Το θέμα των δρομολογίων  της πορθμειακής γραμμής Καβάλας – Πρίνου απασχολεί και φέτος την Θασιακή  Ένωση Καβάλας, αλλά και τους ναυτεργάτες του Ενιαίου Συνδικάτου Ναυτεργατών Καβάλας, όπως και τους επαγγελματίες του νησιού που έστειλαν επιστολή στο Υπουργείο Ναυτιλίας αλλά και στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) καθώς και στον Λιμενάρχη  με αίτημα τα δρομολόγια την χειμερινή περίοδο να είναι 4 καθημερινά. Ο πρόεδρος  του Ενιαίου Συνδικάτου Ναυτεργατών Καβάλας κ. Μάλαμα  Μαλαμίδης έκανε σχετικές δηλώσεις.

Όπως τόνισε αρχικά «Υπάρχουν μια σειρά από προβλήματα που ταλανίζουν το νησί και όχι μόνο τους ναυτεργάτες αλλά και το επιβατικό κοινό. Και αυτά τα προβλήματα κάθε χρόνο επαναλαμβάνονται και δη τους χειμερινούς μήνες με την σταδιακή μείωση των δρομολογίων έως και ελαχιστοποίηση αυτών, στη γραμμή Θάσου – Καβάλας, την οποία θεωρούμε πολύ κομβική γιατί συνδέει το νησί με το υπόλοιπο νησί της Θάσου και την Καβάλα.

 Επίσης έχουμε θέμα και με τα δρομολόγια μια και θα έχουμε και νέα δρομολόγια από το Νοέμβριο. Η συνεδρίαση του ΣΑΣ θα γίνει μέσα στο Νοέμβριο και υπάρχει θέμα που καυτηριάσαμε εδώ και χρόνια. Είναι το θέμα της γραμμής του Πρίνου που εγκαταλείπεται τους χειμερινούς μήνες. Είναι οργανικά  τα δρομολόγια και δεν εξυπηρετούν τον κόσμο.

 Από την άλλη είναι ένα θέμα που αφορά εμάς τους λιμενεργάτες κυρίως. Είναι οι θέσεις ελλιμενισμού των πλοίων με την έλευση και άλλων δύο πλοίων της εταιρείας Στέλιου Φιλιάγκου και ενός ακόμη που μαθαίνουμε ότι θα έρθει…… Δεν αρκούν οι θέσεις και οι ναυτεργάτες μετά το πέρας της εργασίας και με 4 πλοία φεύγουν και δένουν ή στην Κεραμωτή ή στον Πρίνο ή και στο λιμάνι της Περάμου γιατί δεν υπάρχουν θέσεις ελλιμενισμού. Στείλαμε επιστολή διαμαρτυρίας και στον υπουργό Ναυτιλίας  και στο λιμενάρχη και ζητάμε επαρκή συγκοινωνία για την Θάσο και ρύθμιση των εκκρεμοτήτων».

ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΓΡΑΜΜΗ

Ο ίδιος εκτιμά ότι αυτό το πρόβλημα δεν λύνεται μια και τα τελευταία χρόνια η κερδοφόρα γραμμή είναι αυτή της Κεραμωτής. «Ίσως συμφέρει τις εταιρείες, λιγότερα έξοδα, μικρότερη απόσταση…. Για να κάνει δρομολόγιο στον Πρίνο το εκάστοτε πλοίο πρέπει να έχει πιστοποιητικό ασφαλείας. Και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει άλλη κλάση από τα πλοία της Κεραμωτής.

 Στην συγκεκριμένη περίπτωση τα πλοία που μπορούν να κάνουν δρομολόγια Πρίνου -Καβάλα είναι μόνο 4, το Άγιος Παντελεήμων της ΑΝΕΘ, το Παναγία της Κοινοπραξίας και τα δύο πλοία του Στέλιου Φιλιάγκου, το ΝΙΚΗΤΗΣ και το ΣΤΕΛΙΟΣ.  Τα άλλα δεν έχουν πιστοποιητικό ασφαλείας για να κάνουν πλόες άνω των 6 μιλίων! Εκεί δημιουργείται το πρόβλημα. Τα 4 πλοία στην ουσία γίνονται δύο και μένει ο Άγιος Παντελεήμονας και το Παναγία.

Όταν αυτά σταματήσουν για συντήρηση και δύο μήνες σταματούν και αν σταματήσει ο Παντελεήμων ή το Παναγία μένει ένα πλοίο. Και αυτό δεν μπορεί να επωμισθεί πάνω από 2 δρομολόγια την ημέρα. Το πολύ 3 και άμα κάνει 4 υπερβαίνουν τα ωράρια και δημιουργούνται διάφορα θέματα.

 Γι αυτό και πάγιο μας αίτημα είναι τους χειμερινούς μήνες από Νοέμβριο μέχρι και Μάρτιο τα δρομολόγια τα ελάχιστα στη γραμμή Πρίνου – Καβάλας πρέπει να είναι 4 και αυτά μπορούν να τα εκτελέσουν 2 πλοία. Ούτε οι επιβάτες να έχουν πρόβλημα και να καλύπτεται όλη η ημέρα και οι ναυτεργάτες  να έχουν ανθρώπινο ωράριο εργασίας!» σημείωσε χαρακτηριστικά.

ΔΙΠΛΗ ΒΑΡΔΙΑ

Εξήγησε δε πως «Στην περίπτωση που σταματήσει ένα πλοίο, τα δρομολόγια πάλι 4 μπορούν να γίνουν αν η μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στη γραμμή βάλει διπλή βάρδια!

Αυτό έγινε και στο παρελθόν στην Κεραμωτή. Εμείς λέμε 4 δρομολόγια καθημερινά το ελάχιστο. Για να βρεθεί λύση στο πρόβλημα άμεσα αρμόδιος είναι ο λιμενάρχης που μπορεί να δώσει λύση. Εμείς κάναμε συνάντηση, και θεωρούμε ότι μπορεί να βρει λύση για τα πάντα! Όλα είναι θέμα διπλής βάρδιας. Αυτό είναι εύκολο. Το χειμώνα με το σταμάτημα του νηολογίου, πολλά άτομα, εργαζόμενοι σαν εμένα, παίρνουν άδειες, άδειες άνευ αποδοχών και αυτό μπορεί να γίνει και τα πλοία να σταματούν και δρομολόγια να έχουμε. Και η εταιρεία του Φιλιάγκου,  έχουν και τα δύο φέρρυ του πιστοποιητικά ασφαλείας άρα μπορούν και αυτά να μπουν στο πρόγραμμα. Πιστεύω ότι λύση μπορεί να υπάρχει αρκεί να μην αφήσουμε τα πράγματα για τελευταία στιγμή. Πρόθεση υπάρχει και ο κόσμος εξυπηρετείται και το νησί χρειάζεται εξυπηρέτηση».

Προηγούμενο άρθροΟ ΑΟΚ επικράτησε εντός έδρας με 1-0 επί της Βέροιας
Επόμενο άρθροΈκτακτες εκλογές στην Ο.Ε.Β.Ε Ν.Καβάλας