Πολλές και μεγάλες οι αλλαγές που φέρνει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας – Ψηφίσθηκε επί της Αρχής με 166 ψήφους «υπέρ» έναντι 132 «κατά» – «Αποβολή» για αιώνιους φοιτητές και… μπαχαλάκηδες, βάση εισαγωγής και όριο σχολών στο μηχανογραφικό θα περιορίσουν τους φοιτητές… κατά τύχη

Ψηφίστηκε το βράδυ της Πέμπτης – παρά τις σφοδρές αντιδράσεις της Αντιπολίτευσης – το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας που φέρει τεράστιες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας αλλά και… σκέψης των Πανεπιστημίων .

Είχε προηγηθεί σφοδρή αντιπαράθεση κορυφής, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να διασταυρώνει τα ξίφη του με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, με τον πρώτο να τονίζει πως «στο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν ρυθμίσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα δεκαετιών, άλλες που υπηρετούν ζητούμενα του παρόντος και άλλες που ανοίγουν ορίζοντες στο μέλλον». Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι «το σχέδιο νόμου καθιερώνει σύγχρονο τρόπο για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και την επιλογή των σπουδών και αναβαθμίζει την ανώτατη εκπαίδευση, ενώ επισήμανε πως πρόκειται για μεταρρυθμίσεις σε τέσσερις σαφείς κατευθύνσεις» και απαντώντας στην κριτική ο πρωθυπουργός υπεραμύνθηκε του νομοσχεδίου τονίζοντας πως «στα ΑΕΙ δεν μπαίνει η Αστυνομία αλλά η Δημοκρατία».

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τις εξής ρυθμίσεις

Σχετικά με την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τη φοίτηση σε αυτά:

Ελάχιστη βάση εισαγωγής
Συγκεκριμένος αριθμός επιλογών στο μηχανογραφικό
Χρονικό όριο φοίτησης – τέλος στους «αιώνιους φοιτητές»
Σχετικά με την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος:

Ελεγχόμενη είσοδος στα ΑΕΙ
Ιδρυση Μονάδας και Επιτροπής ασφαλείας και προστασίας στα ΑΕΙ
Θεσμοθέτηση Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων που θα υπάγεται στην Ελληνική Αστυνομία
Πρόβλεψη ολοκληρωμένου πλαισίου πειθαρχικού δικαίου φοιτητών στα ΑΕΙ
Επί της ουσίας με αυτό το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες, θα φέρει αυστηρούς ελέγχους στην είσοδο και έξοδο των φοιτητών, των διδασκόντων και των εργαζομένων στα Ιδρύματα, όπως συμβαίνει σε όλες τις άλλες χώρες του κόσμου, ώστε να μην παρατηρείται πλέον το νοσηρό φαινόμενο, οι περισσότεροι από όσους διαπράττουν αδικήματα, όπως καταστροφές δημόσιας περιουσίας ακόμα και διακίνηση ναρκωτικών να είναι ξένα στοιχεία που δεν έχουν καμία σχέση με τη φοιτητική ιδιότητα.

Στόχος είναι να λειτουργήσουν τα Πανεπιστήμια χωρίς έξωθεν παρεμβάσεις, ως άσυλο ιδεών, όπως άλλωστε επιτάσσει το Σύνταγμα και όχι ως χώροι διάπραξης αδικημάτων και παράλληλα εμποδίζοντας την πρόσβαση των φοιτητών στην γνώση. Η αναβάθμιση της ασφάλειας των Πανεπιστημίων περιλαμβάνει εγκατάσταση κλειστών κυκλωμάτων, καρτών εισόδου , μέχρι το φωτισμό και περιφράξεις. Επίσης, το νομοσχέδιο προβλέπει αυστηροποίηση της νομοθεσίας, για όσους συλλαμβάνονται να προκαλούν ζημιές απειλούν και ασκούν βία σε μέλη της κοινότητας των πανεπιστημίων. θεσμοθετείται ελεγχόμενη είσοδος στα ΑΕΙ, με ειδικά μηχανήματα και κάρτα εισόδου ενώ θα γίνονται περιπολίες αστυνομικών για την αποτροπή παραβατικών πράξεων στα Ιδρύματα.

Συγκεκριμένα, σε κάθε ΑΕΙ εφαρμόζεται υποχρεωτικά σύστημα ελεγχόμενης πρόσβασης, και οι πανεπιστημιουπόλεις των ΑΕΙ περιβάλλονται υποχρεωτικά από περιμετρική περίφραξη ασφαλείας. Σε περιπτώσεις που η εφαρμογή του συστήματος δεν είναι εφικτή σε εξωτερικούς χώρους (π.χ. αν το ΑΕΙ συνορεύει με δημόσιο πάρκο), τότε το σύστημα εφαρμόζεται υποχρεωτικά σε όλους τους εσωτερικούς χώρους και τα κτίρια.

Επίσης, συστήνονται Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (ΟΠΠΙ), οι οποίες θα στελεχώνονται από κατώτερους αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας και ειδικούς φρουρούς, με ειδική εκπαίδευση για την αποστολή τους στο χώρο των ΑΕΙ. Αυτοί θα διατίθενται σε ΑΕΙ στα οποία διαπιστώνονται σχετικές ανάγκες, θα υπάγονται στην Ελληνική Αστυνομία, η μισθοδοσία τους θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Επιπλέον, σε κάθε ΑΕΙ συστήνεται, «Μονάδα Ασφάλειας και Προστασίας», η οποία υπάγεται στον Πρύτανη με σκοπό την εξασφάλιση της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας του ΑΕΙ, τη φύλαξη των υποδομών του ΑΕΙ.

Για την ΟΠΠΙ, προβλέπονται 1.000 οργανικές θέσεις, που θα κατανέμονται και θα ανακατανέμονται στα ΑΕΙ ανάλογα τις ανάγκες τους. Η πανεπιστημιακή Αστυνομία θα λαμβάνει ειδική εκπαίδευση από την ΕΛ.ΑΣ, οι άνδρες της ΟΠΠΙ θα φορούν ειδική γκριζοπράσινη στολή. Η ομάδα θα έχει πλήρη αστυνομικά καθήκοντα, αλλά δεν θα φέρει πυροβόλα όπλα, αλλά γκλομπ ,σπρέυ πιπεριού και χειροπέδες. Σε περίπτωση αξιόποινων πράξεων θα προχωρούν σε συλλήψεις, δικογραφία ενώ σε περίπτωση μεγάλης επίθεσης σε πανεπιστήμια κατά την οποία απειλούνται ζωές ή κρίσιμες υποδομές θα υπάρχει η δυνατότητα άμεσης ενίσχυσης με εξωτερικές μονάδες της ΕΛ.ΑΣ..Η ΟΠΠΙ θα ασκεί προανακριτικά καθήκοντα, θα λαμβάνει εντολές και λογοδοτεί στην ΕΛ.ΑΣ, ενώ θα είναι σε άμεση συνεργασία με τον Πρύτανη ή αρμόδιο για θέματα προστασίας.

Με το νομοσχέδιο θεσπίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) για τη διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών – έως σήμερα εισάγονται φοιτητές ακόμη και με βαθμό 1 στα 20, ενώ σχεδόν 30% των φοιτητών δεν αποφοιτά ποτέ, για τη θωράκιση του κύρους των Πανεπιστημιακών σπουδών, για την ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία, καθώς για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών και για την ορθολογικότερη κατανομή και χρήση των πόρων του κάθε ΑΕΙ.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι το σχέδιο νόμου καθιερώνει σύγχρονο τρόπο για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και την επιλογή των σπουδών και αναβαθμίζει την ανώτατη εκπαίδευση, ενώ επισήμανε πως πρόκειται για μεταρρυθμίσεις σε τέσσερις σαφείς κατευθύνσεις.

Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αποκάλυψε ότι το τελευταίο διάστημα «λαμβάνω μηνύματα από καθηγητές και μαθητές που μου λένε ότι συμφωνούν με τις διατάξεις. Μας καλούν να μην κάνουμε πίσω αλλά μας λένε ότι φοβούνται να βγουν μπροστά και να τα πουν δημόσια» και πρόσθεσε: «ήρθε η ώρα να σπάσει αυτή η σιωπή. Να σπάσει η νοσηρή παράδοση. Να διαλυθεί άπαξ και διαπαντός η οσμή φόβου και ανομίας στα πανεπιστήμια που ευδοκιμεί εκεί και πουθενά αλλού στην χώρα».

Οπως είπε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας απαντώντας στον ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με όλες τις δημοσκοπήσεις, η κοινωνία τάσσεται υπέρ- Ελεγχόμενη είσοδος: ψηφοφόροι ΣΥΡΙΖΑ (2019): Υπέρ: 60,4%- Πανεπιστημιακή αστυνομία: Ψηφοφόροι ΣΥΡΙΖΑ (2019): Υπέρ: 38,3%

Απαντώντας στον ΣΥΡΙΖΑ για θέμα των αντιδράσεων η κ. Κεραμέως είπε: «Το νομοσχέδιο λέτε εγείρει αντιδράσεις: Ναι – δικές σας εσωκομματικές. Πόσο να συζητήσουμε: Αν πρέπει να μπαίνει κανείς με 1 και 2 στα 20; Αν είναι φυσιολογικό να είναι 20 χρόνια κάποιος φοιτητής; Τόσες συζητήσεις; Πρόταση θα μας πείτε; Μια πρόταση μόνο ακούσαμε, του Υπουργού σας, κ. Μάρδα για αστυνομικούς-ινκόγκνιτο».

Η κ. Κεραμέως απάντησε και στο θέμα των εισακτέων λέγοντας « Λιγότεροι εισακτέοι Πώς το υπολογίσατε; Θέτουμε ακαδημαϊκές προϋποθέσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Είναι πολλοί οι εναλλακτικοί δρόμοι, όπως τα δημόσια ΙΕΚ.

Για τα επαγγελματικά δικαιώματα η υπουργός υπογράμμισε: «Μιλάτε για εξίσωση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων από ξένα παραρτήματα – είναι οι απόφοιτοι των οποίων για πρώτη φορά ο κ. Φίλης και ο κ. Γαβρόγλου-και σωστά- έδωσαν το δικαίωμα να διοριστούν στη δημόσια εκπαίδευση, διότι είναι υποχρέωση της χώρας μας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού δικαίου. Πόση υποκρισία; Και το αλλάξατε λίγους μήνες πριν τις εκλογές. Όπως ο Έλληνας μπορεί να δουλεύει στη Γαλλία, στη Γερμανία. Δεν είμαστε Ευρώπη αλά καρτ – να παίρνουμε μόνο τα χρήματα ΕΣΠΑ, ταμείου ανάκαμψης».

Οι αντιδράσεις της Αντιπολίτευσης

ΣΥΡΙΖΑ

Ο εισηγητής της μειοψηφίας Νίκος Φίλης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι διαπνέεται από το δόγμα της ιδεολογίας της ΝΔ που είναι «η αστυνομοκρατία, η καταστολή και ο φόβος. Όχι μόνο στα πανεπιστήμια αλλά σε ολόκληρη την κοινωνία». Θέλετε είπε «πανεπιστήμια κλειστά, εγωιστικά, ανταγωνιστικά, αδιαφανή, ανεξέλεγκτα από το κοινωνικό σύνολο και όχι πανεπιστήμια συμμετοχής, δημοκρατικά, ανοικτά στην κοινωνία, θεσμούς μόρφωσης, έρευνας, διδασκαλίας και προαγωγής της επιστήμης». Χαρακτήρισε τις τοποθετήσεις των βουλευτών της πλειοψηφίας ως «μια κλωνοποίηση ΕΚΟΦιτών της φοιτητικής οργάνωσης της ΕΡΕ πριν τη χούντα». Ο Πρωθυπουργός, είπε, ήρθε και «αναφέρθηκε στους “Λαμπράκηδες”, σε αυτό το κίνημα αναγέννησης της νεολαίας, της δημοκρατικής και πολιτιστικής αναγέννησης της νεολαίας γιατί δεν έχει να μας πει «να ένα παράδειγμα» εδώ από την ΕΚΟΦ». Συμφώνησε με αυτό που ανέφερε ο γραμματέας του ΜέΡΑ 25 Γιάνης Βαρουφάκης για την ανάρτηση των wikileaks λέγοντας ότι αυτά όλα που νομοθετεί η κυβέρνηση τα ζητούσε «η Αμερικανική Πρεσβεία στην Αθήνα επίμονα από το 2008 και μετά» και σημείωσε πως «τα επιχειρήματα και το λεξιλόγιο των εκθέσεων αυτών είναι τα ίδια με αυτά που κατά κόρον χρησιμοποιεί η ΝΔ στη συζήτηση» και τόνισε πως εμείς «θα είμαστε δίπλα στους αγώνες των εργαζομένων, των φοιτητών, των πανεπιστημιακών, των καθηγητών. Αυτός ο νόμος δεν θα εφαρμοστεί στην πράξη και όταν έρθει μια κυβέρνηση δημοκρατική, θα τον καταργήσει».

ΚΙΝΑΛ

Η ειδική αγορήτρια του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου επέκρινε την κυβέρνηση ότι έμεινε αμετακίνητη στη άποψή της και δεν άκουσε κανέναν. Κατηγορήσατε είπε του5ς πρυτάνεις ότι δεν μπορούν να διοικήσουν τα πανεπιστήμια και να εξασφαλίσουν την εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία τους. Χτίζετε είπε «ένα οικοδόμημα πάνω σε σαθρά θεμέλια παρ όλο που το κάνετε φανταχτερό και απαστράπτον, με έναν παιδαριώδη μανιχαϊσμό». Τα προβλήματα στα ΑΕΙ τόνισε «είναι καυτά και δεν πάνε άλλο» και εσείς «κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό σας, ρίχνουμε λοξές ματιές κάτω από το τραπέζι στις κρυφές ατζέντες των μικροσυμφερόντων σας». Χαιρετίσετε είπε «πομπωδώς τις προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής αλλά τις αγνοήσατε παταγωδώς!». Για να χτυπηθούν είπε «τα προβλήματα στη ρίζα του ξεκινάς με μια ολιστική μεταρρύθμιση» και μεταξύ άλλων σημείωσε πως «η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τελικά η Κυβέρνηση δεν αντέχει ούτε τον κόπο ούτε και τον χρόνο που απαιτούν οι εθνικές συναινέσεις που χρειάζονται για την Παιδεία».

ΚΚΕ

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής υποστήριξε πως «το νομοσχέδιο αυτό είναι ταξικό του και αντιδραστικού περιεχομένου», «κηρύσσει ολομέτωπη επίθεση ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των εργατικών, των λαϊκών οικογενειών, τόσο αυτών που προσπαθούν με πάρα πολλές θυσίες κόντρα στα εμπόδια και τους φραγμούς να μπουν στο πανεπιστήμιο όσο και αυτών που καταφέρνουν τελικά να μπουν και θέλουν, προσπαθούν να το τελειώσουν». Ενισχύεται είπε την πολιτική που θέλει το «πορτοφόλι» και η κοινωνική καταγωγή να καθορίζει την μόρφωση και την επαγγελματική ανέλιξη γιαυτό και υψώνεται νέους ταξικούς φραγμούς με το νομοσχέδιο αυτό και για πριν το πανεπιστήμιο αλλά και κατά τη διάρκεια της φοίτησής του σε αυτό. Πρόκειται είπε «για έναν καλοτροχισμένο «κόφτη» που αναμένεται άμεσα, φέτος να πετάξει έξω από τις πανεπιστημιακές σχολές χιλιάδες παιδιά» Η κυβερνητική σας πολιτική , είπε «αμφισβητεί, υπονομεύει τα δικαιώματα στη γνώση και τη μόρφωση των παιδιών των εργατικών, των λαϊκών οικογενειών, όπως «αλέθει» και τα εργασιακά, τα κοινωνικά δικαιώματα των γονιών τους».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ

Η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Σοφία- Χάιδω Ασημακοπούλου, από την δική της πλευρά τόνισε πως «το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα οδηγείται στην απαξίωση λόγω της αδυναμίας του να προσφέρει την ουσιαστική εκείνη παιδεία και εκπαίδευση που κρίνεται αναγκαία σε μία τόσο ανταγωνιστική και ταχέως εξελισσόμενη κοινωνία. Το δημόσιο πανεπιστήμιο δεν κατοχυρώνεται ως χώρος ανομίας και προστασίας κάθε είδους έκνομης πράξης. Και αυτό θα πρέπει να το βάλουν καλά στο μυαλό τους όσοι πιστεύουν το αντίθετο ή όσοι πιστεύουν ότι μέσα σε αυτούς τους ιερούς χώρους πρέπει να εκκολάπτονται κομματικά στελέχη». Τάχθηκε κατά της ύπαρξης φοιτητικών παρατάξεων που όπως είπε «διαδραματίσουν ρόλο παρακμής». Συμφώνησε ότι το μπάχαλο που είχε δημιουργηθεί εδώ και δεκαετίες στα ΑΕΙ θα πρέπει επιτέλους να σταματήσει, λέγοντας ότι «το πανεπιστήμιο είναι χώρος αριστείας, αξιοκρατίας και προαγωγής της επιστημονικής γνώσης και έρευνας». Στα πανεπιστήμιά μας, είπε «χρειάζεται να υπάρχει το άσυλο ιδεών, το άσυλο του πνεύματος, όχι το άσυλο της παρανομίας και της υπόθαλψης εγκληματιών. Δεν μπορούμε να παραμείνουμε στο ίδιο έργο θεατές. Είναι αδιανόητο στους χώρους διδασκαλίας όπου δημιουργούνται και καλλιεργούνται μελλοντικοί επιστήμονες που θα βοηθήσουν την κοινωνία με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκόμισαν, να γίνεται ανεκτή η πρόκληση υλικών ζημιών ή η καταστροφή δημόσιας περιουσίας. Όσοι καταστρέφουν θα πρέπει να ξέρουν ότι η ζημιά που προκάλεσαν θα πληρώνεται αναγκαστικά από εκείνους και ότι όταν διαλύεις τη δημόσια περιουσία, είσαι ταυτόχρονα αναγκασμένος να αναλάβεις πλήρως την ευθύνη των πράξεών σου» και αναρωτήθηκε «σήμερα βανδαλίζουν. Αύριο τι θα κάνουν; Οι βανδαλισμοί των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων τείνουν να γίνουν, δυστυχώς, μέρος της καθημερινότητας. Η έξοδος από το πανεπιστήμιο ως πειθαρχικό μέτρο σε όσους ευθύνονται γι’ αυτές τις πράξεις είναι η μόνη σοβαρή και ενδεδειγμένη λύση» είπε μεταξύ άλλων η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης.

