Αύριο Τετάρτη (29/04) στις 18:00 το απόγευμα, θα γίνει η εξειδίκευση των μέτρων που αφορούν τη σταδιακή επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών. Θα παρουσιαστούν σε κοινή συνέντευξη Τύπου της υπουργού Παιδείας Νίκη Κεραμέως με τον λοιμωξιολόγο Σωτήρη Τσιόδρα και τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Χαρδαλιά.
“Περιμένουμε από το Υπουργείο Παιδείας να πάρει της τελικές αποφάσεις, για το πως θα ανοίξουν, αν θα ανοίξουν και με ποιες προϋποθέσεις. Υπάρχουν πολλά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν” σχολίασε στο Lobby 101.8 o πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών Καβάλας, Τάσος Ιωαννίδης το πρωί της Τρίτης (28/4).
Εκεί που θα πρέπει να προσανατολιστούν οι ειδικοί είναι στον τρόπο με τον οποίο θα ανοίξουν τα δημοτικά και τον τρόπο προφύλαξης των παιδιών. Ωστόσο δεν είναι εύκολο για ένα παιδί της πρώτης ή της δευτέρας τάξης να τηρήσει κατά γράμμα τους κανόνες.
“Είναι δύσκολο για ένα μικρό παιδί, να τηρήσει τις αποστάσεις, να φοράει μάσκες, ενώ πρέπει να λάβουμε υπόψιν και τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Τα σχολεία δεν μπορούν να δεχθούν κάθε τάξη να έχει 10 μαθητές. Τα σχολεία έχουν και τα δικά τους προβλήματα”.
Επίσης τις προηγούμενες ημέρες τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, που περιλαμβάνει ρυθμίσεις σε 3 βασικούς άξονες, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις στον κλάδο των εκπαιδευτικών.
“Δυστυχώς το υπουργείο εν μέσω πανδημίας και με τα σχολεία κλειστά και χωρίς ουσιαστικό διάλογο έδωσε στη δημόσια διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση το οποίο περιλαμβάνει σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες. Εμείς αυτή τη στιγμή μας βρίσκει εντελώς αντίθετους. Δεν είναι δυνατόν με τους εκπαιδευτικούς κλεισμένους στα σπίτια να φέρνει κάτι τέτοιο το Υπουργείο παιδείας. Θα γίνει μεγάλη συζήτηση τις επόμενες ημέρες, καθώς και κινητοποιήσεις τις επόμενες ημέρες μετά την άρση των μέτρων”, δήλωσε ο κ. Ιωαννίδης.
Ακούστε αναλυτικά τα όσα είπε ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών Καβάλας, Τάσος Ιωαννίδης στο Lobby 101.8 από το 1.45.23 έως 1.53.02
Το πολυνομοσχέδιο
(α) την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στο σχολείο,
(β) στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο
και (γ) βελτιωτικές ρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση. Σε ό,τι αφορά τα σχολεία οι προτεινόμενες ρυθμίσεις προβλέπουν: – Εργαστήρια Δεξιοτήτων. – Αγγλικά στο νηπιαγωγείο. – Ενίσχυση της διδασκαλίας της Πληροφορικής, των Ξένων Γλωσσών, των Κλασικών Γραμμάτων και της Φυσικής Αγωγής. – Ρυθμίσεις για την αξιολόγηση στις σχολικές μονάδες. – Επανασύσταση του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων με σταδιακή εφαρμογή. – Ρυθμίσεις που αφορούν στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Παράλληλα: – Ενισχύεται και διευρύνεται ο θεσμός των Πρότυπων Σχολείων και Πειραματικών Σχολείων. – Θεσπίζονται κίνητρα και ρυθμίσεις για την πλήρωση των κενών στα σχολεία και στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό. – Εισάγονται ρυθμίσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού και θεσμοθετείται ο «Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης». Σε ό,τι αφορά την Ανώτατη Εκπαίδευση: – Πρώτον ενισχύεται η εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων καθώς προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε Α.Ε.Ι. χωρίς υποχρεωτική συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και χωρίς να απαιτείται προηγούμενη έγκριση Υπουργού. Θεσμοθετούνται τα κοινά (joint) και διπλά (dual) προγράμματα σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων Α.Ε.Ι., αλλά και θερινά προγράμματα στα Α.Ε.Ι.
Παράλληλα παρέχονται διευκολύνσεις για την προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών. Δεύτερον, αλλάζει ο τρόπος ανάδειξης Πρυτανικών Αρχών, καθώς θεσμοθετείται το ενιαίο ψηφοδέλτιο Πρυτάνεων και Αντιπρυτάνεων, προβλέπεται ηλεκτρονική ψηφοφορία και καθιερώνεται η 4ετής θητεία. Τρίτον, σε ό,τι αφορά τις μετεγγραφές φοιτητών, καθιερώνεται για πρώτη φορά πρόσθετο ακαδημαϊκό κριτήριο, εξορθολογίζονται τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια και εισάγεται η καινοτομία του β’ κύκλου μετεγγραφών που θα προβλέπει την περιορισμένη δυνατότητα μετακίνησης σε άλλο τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου».