«Το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως» τη νύχτα που συνέβη το δυστύχημα στα Τέμπη, τόνισε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου. Απαντώντας στον ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε στα λάθη του σταθμάρχη και υποστήριξε ότι «αντί να κάνει αυτόματη χάραξη, επέλεξε να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση».

Αναλυτικά είπε: «Την κρίσιμη νύχτα που συνέβη αυτό, πέρα από το γεγονός ότι είχαν προβλεφθεί οι δύο σταθμάρχες που, δυστυχώς, δεν βρίσκονταν στη θέση τους την κρίσιμη ώρα, εκείνο το οποίο συνέβη είναι ότι, το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας, λειτουργούσε απολύτως. Επαναλαμβάνω και θέλω να καταγραφεί ρητά στα πρακτικά. Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας, λειτουργούσε απολύτως. Γιατί λειτουργούσε απολύτως; Πώς αποδεικνύεται; Αποδεικνύεται από το γεγονός, ότι όλη εκείνη την ημέρα, όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών, έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης. Όλες οι δρομολογήσεις. Λειτουργούσε στο ακέραιο».

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης κατέθεσε και δύο έγγραφα σχετικά με την τηλεδιοίκηση:

«Αυτό το οποίο, δυστυχώς, συνέβη, ήταν ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη που, προφανώς, θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και εκεί συνέβησαν μία σειρά, μια αλληλουχία από τραγικά γεγονότα, τα οποία σωρευτικά οδήγησαν στο να έχουμε το δυστύχημα. Δεν έγινε η αυτόματη χάραξη, μολονότι λειτουργούσε πλήρως ο πίνακας, θεώρησε, κατά πάσα βεβαιότητα, ο σταθμάρχης, ότι τα κλειδιά ήταν στη γραμμή ανόδου, ενώ ήταν στην κάθοδο και τελικώς, έκανε διαγώνια κίνηση και βρέθηκε στην αντίθετη τροχιά και επιπλέον, δεν βρέθηκε ο σταθμάρχης μπροστά στον πίνακα ελέγχου», επεσήμανε ο κ. Γεραπετρίτης.

«Εγώ το επισκέφθηκα και έχω μια προσωπική εικόνα. Είναι ένας πύργος ελέγχου, ο οποίος έχει 8,5 χιλιόμετρα διαδρομή. Είναι 5,5 χιλιόμετρα Λάρισα και βόρεια και 3 χιλιόμετρα, περίπου, Λάρισα και νότια. Όταν βρέθηκε, λοιπόν, στη Λάρισα και έδωσε την χάραξη της πορείας χειροκίνητα, στη συνέχεια, για 5,5 χιλιόμετρα, αφαιρουμένου του μικρού διαστήματος που έπεσε σε διαγώνιο, είχε τη δυνατότητα, μπροστά στον πίνακα, να δει την κίνηση της αμαξοστοιχίας», σημείωσε ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών.

«Άρα και δεν έγινε αυτόματη χάραξη και θεωρήθηκε εσφαλμένα ότι τα κλειδιά ήταν στην άνοδο, ενώ ήταν στην κάθοδο και δεν υπήρξε επιβεβαίωση για το σε ποια γραμμή βρισκόταν μέσα από τον πίνακα της τηλεδιοίκησης που ήταν εκεί και λειτουργούσε. Όλα αυτά συνέβησαν σωρευτικά. Επιπλέον, βεβαίως, δεν υπήρξε και μία αντίδραση όταν, εν τέλει, η αμαξοστοιχία βρέθηκε στο ανάποδο διάζωμα», πρόσθεσε.

«Θέλω να σας πω και κάτι για να το έχετε υπόψη σας. Η αυτόματη χάραξη που, πράγματι, θεωρώ, με τη γνώση που έχω προσλάβει, ότι θα γλίτωνε το κακό, ήταν υποχρέωση από τη στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Έπρεπε να είχε γίνει αυτόματη χάραξη μέσω της τηλεδιοίκησης. Γιατί έπρεπε να γίνει; Διότι αυτό ήταν υποχρέωση την οποία είχε επιβάλλει ο ίδιος ο ΟΣΕ, με ειδική εγκύκλιό του και αναφορά στον κανονισμό, 23.12.2022. Δεν έγινε αυτόματη χάραξη και, προφανώς, ήταν μια προσωπική επιλογή», επεσήμανε ο υπουργός Επικρατείας.

«Δικλίδες υπήρχαν, δεν ήταν τυφλό το σημείο. Είχαν δύο σταθμάρχες που τελικά δεν υπήρχαν, υποχρέωση αυτόματης χάραξης, χειροκίνητη τοποθέτηση κλειδιών, δεν έγινε επιτόπιος έλεγχος και είχαν υποχρέωση να είναι στον πίνακα τηλεδιοίκησης. Δέκα λεπτά ο πίνακας έδειχνε κίνηση στην αντίθετη πλευρά. Δεν είναι ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση», ανέφερε ο κ. Γεραπετρίτης.

Προηγούμενο άρθροΣεμινάρια Καρδιοπνευμονικής Αναζοωγόνησης και χρήσης ΑΕΑ στο Νοσοκομείο Καβάλας
Επόμενο άρθροΤουρκία – Ερντογάν: Πριν τις εκλογές το «ναι» για ένταξη της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ – Τι θα γίνει με τη Σουηδία