Τριήμερο διεθνές σεμινάριο με τίτλο «The Holocaust as a Starting Point – Greece – Bulgaria – North Macedonia», διεξήχθη από 28 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου στη Σόφια της Βουλγαρίας.
Το σεμινάριο που οργανώθηκε από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Γαλλικό μουσειακό και ερευνητικό ίδρυμα «Memorial de la Shoah», το Holocaust Fund of the Jews [Βόρεια Μακεδονία ] και την Ένωση Ιστορικών της Βουλγαρίας [Bulgarian History Teachers Association], με την υποστήριξη του Ερευνητικού Κέντρου ΜΟΗΑ και του Εβραικού Μουσείου Ελλάδας διεξήχθη στην Αγγλική γλώσσα και συμμετείχαν 45 εκπαιδευτικοί Π/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης των παραπάνω χωρών.
ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Από την Ελλάδα συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από το 4ο Γυμνάσιο Καβάλας, 7ο Γυμνάσιο , 6ο ΓΕΛ Καβάλας, 11ο , 12ο Δημοτ. σχολείο Καβάλας, Δημοτ. Θεολόγου-Ποτού Θάσου και 9 δάσκαλοι και καθηγητές από σχολεία του Ν. Δράμας.
Το σεμινάριο αυτό ήταν η συνέχεια ενός πρώτου σεμιναρίου που διεξήχθη στο «Ιμαρέτ» της Καβάλας τον Ιούλιο του 2022 και θα ακολουθήσει ένα ακόμη στα Σκόπια της Βόρειας Μακεδονίας.
Βασικός στόχος του σεμιναρίου ήταν η κατάρτιση των εκπαιδευτικών που προέρχονται από χώρες με δύσκολές ή αντικρουόμενες μνήμες σε συνεργασία με τοπικές εκπαιδευτικές αρχές. Οι Έλληνες, Βούλγαροι και Βορειομακεδόνες εκπαιδευτικοί μέσα από τις εισηγήσεις, δραστηριότητες και επισκέψεις που πραγματοποίησαν ανέδειξαν τους κινδύνους που προκύπτουν από την υιοθέτηση και άνοδο εθνικιστικών, αντισημιτικών, ρατσιστικών, ξενοφοβικών αισθημάτων καθώς και εξτρεμιστικών ιδεολογιών.
ΟΙ ΣΚΟΠΟΙ
Ακόμη σκοπός των δράσεων που πραγματοποίησαν ήταν να διώξουν τα σύννεφα που σκεπάζουν τις σκοτεινές πλευρές της ιστορίας και να απομακρύνουν τα εμπόδια της σκόπιμης λήθης. Με την ολοκλήρωση των εργασιών αναδείχθηκε η ανάγκη να αξιοποιηθούν τα μνημεία ιστορικής μνήμης και απόδοσης τιμής ως εκπαιδευτικά μέσα αναγνώρισης των ιστορικών γεγονότων και ως εκπαιδευτικά εργαλεία αποτροπής της διαστρέβλωσης ιστορικών γεγονότων που συνδέονται με τον Α’ και Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και το Ολοκαύτωμα.
Η ανάγκη είναι αυτά τα μνημεία, μέσα από την εκπαίδευση και την κατάρτιση, να φωτίσουν τον δρόμο προς την ειρήνη και να μεταδώσουν χρήσιμα μηνύματα ζωής στους μαθητές όλων των χωρών. Αυτή η ανάγκη για ειρήνη δεν είναι μια ευχή αλλά είναι μια απαίτηση.