Τρεις σύμβουλοι Στρατηγικής και Επικοινωνίας αξιολογούν στα «Π» την παρουσία του πρωθυπουργού και αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη Θεσσαλονίκη και αποκρυπτογραφούν τα επικοινωνιακά μηνύματα

Με σύνθημα «Η Ελλάδα αλλάζει» , ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έστειλε μήνυμα επανεκκίνησης από τη ΔΕΘ, με επίκεντρο την ανάπτυξη και τις επενδύσεις, αλλά και γενναιόδωρο πακέτο στήριξης της κοινωνίας με έμφαση στη νεολαία και τη μεσαία τάξη. Ο Αλέξης Τσίπρας, από την πλευρά του, παρουσίασε το προγραμματικό σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ με τίτλο «Νέα Αρχή», ασκώντας σφοδρή κριτική στις πολιτικές της κυβέρνησης.

Τρεις σύμβουλοι στρατηγικής και επικοινωνίας αξιολογούν στα «Π» τις παρουσίες των Κυριάκου Μητσοτάκη και Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ και αποκρυπτογραφούν τα επικοινωνιακά μηνύματα.

Ο σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας Ευτύχης Βαρδουλάκης, μιλώντας στα «Π», επισημαίνει το έντονο εκλογικό χρώμα της φετινής ΔΕΘ: «Το σκηνικό, οι στρατηγικές στοχεύσεις και τα μηνύματα θύμιζαν εκδηλώσεις σε προεκλογική περίοδο», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ευτύχης Βαρδουλάκης: Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε συγκεκριμένες παροχές, με στόχο κυρίως τη μεσαία τάξη και τις νεότερες ηλικίες Ο Κ. Μητσοτάκης ήθελε να δείξει ότι η κυβέρνηση είναι μπροστά από τα γεγονότα, επιδιώκοντας να ενισχύσει την εικόνα κυβερνησιμότητας του κόμματός του Μάνος Σιφονιός

Για την παρουσία του πρωθυπουργού σημειώνει: «Εστίασε στην προβολή ενός συνολικού θετικού αφηγήματος για τη χώρα. Αναφέρθηκε στη θετική πορεία της οικονομίας, στην επί το θετικότερον αναθεώρηση της αύξησης του ΑΕΠ και στη μείωση της ανεργίας, ενώ εξήγγειλε συγκεκριμένες παροχές, με στόχο κυρίως τη μεσαία τάξη και τις νεότερες ηλικίες». «Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης χρησιμοποίησε την παρουσία του στη ΔΕΘ ως ακόμα ένα βήμα στην προσπάθειά του να “επαναλανσαριστεί” ως πιο μετριοπαθής πολιτικός, με στοιχεία αυτοκριτικής. Στρατηγικά στόχευσε κυρίως στη μεσαία τάξη και επιχείρησε να κάνει ανοίγματα σε άλλους χώρους», αναφέρει για τον Αλέξη Τσίπρα.

«Το ζητούμενο για τον κ. Μητσοτάκη θα είναι να εμπεδωθεί η αίσθηση ότι η χώρα βρίσκεται σε έναν σωστό δρόμο και, κυρίως, η αδιαμφισβήτητη στα νούμερα οικονομική βελτίωση να γίνει αντιληπτή από τον μέσο πολίτη. Για τον κ. Τσίπρα το ζητούμενο είναι η σταθερή εφαρμογή αυτής της στρατηγικής, καθώς σε κάθε ένταση ο ΣΥΡΙΖΑ, οι υποστηρικτές του και συχνά και ο ίδιος ο κ. Τσίπρας υπερβάλλουν σε οξύτητα, ενίοτε στα όρια της τοξικότητας», καταλήγει ο κ. Βαρδουλάκης.

Σύγκριση Μητσοτάκη- Τσίπρα για την παρουσία τους στη ΔΕΘ

«Από πλευράς περιεχομένου, είναι σαφές ότι στόχος του πρωθυπουργού είναι το Κέντρο και η μεσαία τάξη, που κινείται γύρω από αυτό, αλλά και οι νέοι, στους οποίους η Ν.Δ. κατέγραψε μειωμένα δημοσκοπικά ποσοστά τους τελευταίους μήνες», τονίζει, μιλώντας στα «Π», ο επικοινωνιολόγος και συγγραφέας Μάνος Σιφονιός.

