Η διακρατική ελληνοβουλγαρική συμφωνία που θα σηματοδοτήσει την έναρξη κατασκευής του διασυνδετήριου αγωγού IGB, θα υπογραφεί στη Σόφια το διήμερο 9 και 10 Οκτωβρίου.

Μαζί με τη διακρατική σε επίπεδο υπουργών, υπογραφές θα πέσουν και στις υπόλοιπες συμπληρωματικές για το έργο συμφωνίες, με πιο σημαντικό το σύμφωνο μετόχων Shareholders Agreement καθώς και τη συμφωνία δανειοδότησης του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EΙB).

Ο Ελληνοβουλγαρικός αγωγός με μήκος 182 χιλιόμετρα, ως γνωστόν πρόκειται να συνδέσει την Κομοτηνή με τη Stara Zagora και θα αποτελέσει το δεύτερο σημείο διασύνδεσης των συστημάτων αερίου Ελλάδας και Βουλγαρίας πέρα από το υφιστάμενο σταθμό στο Σιδηρόκαστρο.

Με δυναμικότητα 5 δισ. κυβικά μέτρα, ο IGB αρχικά θα λειτουργήσει μεταφέροντας ετήσια ποσότητα αερίου 3 δισ. κ.μ. Ο IGB καθώς προβλέπεται να συνδεθεί με τον αγωγό TAP, σε συνδυασμό με τους διασυνδετήριους αγωγούς Βουλγαρίας Ρουμανίας και Βουλγαρίας Σερβίας αναμένεται να δώσει σάρκα και οστά στο λεγόμενο κάθετο διάδρομο. Δηλαδή θα συνδέσει τις χώρες των κεντρικών Βαλκανίων με το αέριο της Κασπίας και τον αγωγό TAP.

Υπενθυμίζεται ότι τη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία του Έργου έχει αναλάβει η Εταιρεία ICGB AD, με έδρα τη Βουλγαρία και μετόχους τη Βουλγαρική κρατική Εταιρεία Bulgarian Energy Holding (BEH) (50%) και την IGI Poseidon (50%), στην οποία μετέχουν η ΔΕΠΑ και η Edison.

Τον περασμένο Ιούλιο ο αγωγός εξασφάλισε την αδειοδότησή του ως Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και πλέον κατέχει όλες τις απαραίτητες άδειες για την έναρξη των εργασιών κατασκευής. Όπως αναφέρει και η ΡΑΕ στην απόφασή της για την αδειοδότηση, ο αγωγός θα ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ανταγωνισμού στην αγορά φυσικού αερίου της χώρας μας και δημιουργώντας οφέλη τόσο για τους εγχώριους καταναλωτές όσο και για τους καταναλωτές της Βουλγαρίας.

Πηγή:e-evros.gr