Αλλαγές στις τελικές τιμές πώλησης των ΙΧ έρχονται το επόμενο διάστημα καθώς το υπουργείο Οικονομικών έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης.

Η αλλαγή έχει υπαγορευτεί από τις στρεβλώσεις που διαπιστώθηκε ότι προκαλεί η υφιστάμενη κλίμακα που θεσπίστηκε από το 2016 και αφορούν σε τεχνητή συμπίεση των προ φόρων λιανικών τιμών από τους εισαγωγείς αλλά και σε τιμωρία οχημάτων με πολύ υψηλότερο τέλος επειδή η αξία τους ξεπερνά μόλις κατά ένα ευρώ την αξία άλλων ανταγωνιστικών οχημάτων.

Το αποτέλεσμα, σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνουν στο υπουργείο Οικονομικών είναι να χάνονται πολύτιμα κρατικά έσοδα από την ταξινόμηση ΙΧ αλλά και να καταδικάζεται η εγχώρια αγορά και οι φορολογούμενοι στην απόκτηση χαμηλότερης αξίας οχήματα.

Η τελική τιμή πώλησης των ΙΧ προκύπτει από τον εξής υπολογισμό. Ο εισαγωγέας δηλώνει την προ φόρων λιανική τιμή του οχήματος. Επί αυτής της αξίας υπολογίζεται το τέλος ταξινόμησης με συντελεστή επί του συνόλου της αξίας και στη συνέχεια επί της προ φόρων αξίας επιβάλλεται και ΦΠΑ 24%.

Η νέα κλίμακα που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών λειτουργεί διαφορετικά. Οι συντελεστές λειτουργούν προοδευτικά, δηλαδή επιβάλλονται ανά κλιμάκιο αξίας προκειμένου να αντιμετωπισθεί η στρέβλωση να διπλασιάζεται το τέλος ταξινόμησης μόνο και μόνο επειδή αυξάνεται η αξία κατά ένα ευρώ και αντίστροφα.

Από τις αλλαγές που έρχονται κερδισμένα με μειώσεις τιμών (εφόσον η μείωση του τέλους περάσει από τους εισαγωγείς στον τελικό καταναλωτή) είναι τα οχήματα αξίας προ φόρων άνω των 30.000 ευρώ καθώς και η δημοφιλής κατηγορίας αξίας μεταξύ 14.000 και 15.000 ευρώ. Καμία αλλαγή δεν επέρχεται για την πολύ δημοφιλή κατηγορία των μικρών ΙΧ, δηλαδή αυτών με προ φόρων λιανική τιμή έως 14.000 ευρώ.

Οι νέοι συντελεστές για την επιβολή των τελών ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων που προωθούνται έχουν ως εξής:

Για αυτοκίνητα με φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 €, 4% (χωρίς αλλαγή)

Για αυτοκίνητα με φορολογητέα αξία άνω των 14.000 € και μέχρι 17.000 €, 30% για τον τμήμα της αξίας (από 8% για το σύνολο της αξίας)

Για αυτοκίνητα με φορολογητέα αξία άνω των 17.000 € και μέχρι 20.000 €, 60% για το τμήμα της αξίας (από 16% για το σύνολο της αξίας)

Για αυτοκίνητα με φορολογητέα αξία άνω των 20.000 € και μέχρι 25.000 €, 70% για το τμήμα της αξίας (από  24% για το σύνολο της αξίας)

Για αυτοκίνητα με φορολογητέα αξία άνω των 25.000 €, 32% για το τμήμα της αξίας (από 32% για το σύνολο της αξίας).

Αξία     Υφιστάμενο τέλος ταξινόμησης    Νέο τέλος

10.000                   400                                                                         400

12.000                   480                      

14.000                   560                                                                         560

15.000                   1200                                                                       860

17.000                   1360                                                                       1760

18.000                   2880                                                                       2360

19.000                   3040                                                                       2960

20.000                   3200                                                                       3560

24.000                   5760                                                                       6360

25.000                   6.000                                                                     7060

30.000                   9.600                   

Πηγή:capital.gr

Προηγούμενο άρθροΤο “γλεντάνε” οι δουλέμποροι στον Έβρο: «Έτσι θα περάσετε στην Ελλάδα, δεν θα σας πειράξει κανείς»
Επόμενο άρθροΚάλεσμα για συνάντηση στις Κρηνίδες για το κλείσιμο της Τράπεζας Πειραιώς