ΜέΡΑ 25

Ως ένα από τα πιο «αντιδραστικά και αντικοινωνικά νομοσχέδια» το χαρακτήρισε η ειδική αγορήτρια του ΜέΡΑ Σοφία Σακοράφα τονίζοντας πως αποκαλύπτει «τις αδίστακτες πολιτικές επιλογές της Νέας Δημοκρατίας». Θέλετε είπε «να “λοβοτομήσετε” την ακαδημαϊκή ζωή στην Ελλάδα. Να αλωνίζει μόνη της η ΔΑΠ της συναλλακτικής διαπλοκής». Καταλόγισε στην κυβέρνηση ένδυα «πραγματικών επιχειρημάτων», «συντηρητικά αντανακλαστικά» και «διαχρονική προπαγανδιστική εκστρατεία με την πρόθυμη συνδρομή των γνωστών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης» Οδηγείστε, είπε «σε παραλογισμούς» και μιλάτε για «διαρκή παρουσία αστυνομίας μέσα στα πανεπιστήμια με αυτό το νομοθετικό αίσχος που φτιάχνετε σήμερα».
Η κυρία Σακοράφα μίλησε για αστυνομική καταστολή και αυθαιρεσίας και σχολιάζοντας το επεισόδιο που συνέβη μαζί της χθες έξω από την ΓΑΔΑ« δείχνει ότι για την αστυνομία σας, όπως εσείς την εκπαιδεύετε, ο εκπρόσωπος του λαού, ο βουλευτής, δεν έχει κάποια αξία που να επιβάλει σεβασμό. Απέναντι στον ένστολο χωρίς διακριτικά του κ. Χρυσοχοΐδη και του κ. Μητσοτάκη δεν υπάρχει σεβασμός για κανέναν, ούτε βέβαια και για τον απλό πολίτη που πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν εχθρός. Το πρόβλημα, λοιπόν, δεν είμαι εγώ. Το πρόβλημα είναι η δική σας πολιτική του ανεξέλεγκτου αυταρχισμού. Είναι η μεταχείριση που έχουν από εσάς τα παιδιά μας και μέσα στα σχολεία και έξω απ’ αυτά» Αναρωτήθηκε εάν η κυβέρνηση έχει θέσει κάποιο στόχο ημερήσιων προσαγωγών καθώς όπως είπε «οι αστυνομικοί έχουν πλήρη συνείδηση ότι λειτουργούν έξω από τα ανεκτά όρια, είτε με πολιτικά, είτε με κοινωνικά κριτήρια. Γι’ αυτό και επιτίθενται αλύπητα στους φωτορεπόρτερ που κάνουν τη δουλειά τους. Γι’ αυτό βουτάνε και τα κινητά των περαστικών για να μη μένουν αποδεικτικά στοιχεία». Η κοινωνία, ανέφερε «έχει δικαίωμα να αμυνθεί και είναι βέβαιο ότι αυτό θα κάνει. Η εξουσία σας όμως θα έχει πολύ κοντά πόδια».

Αξίζει να σημειωθεί πως το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ψηφίσθηκε επί της Αρχής με 166 ψήφους «υπέρ» έναντι 132 «κατά», κατά την ονομαστική ψηφοφορία που προκάλεσαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και ΚΚΕ.

Μετά από μία τριήμερη συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια, θετική ψήφο παρείχαν οι βουλευτές της ΝΔ και της Ελληνικής Λύσης, ενώ οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΙΝΑΛ, του ΚΚΕ και του ΜέΡΑ 25 το καταψήφισαν. Από την ψηφοφορία απείχαν ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος και Βασίλειος Βιλιάρδος που βρίσκονται σε επίσκεψη στην Χίο.
Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας ψηφίσθηκε επίσης κατά πλειοψηφία και επί των άρθρων, στο σύνολό του όπως και οι τροπολογίες.

Προηγούμενο άρθροΔεν υπάρχουν παιδάκια που φέρουν το μεταλλαγμένο στέλεχος του κορωνοϊού, τονίζει η Αντιπρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας Δέσποινα Ιατρού
Επόμενο άρθροΔωρεάν rapid test στη Νέα Πέραμο απο τον Δήμο Παγγαίου