Η Δημοτική Κοινότητα Αμυγδαλεώνα δηλώνει τα έξης προς Τεχνική Υπηρεσία Καβάλας:
«Ανάδειξη των προβλημάτων που παρατηρούνται στο τμήμα Εθνικής οδού Καβάλας – Δράμας.
Θέλουμε να σας εκφράσουμε την οργή και αγανάκτηση τόσο του Τοπικού Συμβουλίου όσο και των κατοίκων του Αμυγδαλεώνα και όχι μόνο , αναφορικά με το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων .
Πιο συγκεκριμένα :
Δεν έχουν τέλος τα τροχαία ατυχήματα στην Εθνική Οδό Καβάλας – Δράμας και ειδικά στο κομμάτι από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι και το ιδιωτικό αεροδρόμιο ” ΛΥΔΙΑ ” του Αμυγδαλεώνα .
Ένας δρόμος μήκους δύο χιλιομέτρων , με πολλές διασταυρώσεις και παράδρομους ο οποίος αποτελεί μία από τις πιο επικίνδυνες οδικές αρτηρίες της περιοχής .
Στο συγκεκριμένο κομμάτι έχουν σημειωθεί πολλά σοβαρά ατυχήματα , συχνά με τραγικές συνέπειες .
Σας παραθέτουμε υπόψιν και τα στατιστικά στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων στο συγκεκριμένο κομμάτι του δρόμου τα οποία ελήφθησαν από την Διεύθυνση Αστυνομίας Καβάλας και το Τμήμα Τροχαίας Καβάλας .
Για να γίνουμε πιο σαφείς κάνουμε τις παρακάτω επισημάνσεις :
Οι Παράδρομοι είναι κακοσχεδιασμένοι , με περιορισμένη ορατότητα στις εξόδους . Παράλληλα η κύρια οδός έχει υψηλή κυκλοφορία οχημάτων γεγονός που καθιστά άμεση την ανάγκη να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των πολιτών , ώστε να αποτραπούν περαιτέρω δυστυχήματα .
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ :
——————————————————–
** Πολλοί Παράδρομοι με Ανεπαρκής Σήμανση :
Οι οδηγοί δυσκολεύονται να εντοπίσουν πινακίδες που προειδοποιούν για εισόδους και εξόδους .
** Κακή Συντήρηση του Οδοστρώματος :
Λακούβες και φθαρμένο οδόστρωμα αυξάνουν τον κίνδυνο εκτροπής οχημάτων .
** Υψηλή Ταχύτητα :
Παρά τον αστικό χαρακτήρα της περιοχής , πολλοί οδηγοί υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας .
** Έλλειψη Πεζοδρομίων και Λωρίδων για Δίκυκλα .
Περιοχές χωρίς πεζοδρόμια ή ειδικές λωρίδες για Δίκυκλα .
** Ελλιπούς Φωτισμού κυρίως κατά τη διάρκεια της νύχτας .
Ο δρόμος αυτός θα μπορούσε να είναι μια καλή υποψηφιότητα για ανακατασκευή ή προσθήκη μέτρων ασφαλείας , όπως φανάρια , καλύτερη σήμανση , κυρτώματα ή και φωτισμός LED για να μειωθούν τα ατυχήματα .
ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ :
————————————————————————————–
1 . Προτεινόμενες Παρεμβάσεις :
————————————————–
Α. Αναβάθμιση Υποδομών :
—————————————
Ανακατασκευή Οδοστρώματος :
** Επισκευή και ανακατασκευή του οδοστρώματος σε όλο το μήκος .
** Χρήση υλικών υψηλής ποιότητας για μείωση φθορών και αύξηση πρόσφυσης .
Διαχωρισμός Λωρίδων Κυκλοφορίας :
** Τοποθέτηση διαχωριστικής νησίδας για να αποτραπούν οι μετωπικές συγκρούσεις .
Κατασκευή Πεζοδρομίων και Λωρίδων Ποδηλάτων :
** Προσθήκη πεζοδρομίων πλάτους τουλάχιστον 1, 5 μέτρου στις δύο πλευρές .
** Δημιουργία ποδηλατοδρόμου ασφαλείας με διαχωριστική γραμμή .
Περιορισμός Παράδρομων :
** Κατάργηση ή περιορισμός ανεξέλεγκτων προσβάσεων από παράδρομους . Όπου είναι αναγκαίοι , να εξασφαλιστεί ότι θα έχουν ασφαλείς κόμβους και σωστή διαχείριση της κυκλοφορίας
Κατασκευή Κυκλικών Κόμβων :
** Η αντικατάσταση επικίνδυνων διασταυρώσεων με κυκλικούς κόμβους μπορεί να μειώσει την ταχύτητα των οχημάτων και να αποτρέψει σοβαρές συγκρούσεις .
Δημιουργία υπόγειων διαβάσεων :
** Προστασία πεζών που επιχειρούν να διασχίσουν τον δρόμο , αποτρέποντας τραγικά ατυχήματα .
Συχνή Συντήρηση :
** Τακτική συντήρηση των υποδομών του δρόμου , όπως νησίδων ασφαλείας , πινακίδων και φωτισμού .
Β. Βελτίωση Κυκλοφοριακής Σήμανσης :
————————————————————-
Πινακίδες Προειδοποίησης :
** Εγκατάσταση φωτιζόμενων πινακίδων σε κάθε παράδρομο για έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών .
Οριζόντια Σήμανση :
** Ανανεωμένη διαγράμμιση λωρίδων και διαβάσεων πεζών με ανακλαστική βαφή .
Γ. Μέτρα Ελέγχου Ταχύτητας :
———————————————–
Τοποθέτηση Κυρτωμάτων :
** Κατασκευή κυρτωμάτων πριν από κάθε παράδρομο για μείωση ταχύτητας .
Εγκατάσταση Καμερών :
** Τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης ταχύτητας σε στρατηγικά σημεία με τακτικούς ελέγχους από την τροχαία για την αποτροπή υπερβολικής ταχύτητας .
** Συνδιασμός τους με αισθητήρες για καταγραφή κίνησης .
Δ. Φωτισμός Οδού :
—————————-
** Εγκατάσταση έξυπνων φαναριών LED που ρυθμίζουν τη φωτεινότητα ανάλογα με την κυκλοφορία .
** Τοποθέτηση πρόσθετων φωτιστικών σωμάτων σε επικίνδυνα σημεία και παράδρομους ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες για την καλύτερη ορατότητα των οδηγών .
Ε. Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση :
———————————————————
Καμπάνιες Οδικής Ασφάλειας :
** Τοποθέτηση πινακίδων με μηνύματα ευαισθητοποίησης .
** Προγράμματα εκπαίδευσης για την τοπική Κοινότητα .
Συνεργασία με Τοπικές Αρχές :
** Ενεργοποίηση περιπολιών για συχνούς ελέγχους .
Αναμενόμενα Οφέλη :
** Μείωση ατυχημάτων κατά τουλάχιστον 50 % .
** Βελτίωση της ασφάλειας για πεζούς και ποδηλάτες .
** Αύξηση της οδικής ροής με ασφαλείς και τακτικούς παράδρομους .
** Δημιουργία μιας σύγχρονης οδικής υποδομής που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της περιοχής μας .
Το έργο , αν εγκριθεί και χρηματοδοτηθεί , μπορεί να μειώσει δραστικά τα ατυχήματα , να βελτιώσει την κυκλοφορία και να ενισχύσει την ασφάλεια των κατοίκων
Ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας
Πουρσαϊτίδης Δημήτριος»