«Μέρες και μέρες» έκανε για να παραδοθεί πέρυσι η αλληλογραφία από τα ΕΛΤΑ. Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), το 2020 επιδεινώθηκαν δραστικά οι δείκτες ποιότητας παροχής της καθολικής υπηρεσίας των ΕΛΤΑ. Η παράδοση δε μιας επιστολής σε άλλη χώρα της ΕΕ χρειάστηκε κατά μέσο όρο 4πλάσιο χρόνο απ’ ότι το 2019.

Συγκεκριμένα τα αποτελέσματα μετρήσεων ποιότητας που έδωσε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) δείχνουν ότι ο χρόνος παράδοσης της αλληλογραφίας στο εσωτερικό επιδεινώθηκε κατά μισή ημέρα. Από την άλλη πλευρά, οι χρόνοι παράδοσης εισερχόμενης/ εξερχόμενης αλληλογραφίας από/ προς το εξωτερικό, επιδεινώθηκαν κατά… πολλές ημέρες. Οι δείκτες δε παρουσίασαν επιδείνωση σε όλες ανεξαρτήτως της χώρες του εξωτερικού οι οποίες περιλήφθηκαν στην αξιολόγηση της παροχής της σχετικής υπηρεσίας.

Πιο αναλυτικά στην αλληλογραφία εσωτερικού, η μέση διάρκεια επίδοσης ενός αντικειμένου (επιστολής) ανήλθε σε 1,71 ημέρες από 1,28 ημέρες που ήταν το 2019. Η υποχρέωση των ΕΛΤΑ, ως φορέας καθολικής υπηρεσίας να παραδίδει το 87% της αλληλογραφίας εντός της επομένης ημέρας (H+1), περιορίσθηκε πέρυσι μόλις στο 59,8%, από 76,3% που ήταν το 2019. Ακόμη η υποχρέωση της εταιρείας να παραδίδει το 98% της αλληλογραφίας εσωτερικού εντός των τριών επομένων ημερών (H+3), περιορίσθηκε στο 91% από 96,4% που ήταν ένα χρόνο πριν.

Οι αντίστοιχοι δείκτες για το εξωτερικό, είναι φυσικά πολύ χειρότεροι. Ο μέσος χρόνος επίδοσης της αλληλογραφίας αυξήθηκε για κάθε χώρα που εξετάστηκε, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις υπερτετραπλασιάστηκε. Για παράδειγμα στην Εσθονία, η επίδοση μιας επιστολής απαίτησε κατά μέσο όρο 18,1 ημέρες το 2020, από 4 ημέρες που ήταν το 2019. Στην Μάλτα ο μέσος χρόνος επίδοσης μιας επιστολής κατά μέσο όρο απαίτησε 20,2 ημέρες το 2020 από 4,6 ημέρες το 2019.

Σχετικά με τη διεθνή εξερχόμενη αλληλογραφία, σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, μετρήσεις διεξήχθησαν σε 26 χώρες το 2020. Αναφορικά με τα αποτελέσματα, σημειώνονται τα ακόλουθα:

σε καμία από τις 26 χώρες ο δείκτης ταχύτητας (δηλαδή το ποσοστό επίδοσης εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την εργάσιμη ημέρα κατάθεσης), δεν είναι υψηλότερος ή ίσος του αντίστοιχου δείκτη που ο Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας («ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.») υποχρεούται να επιτυγχάνει σύμφωνα με το ν. 4053/2012 για το 2020,
σε καμία από τις 26 χώρες ο δείκτης ταχύτητας δεν εμφανίζεται βελτιωμένος το 2020 σε σχέση με το 2019,
σε καμία από τις 26 χώρες ο δείκτης αξιοπιστίας (δηλαδή το ποσοστό επίδοσης εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημέρα κατάθεσης) δεν είναι υψηλότερος ή ίσος του αντίστοιχου δείκτη που υποχρεούται να επιτυγχάνει ο Φ.Π.Κ.Υ. («ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.») σύμφωνα με το ν. 4053/2012 για το 2020,
σε καμία από τις 26 χώρες ο δείκτης αξιοπιστίας δεν εμφανίζεται βελτιωμένος το 2020 σε σχέση με το 2019,
σε καμία από τις 26 χώρες ο μέσος όρος ημερών επίδοσης δεν εμφανίζεται βελτιωμένος το 2020 σε σχέση με το 2019.
Βάση των όρων της ανάθεσης της καθολικής υπηρεσίας, τα ΕΛΤΑ έχουν υποχρέωση να παραδίδουν το 85% της αλληλογραφίας εξωτερικού εντός των επομένων τριών ημερών (Η+3) και το 97% εντός των επόμενων πέντε ημερών (Η+5). Οι δείκτες αυτοί πέρυσι για την εξερχόμενη αλληλογραφία στην Δανία ανήλθαν σε 2,2% (H+3) και 8,7% (H+5) και στην Νορβηγία σε 0% και 17,4% αντίστοιχα. Παρόμοια στοιχεία υπάρχουν για τις άλλες 24 χώρες, ενώ αντίστοιχες μεταβολές παρουσιάζονται και για την εισερχόμενη αλληλογραφία από τις 26 χώρες.

«Το 2020, συμμετείχαν στις μετρήσεις 900 αντεπιστέλλοντες από 32 χώρες, ενώ χρησιμοποιήθηκαν 80.000 επιστολές ελέγχου για την κάλυψη 802 διαδρομών μεταξύ των χωρών», αναφέρει η ΕΕΤΤ. «Οι μετρήσεις ποιότητας της διεθνούς αλληλογραφίας μεταξύ των συμμετεχόντων χωρών, κατέγραψαν δείκτη ταχύτητας 56,5% (χαμηλότερο του στόχου 85,0%), δείκτη αξιοπιστίας 78,2% (χαμηλότερο του στόχου 97,0%), ενώ ο μέσος χρόνος διακίνησης από άκρο σε άκρο εκτιμάται σε 4,4 ημέρες».

Προηγούμενο άρθροLockdown: Ξεκινούν σήμερα οι διαδημοτικές μετακινήσεις – Τι πρέπει να γνωρίζετε και τι ισχύει για το Σαββατοκύριακο
Επόμενο άρθροΔιενέργεια rapid tests στις Κρηνίδες