Σοκαρισμένοι συνεχίζουν να είναι οι γονείς χιλιάδων μαθητών με τις προωθούμενες αλλαγές από τον Νίκο Φίλη που οδηγούν σε πλήρη αποδόμηση το σύστημα εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες.
Οι γονείς εκφράζουν αγωνιώδη ερωτηματικά τόσο για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας – καθώς από το δημοτικό «κόβονται» ώρες αγγλικών και πληροφορικής – αλλά και για το ποιος θα παίρνει τους μαθητές στη 1.15 που θα σχολά το σύνολο των τάξεων του δημοτικού. Επιπλέον «πονοκέφαλο» προκαλεί η κατάργηση της πρωινής ζώνης (7-8) που σημαίνει ότι όποιος εργάζεται θα πρέπει – αν δεν πληρώσει άνθρωπο για τις μεταφορές – ή να παίρνει το παιδί στη δουλειά ή να εργάζεται μεταξύ 8-1.

Δεν υπάρχει καμία κατάργηση ολοήμερου σχολείου αλλά αναπροσαρμογή του προγράμματος λειτουργίας τους σχολιάζει ο προιστάμενος Α/θμιας Εκπ/σης Καβάλας Κ. Μπαντίκος.

Αρχικά η υπουργική απόφαση όριζε ότι δικαίωμα συμμετοχής στα ολοήμερα σχολεία θα έχουν τα παιδιά των οποίων και οι δυο γονείς εργάζονται, απόφαση που στην Ελλάδα της ανεργίας, αυτόματα άφηνε εκτός χιλιάδες οικογένειες.

Ο Νίκος Φίλης μετά τις έντονες αντιδράσεις οπισθοχώρησε στις κοινωνικές πιέσεις δηλώνοντας ότι θα προβλέψει για την ένταξη στα ολοήμερα και των παιδιών, οι γονείς των οποίων είναι άνεργοι ή με μαύρη εργασία.

«Για πρώτη φορά ιδρύουμε ένα ενιαίου τύπου ολοήμερο σχολείο σε όλη τη χώρα. Δηλαδή, όλα τα παιδιά και όχι συγκεκριμένα όπως συνέβαινε πριν», είπε περιγράφοντας τα μαθήματα που «θα εμπλουτίσουν το δημόσιο σχολείο», όπως ξένες γλώσσες και θεατρική αγωγή, ενώ υποστηρίζοντας την αλλαγή, επικαλέστηκε μελέτες που δείχνουν ότι, «δεν κάνει καλό στα παιδιά να μένουν επτά ώρες σε αίθουσες που συχνά δεν είναι λειτουργικές». Επιπλέον, σημείωσε ότι, μόλις 50.000 από τους 600.000 μαθητές πηγαίνουν στο ολοήμερο σχολείο.

Σχετικά με τα κριτήρια για την εγγραφή παιδιών στο ολοήμερο σχολείο, είπε αυτά δεν αλλάζουν, καθώς και ότι, «όλες οι ευαίσθητες κατηγορίες παιδιών θα ικανοποιηθούν».

«Το ολοήμερο σχολείο δεν θα καταργηθεί, θα εμπλουτιστεί» υποστήριξε, διευκρινίζοντας ότι, «δεν θα αλλάξει τίποτα στο ολοήμερο σχολείο».

Την ίδια ώρα το υπουργείο αφήνει τις αποφάσεις για το… παρά πέντε καθώς σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ηγεσίας του υπουργείου αναμένεται πρώτα να να δουν το μέγεθος του ενδιαφέροντος από τους γονείς αλλά και τις κατηγορίες στις οποίες εμπίπτουν, ώστε να ληφθεί μέσω υπουργικής απόφασης μια κεντρική κατευθυντήρια για τη συμμετοχή των μαθητών στο ολοήμερο.

Σοβαρό πρόβλημα με τις αλλαγές στα ολοήμερα υπάρχει και στην Καβάλα σύμφωνα με τον κ. Μουμτσάκη.

Πανελλαδικές 2016: Απειλή απεργίας μέσα στις εξετάσεις

Οι μαθητές ετοιμάζονται για τη μάχη των Πανελληνίων, ωστόσο οι εκπαιδευτικοί… προθερμαίνονται για απεργίες κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.

Ειδικότερα, σήμερα ολοκληρώνεται το διδακτικό έτος στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας, καθώς οι υποψήφιοι, οι εκπαιδευτικοί και ο μηχανισμός του Υπουργείου Παιδείας θα μπουν στην τελική ευθεία για την έναρξη των Εξετάσεων την προσεχή Δευτέρα.

Το φετινό διδακτικό έτος είναι από τα μικρότερα σε διάρκεια, με δεδομένο ότι τα μαθήματα σταμάτησαν στις 22 Απριλίου για τις διακοπές του Πάσχα και μετά την πασχαλινή ανάπαυλα έγιναν μόνο τη Δευτέρα και χθες

Ωστόσο, λίγο πριν την έναρξη των Πανελλαδικών, οι καθηγητές θέτουν στο τραπέζι των συζητήσεων τις κινητοποιήσεις. Η οριστική απόφαση θα ληφθεί στις 21 Μαΐου από τη γενική συνέλευση των προέδρων των τοπικών ενώσεων καθηγητών (ΕΛΜΕ).

“Ο κόσμος της εκπαίδευσης οφείλει να αγωνιστεί για να σταματήσει την πολιτική περικοπών και της λιτότητας στον χώρο της εκπαίδευσης” ανέφερε χθες η ΟΛΜΕ τονίζοντας ότι η φετινή σχολική χρονιά θα ολοκληρωθεί με 3.000 κενά εκπαιδευτικών σε δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ η κατάσταση θα χειροτερέψει από Σεπτέμβριο.

Κι αυτό διότι όπως αναφερει η Καθημερινή, παρά τις εξαγγελίες του Υπουργείου για 20.000 διορισμούς σε βάθος τριετίας, ο υπουργός Νίκος Φίλης, μετά την τελευταία συνάντηση του με τους εκπροσώπους των θεσμών δεν είχε κάτι που να μπορέσει να εμφανίσει ως επιτυχία.. Βέβαια, τα δεδομένα μπορούν να αλλάξουν μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης για τα δημοσιονομικά μεγέθη της χώρας.

Σύμφωνα με το Συντονιστικό, εξαιτίας της μείωσης και της κατάργησης διδακτικών ωρών στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο, την επόμενη σχολική χρονιά εκτιμάται ότι θα γίνουν από 5.500 έως 7.000 λιγότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, ενώ από 800 έως 1.000 λιγότερες θα είναι οι προσλήψεις αναπληρωτών στα νηπιαγωγεία.

Προηγούμενο άρθροΤο βραβείο κοινού απέσπασε η θεατρική ομάδα του 3ου Γενικού Ενιαίου Λυκείου Καβάλας
Επόμενο άρθροΤο κράτος – συνέταιρος | Το 65% του εισοδήματος καταλήγει σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία-video