάνι μας δέχεται κάθε χρόνο αυξανόμενη επιβατική και τουριστική κίνηση μέσα από το ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ και θέλουμε υποδομές για να εξυπηρετούνται τα τουριστικά σκάφη, τα κρουαζιερόπλοια, τα ιστιοφόρα.

Έχουμε σχέδιο αστικής ανάπτυξης και θα φτιάξουμε έργα των οποίων οι μελέτης βρίσκονται στο υπουργείο προς έγκριση. Μιλάμε για έργα 1,5 εκ. ευρώ και οι υποδομές που αφορούν την κρουαζιέρα θα είναι μαζικές. Μιλάμε για έργα επέκτασης ηλεκτροφωτισμού, υδροδότησης, και σε επιδιορθώσεις κρηπιδωμάτων και επιστρώσεις δαπέδων στον προσήνεμο μόλο. Άρα μιλάμε για αναβάθμιση υποδομών που στοχεύουν στην κρουαζιέρα.

Από εκεί και μετά θέλουμε αναβάθμιση έργου στην περιοχή της Ιχθυόσκαλας ώστε να αποκτήσει η περιοχή την εικόνα που της αρμόζει. Θέλουμε ένα ασφαλές αλιευτικό καταφύγιο ενώ στόχος είναι όλος ο χώρος να εξυπηρετεί την ναυσιπλοΐα και να δέχεται τουριστικά σκάφη και μόνο το κεντρικό μας λιμάνι μετά από την παραπάνω εξέλιξη.

Εμείς προτείνουμε και αναμένουμε να εγκριθούν έργα από τους αρμοδίους. Αν το υπουργείο αποδεχθεί τον στρατηγικό μας σχεδιασμό, μια και οι συζητήσεις συνεχίζονται, τότε θα έχουμε μέλλον και συνέχεια και θα προχωρήσουμε τότε για την αναζήτηση των κονδυλίων και την εκταμίευση αυτών. Μιλάμε για ένα πολύ σοβαρό θέμα.

Τέλος φέτος αναμένουμε 7 κρουαζιερόπλοια  επιβεβαιωμένα. Δυστυχώς το λιμάνι μας πληρώνει την αναταραχή της Κωνσταντινούπολης. Από τα 9-10 πλοία που έρχονται στην Καβάλα ή πηγαίνουν ή έρχονται από την Κωνσταντινούπολη. Εμείς όμως αναβαθμίζουμε υπηρεσίες, κάνουμε ότι χρειάζεται ώστε να είμαστε έτοιμοι.

Εξάλλου στην Κωνσταντινούπολη κατασκευάζεται ένα μεγάλο λιμάνι κρουαζιέρας και εμείς θα είμαστε έτοιμοι να φιλοξενήσουμε τα κρουαζιερόπλοια που θα μας προτιμήσουν» σημείωσε καταληκτικά.

Προηγούμενο άρθροΠαρουσίαση του βιβλίου του Ιωάννη Παρίση “Αριστοτέλης και Αλέξανδρος συνάντηση δύο μεγαλοφυών”
Επόμενο άρθροΠολύ καλή η Έκθεση Συνέργεια εκτιμά ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας Ά.Τσατσούλης