Έκακτη γενική συνέλευση πραγματοποίησαν την Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020 οι ναυτεργάτες της Θάσου για να “εξετάσουμε την κατάσταση που διαμορφώνεται στο χώρο μας μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας και με την είσοδο στην τουριστική περίοδο, που αν δεν παρθούν επί πλέον μέτρα, μπορεί να φέρει το δεύτερο κύμα, καθώς και για να καθορίσουμε τις διεκδικήσεις μας”.

Αναλυτικά:

        “1.Η κατάστασή μας, όπως και όλων των εργαζομένων άλλωστε, είναι δραματική και δεν διορθώνεται με τις αναστολές και τις ασπιρίνες των 800 και 500 ευρώ, όταν μάλιστα αποκλείονται συνάδελφοι που όλη αυτή τη περίοδο ήταν πραγματικά στη διάθεση των εφοπλιστών, θα είχαν ναυτολογηθεί και θα απασχολούνταν. Η πανδημία ήταν ο καταλύτης που επιτάχυνε τη χειροτέρευση της κατάστασης, το πρόβλημα όμως βρίσκεται βαθύτερα, στο οικονομικό μοντέλο και την κρίση του, που επανεμφανίστηκε πριν καν τελειώσει. Είναι σαφές ότι η μέχρι τώρα διαχείριση της πανδημίας έγινε και γίνεται με κριτήριο τη διασφάλιση του συστήματος, για τη στήριξη των επιχειρήσεων ακόμη και χωρίς το προσωπικό τους.

        Η λύση δεν βρίσκεται εκεί που την αναζητούν οι εφοπλιστές δηλαδή στο «κράτει» και στον παροπλισμό των πλοίων, με το κράτος να αναλαμβάνει να μας συντηρεί με ελεημοσύνες τύπου “ειδικής αποζημίω-σης” που ολοένα θα μειώνεται, αλλά στο «πρόσω», στην επανεκκίνηση με νέους όρους και στα προηγούμενα επίπεδα απασχόλησης, πράγμα που πλέον υπαγορεύεται και από την ανάγκη ακόμα μεγαλύτερης υγειονομικής προστασίας του νησιού, τώρα που αυξάνουν λόγω βαλκανικού κυρίως τουρισμού η μεταφορική κίνηση, οι εστίες συνωστισμού και διασποράς του ιού μέσα σε ένα πολύ αυξημένο πληθυσμό. Είναι γνωστό ότι η γεωγραφική θέση του νησιού δίπλα στα σύνορα με τα βαλκάνια και τα άλλα χαρακτηρι-στικά του το καθιστούν τον πιο προσιτό και αγαπητό ίσως πόλο για τους επισκέπτες  των γειτονικών χωρών  και όλα δείχνουν ότι, ανεξάρτητα τι θα συμβεί σε άλλες περιοχές και νησιά, εδώ η τουριστική κίνηση είναι σχετικά δεδομένη και εξασφαλισμένη, με αποτέλεσμα να μην δικαιολογούνται σκέψεις και πολύ περισσότερο αποφάσεις μείωσης ή και κατάργησης δρομολογίων, απολύσεις ναυτικών και νέες ανατροπές και αφαιρέσεις δικαιωμάτων και κεκτημένων.

        2.Δίπλα στα μέτρα ενίσχυσης των δομών υγείας του νησιού, που έχει ήδη εξαγγείλει και δηλώνει ότι προωθεί η κυβέρνηση και όσα ακόμα χρειαστούν, ως δίδυμο μέτρο υγειονομικής προστασίας και απαραίτητο συμπλήρωμα αναδεικνύεται η απασχόληση όλου του τοπικού στόλου και όλου του ναυτεργατικού δυναμικού με πυκνότερα δρομολόγια και λιγότερους επιβάτες για κάθε πλοίο, με αυξημένες οργανικές συνθέσεις ώστε να αποτρέπονται οι συνωστισμοί και να εξασφαλίζεται η συχνότερη και πλήρης καθαριότητα και απολύμανση και γενικά ο υγειονομικός έλεγχος τόσο στις πύλες εισόδου Καβάλα και Κεραμωτή, όσο και μέσα στα πλοία. Μεγάλη προσοχή ως βασική πύλη εισόδου χρειάζεται το λιμάνι της Κεραμωτής και η μεγαλύτερη χρήση της γραμμής Καβάλα-Πρίνος αποτελεί πλέον σημαντικό μέρος της υγειονομικής προστασίας του νησιού.

