Σοβαρά προβλήματα επιβίωσης αντιμετωπίζουν τα υπεραστικά λεωφορεία ΚΤΕΛ Έβρου μετά την πρώτη κρίση της πανδημίας στη χώρα.

Η κατάσταση που επικρατεί είναι απογοητευτική, σε μια εποχή που οι μέτοχοί του έχουν ανανεώσει κατά 90% τον στόλο των αυτοκινήτων τους με ολοκαίνουργια υπερσύγχρονα οχήματα, τα οποία, όπως λένε, πληρούν όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές και σύγχρονες παροχές, εφάμιλλα του εξωτερικού για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Έβρου, Σταμάτης Ντούμπας, μιλώντας στην ΕΡΤ Ορεστιάδας ανέφερε ότι εδώ και δύο χρόνια όλοι όσοι βρίσκονται στη μεγάλη οικογένεια των υπεραστικών λεωφορείων στον νομό, υποφέρουν, επειδή ο κόσμος δεν ταξιδεύει λόγω της πανδημίας. Όπως είπε, η κίνηση στα οχήματά τους το 2020 είχε πτώση 80%, ενώ το 2021 60%. Και εδώ, ανέφερε, σημαντικό ρόλο παίζει επίσης το ζήτημα της πληρότητας των λεωφορείων μετά τις οδηγίες που εφαρμόζονται μέσω του υπουργείου Μεταφορών -αρχικά ήταν στο 50% ενώ τώρα βρίσκεται στο 85% σε σχέση με τα αεροπλάνα όπου η πληρότητα βρίσκεται στο 100%. Αν και τα υγειονομικά μέτρα εφαρμόζονται τόσο από τα εκδοτήρια όσο και από τους εισπράκτορες, είπε ο κ. Ντούμπας, αυτό που κάνει ζημιά στην κίνηση είναι το ποσοστό της πληρότητας, “που αυξάνει τα έξοδα αλλά όχι τα έσοδά μας, αφού για να καλύψουμε τις ανάγκες των επιβατών ακολουθώντας τα υγειονομικά μέτρα, βάζουμε δύο λεωφορεία για ένα δρομολόγιο, κάτι που είναι ασύμφορο οικονομικά και κατ’ επέκταση δυσχεραίνει τους μετόχους στο να αποπληρώσουν τα νέα λεωφορεία που απέκτησαν με δάνεια -αυτοκίνητα των οποίων το κόστος αγγίζει τις 300.000 ευρώ το καθένα”.

Ένας στόλος 104 λεωφορείων διαφορετικών θέσεων και προορισμών βρίσκεται καθημερινά στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο προσπαθώντας να εξυπηρετήσει, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Έβρου, επιβάτες από χωριά και πόλεις με το ίδιο εισιτήριο εδώ και χρόνια, ενώ όσον αφορά τα παράπονα κατοίκων απομακρυσμένων χωριών ερημικών, είπε ότι δε μπορούν εξυπηρετηθούν με συχνά δρομολόγια αφού δεν υπάρχει επιβατικό κοινό -κατ’ επέκταση είναι ασύμφορο για την εταιρεία. “Αν εφαρμόζαμε τον νόμο των επιδοτούμενων δρομολογίων που ισχύει σε άλλες περιοχές θα έπρεπε να είχαμε πληρότητα 30% για κάθε χωριό. Υπάρχει τέτοιο χωριό στον Έβρο;”, αναρωτιέται ο κ. Ντούμπας. “Νομίζω πως κανένα δεν πληροί μια τέτοια προϋπόθεση”, λέει και προσθέτει ότι “αν δεν είχαμε τις δικές μας υποδομές δε θα αντέχαμε, διότι στην εποχή μας είναι δύσκολο να σου δώσει κάποιος με πίστωση καύσιμα για παράδειγμα ώστε να μπορείς να κινηθείς”.

Σύμφωνα με τον κ. Ντούμπα, εκεί όπου δεν υπάρχει ποσοστό πληρότητας είναι στα σχολικά λεωφορεία και αυτό εφαρμόζεται ειδικά για τα δρομολόγια Νίψας, Δωρικού, Άνθειας, διευκρινίζοντας όμως ότι παραπανίσια άτομα δεν υπάρχουν σε αυτά.

Όσο για το θέμα της μετεγκατάστασής τους εκτός του αστικού ιστού της Αλεξανδρούπολης αρκέστηκε να σχολιάσει πως «όταν δεήσουν οι κύριοι θα μπορούμε να μιλήσουμε γι’ αυτήν. Εμείς κάναμε τις αγορές μας και πληρώνουμε τα δάνεια των ακινήτων που αγοράσαμε. Όταν αποφασίσουν τι θέλουν εντός ή εκτός της πόλης, τότε θα το συζητήσουμε».

Σύνταξη: Μαρία Μανάκα

Πηγή:www.evros24.gr

Προηγούμενο άρθροΔίκτυο Εθελοντών ιδρύθηκε από τον Δήμο Καβάλας
Επόμενο άρθροΠοιοι γαλάζιοι παράγοντες βλέπουν θετικά ενδεχόμενη υποψηφιότητα της Εύας Καϊλή για τον δήμο Θεσσαλονίκης