Αναφορικά με την εμφάνιση του Αλέξη Τσίπρα, ο κ. Σιφονιός δηλώνει: «Είναι πιο ταξική, καθώς επιλέγει να τοποθετήσει στις πρώτες θέσεις μπροστά ανθρώπους της πρώτης γραμμής (γιατρούς κ.ά.) και εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων». Παράλληλα, εκτιμά ότι ο κ. Τσίπρας διεκδίκησε τον μεσαίο χώρο με ιδεολογικοπολιτική προσέγγιση, ενισχύοντας τη ρητορική του αναφορικά με την προοπτική της μελλοντικής προοδευτικής κυβέρνησης και της δημοκρατικής παράταξης, με επιστέγασμα την αναφορά στον «ήλιο» πάνω από την Ελλάδα στο τέλος της ομιλίας του.

Μάνος Σιφονιός: Η είσοδος του κ. Τσίπρα είχε επικό χαρακτήρα, κάτι που δεν είδαμε στην είσοδο του κ. Μητσοτάκη, που ήταν απλή Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε συγκεκριμένες παροχές, με στόχο κυρίως τη μεσαία τάξη και τις νεότερες ηλικίες Ο Κ. Μητσοτάκης ήθελε να δείξει ότι η κυβέρνηση είναι μπροστά από τα γεγονότα, επιδιώκοντας να ενισχύσει την εικόνα κυβερνησιμότητας του κόμματός του

Για το εικαστικό κομμάτι, ο κ. Σιφονιός αναφέρει: «Το background στον κ. Τσίπρα εναλλάσσεται χρωματικά, καθώς ξεκινά από το κόκκινο και γίνεται μπλε / μοβ, για να καταλήξει στο πράσινο! Το σκηνικό είναι πιο θεατρικό και η είσοδός του είχε και έναν επικό χαρακτήρα, κάτι που δεν είδαμε στην είσοδο του κ. Μητσοτάκη, η οποία ήταν απλή, έχοντας background το κλασικό και αναμενόμενο μπλε χρώμα σε διάφορες εναλλασσόμενες αποχρώσεις, προβάλλοντας όμως φωτογραφίες και κινούμενες εικόνες σε μια τεράστια, πλατιά οθόνη, ενισχύοντας ένα μήνυμα μεγέθους και έκτασης για την “Ελλάδα που αλλάζει”».

Ο σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας και πρόεδρος της «The Newtons Laboratory», Στέλιος Ζωντός, τονίζει στα «Π»: «Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επένδυσε στην προβολή της ηγετικότητας. Ηθελε να δείξει ότι είναι ο ηγέτης της χώρας, ο οποίος έχει υπό διαχείριση τα προβλήματα που υπάρχουν, ιδιαίτερα το θέμα της ακρίβειας, που άνοιγε εκείνη την περίοδο. Ο πρωθυπουργός ήθελε να δείξει ότι η κυβέρνηση είναι μπροστά και όχι πίσω από τα γεγονότα, επιδιώκοντας να ενισχύσει την εικόνα της κυβερνησιμότητας του κόμματός του», αναφέρει ο κ. Ζωντός.

Ο ίδιος εκτιμά ότι η προσπάθεια στο στήσιμο του Αλέξη Τσίπρα ήταν να παρουσιάσει μια εικόνα εντελώς διαφορετική από τον κλασικό ΣΥΡΙΖΑ. «Η στόχευση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ», σύμφωνα με τον κ. Ζωντό, «ήταν να κάνει άνοιγμα στους ψηφοφόρους που κινούνται στον ευρύτερο χώρο της Κεντροαριστεράς και της Αριστεράς, το οποίο προσπάθησε να υπηρετήσει τόσο με τα χρώματα που χρησιμοποιήθηκαν, αλλά κυρίως με τον πολιτικό του λόγο».

Στέλιος Ζωντός: Ο Κ. Μητσοτάκης ήθελε να δείξει ότι η κυβέρνηση είναι μπροστά από τα γεγονότα, επιδιώκοντας να ενισχύσει την εικόνα κυβερνησιμότητας του κόμματός του

Προηγούμενο άρθροΣύσσωμη η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας θα μεταβεί στο Διδυμότειχο για την άσκηση «Παρμενίων 21»
Επόμενο άρθροΔιαδικτυακή ενημέρωση με θέμα: «Εμβολιασμός Εφήβων για την Πανδημία Covid – 19»