        3.Δυστυχώς οι εφοπλιστές  δεν σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο. Το μόνο που τους απασχολεί είναι το τι πρόσημο θα βάλουν στα λογιστικά τους βιβλία, αν και πώς θα διατηρηθεί η κερδοφορία τους, ακόμα και αν αυτό σημαίνει διάλυση και απόλυτη ασυδοσία στη διεξαγωγή της θαλάσσιας συγκοινωνίας, ενδεχομένως και δυσφήμηση του νησιού στο βαλκανικό και λοιπό τουριστικό κοινό. Παρά το ότι η κυβέρνηση μέσα στη πανδημία βοήθησε γενναιόδωρα το ναυτιλιακό κεφάλαιο, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των τοπικών εταιριών, με πλήθος παροχών και ευεργετημάτων, οι εφοπλιστές επεξεργάζονται σενάρια και παραλλαγές δρομολογίων που θα τους αφήσουν νέα κέρδη και κινούνται αδικαιολόγητα προς μια συνολική αναστολή της θαλάσσιας συγκοινωνίας μέσα από ένα μεγάλο παροπλισμό και απαξίωση των πλοίων και την ανεργία των ναυτικών. Έτσι βλέπουμε να καθορίζονται λίγα για την εποχή δρομολόγια και ορισμένα από αυτά να μένουν παράνομα και αυθαίρετα ανεκτέλεστα, ενώ η ταλαιπωρία των επιβατών και ο συνωστισμός στα εκδοτήρια και τα λιμάνια παραμένει μεγάλος  και επικίνδυνος. Η κυβέρνηση οφείλει να μην υπηρετήσει και να αποτρέψει τα σχέδια για την δραματική συρρίκνωση της θαλάσσιας συγκοινωνίας γενικότερα, αλλά και στο τόπο μας.

         4.Οι ναυτεργάτες παίρνουμε θέση μάχης στην απόκρουση ενός δεύτερου κύματος της πανδημίας, προτεραιότητα όμως έχει η ενίσχυση των τοπικών δομών υγείας, εν προκειμένω του Κέντρου Υγείας Πρίνου, αλλά όχι μόνον αυτού.

         Γι αυτό απαιτούμε :

        1) Να καλυφθούν όλες οι ειδικότητες που προβλέπει ο Οργανισμός του Κέντρου Υγείας.

        2) Να εγκατασταθεί στο νησί κλιμάκιο του Ε.Ο.Δ.Υ. και να αρχίσουν αμέσως οι έλεγχοι  σε όλους όσους βρίσκονται στο νησί.

        3) Να λειτουργήσουν άμεσα στο Κ.Υ. Πρίνου μονάδα αιμοκάθαρσης και φαρμακείο.

        4)  Να γίνονται συνεχείς υγειονομικοί έλεγχοι στα λιμάνια εισόδου του Νησιού.

        5) Να αυξηθούν οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων για να μπορούν να αντιμετωπίζονται οι νέες, πρόσθετες και ιδιαίτερες υγειονομικές ανάγκες ( καθαρισμοί και απολυμάνσεις πριν την επιβίβαση επιβατών.)

        4) Να τηρούνται κανονικά ωράρια εργασίας, ώστε οι απασχολούμενοι ναυτικοί να μην εργαζόμαστε εξαντλητικά για δρομολόγια και επιφυλακές για την μεταφορά ασθενών κατά την διάρκεια της νύχτας.

          Καλούμε τους εργαζόμενους της Θάσου, εν ενεργεία και συνταξιού-χους, να πρωτοστατήσουμε στην εφαρμογή των κανόνων προστασίας της δημόσιας υγείας που επεξεργάζονται οι επιστήμονες. Οι ναυτεργάτες ειδικά μπαίνουμε στη πρώτη γραμμή και γινόμαστε συνειδητά η ασπίδα του νησιού. Κατακτούμε το αντίστοιχο στις ιδιαιτερότητες της γραμμής και τις συνθήκες στο  επίπεδο απασχόλησης, κρατάμε εν κινήσει τον τοπικό στόλο και υγειονομικά ασφαλή και πλήρως λειτουργική τη θαλάσσια συγκοινωνία. Πριν από όλα μένουμε υγιείς και δυνατοί, προβάλλουμε απόψεις και διεκδικήσεις για μια θετική επανεκκίνηση”.

Ακούστε όσα δήλωσε ο πρόεδρος του συνδικάτου ναυτεργατών Μάλαμας Μαλαμίδης το πρωί της Δευτέρας (22/6) στο ραδιόφωνο του Lobby 101.8 από το 1.41.20

Προηγούμενο άρθροΔήμαρχος Θάσου | Δεν υπάρχει κρούσμα κορωνοϊού στο νησί
Επόμενο άρθροΟ όμιλος των «Πανθήρων» στην Α2 Γυναικών του Μπάσκετ