Ερώτηση κατέθεσε για το 12% ο Βουλευτής Ροδόπης από Το Ποτάμι Αχμέτ Ιλχάν μετά και τα νέα δεδομένα που έφερε η Ευρωβουλευτής Μαρία Σπυράκη.

Η ερώτηση που κατεθεσε είναι η εξής:

«Κύριοι υπουργοί, με πρόσφατα επίσημα στοιχεία της Eurostat, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη αποτελεί την πλέον φτωχή περιφέρεια της Ελλάδας ως προς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της χώρας και μια από τις 20 φτωχότερες της Ευρώπης. Σε μία εποχή που η κάθε θέση εργασίας αποτελεί πολύτιμο αναπτυξιακό εργαλείο αλλά και στοιχείο άσκησης κοινωνικής ευθύνης, η επιβίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Θράκης, του μεγαλύτερου «εργοδότη» της περιοχής, συνιστά εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση επιβίωσης της περιοχής μας, συγκράτησης της καλπάζουσας ανεργίας και ευκαιρία για μία νέα αρχή.

Οι επιχειρήσεις της Θράκης περίμεναν, έναντι της φορολογικής κι ασφαλιστικής τους συνέπειας, να ανταποκριθεί η κυβέρνηση στις δικές της υποχρεώσεις.

Παρότι η επιδότηση εργασίας 12% των επιχειρήσεων της Θράκης είναι μία ενίσχυση θεσμοθετημένη από το 1976, έχει να καταβληθεί στις επιχειρήσεις από το α΄ εξάμηνο του 2010.

Το ποσό, που έχει συσσωρευθεί από τότε, αθροιστικά για τις επιχειρήσεις της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας, τα 240 εκατ. ευρώ.

Πρόσφατα, είχατε διαμηνύσει προς τους παραγωγικούς φορείς της Θράκης ότι η επιδότηση κόστους εργασίας του 12% ήταν ασύμβατη με το κοινοτικό δίκαιο, γιατί νοθεύει τον υγιή ανταγωνισμό των επιχειρήσεων και επιπλέον ότι υπάρχει ο κίνδυνος ώστε η αναμόχλευση του θέματος εκ μέρους των επιχειρήσεων να οδηγήσει σε αναδρομική αναζήτηση ανάκτησης επιδοτήσεων αυτού του είδους από τα όργανα ελέγχου της Ε.Ε.

Σε απάντηση όμως της κομισιόν και συγκεκριμένα της Επιτρόπου Ανταγωνισμού της Ε.Ε., μετά από ερώτηση της συναδέλφου ευρωβουλευτού της Ν.Δ. Μαρίας Σπυράκη για το συγκεκριμένο θέμα, αναφέρεται ότι «το μισθολογικό κόστος μπορεί να επιδοτηθεί για έργα που υλοποιούνται σε μειονεκτούσες περιοχές όπως είναι η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη, εφόσον συνδέεται με αρχικές επενδύσεις. Επιπλέον, υπάρχουν δυνατότητες για χορήγηση ενισχύσεων στις ΜΜΕ, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών μισθοδοσίας καθώς και για την απασχόληση εργαζομένων σε μειονεκτική θέση».

Τα εν λόγω μέτρα μπορούν να εφαρμοστούν, εξάλλου, από το κράτος – μέλος, «χωρίς προηγούμενη κοινοποίηση στην Επιτροπή, υπό τον όρο ότι πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις που προβλέπονται στο Γενικό Κανονισμό Απαλλαγής κατά κατηγορία, αρ. 6512014».

Ακόμα όμως κι αν ένα μέτρο κρατικής ενίσχυσης δεν πληροί όλες τις προϋποθέσεις του εν λόγω κανονισμού, μπορεί μολαταύτα να εγκριθεί ως συμβατή ενίσχυση από την Επιτροπή, κατόπιν κοινοποίησης του μέτρου από το ενδιαφερόμενο κράτος – μέλος και με την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις συμβατότητας.

Σε κάθε περίπτωση η απόφαση περί χορηγήσεων κρατικών ενισχύσεων στο πλαίσιο των συγκεκριμένων κανόνων, ανήκει στο κάθε κράτος – μέλος ξεχωριστά.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε: Έχοντας λάβει γνώση της ανωτέρω απαντήσεως, πως σκοπεύετε να κινηθείτε εφεξής στο θέμα της αναδρομικής χορήγησης από το Α΄ εξάμηνο του 2010 της επιδότησης κόστ4ους εργασίας 12% μέσω ΟΑΕΔ στις επιχειρήσεις της Θράκης;

Θεωρείτε ότι μετά και από την συγκεκριμένη τοποθέτηση της Επιτρόπου Ανταγωνισμού, συνεχίζουν να υπάρχουν λόγοι αναίρεσης του μέτρου επιδότησης κόστους εργασίας για τις επιχειρήσεις της Θράκης και αν, ναι, ποιοι είναι αυτοί;

Προηγούμενο άρθροΜε επιτυχία πραγματοποιήθηκε ο αποκριάτικος χορός του Σωματείου εργαζομένων στην Καβάλα OIL
Επόμενο άρθρο120 πρόσφυγες έβγαλε το σκάφος του λιμενικού στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης