Η ψυχολόγος του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών του Δήμου Καβάλας, έπειτα από πρόσκληση των καθηγητών του Ενιαίου Λυκείου Νέας Περάμου του Δήμου Παγγαίου, πραγματοποίησε δύο διαδικτυακές εισήγησεις- συζητήσεις με θέμα τις αρμονικές σχέσεις μεταξύ καθηγητών και μαθητών.

Η πρώτη πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου σε όλους τους μαθητές των τριών τμημάτων της Β’ Λυκείου και είχε διάρκεια δύο διδακτικών ωρών. Η διαδικτυακή αυτή συνάντηση είχε διαδραστικό χαρακτήρα, αφού τα παιδιά μπορούσαν να διατυπώνουν ερωτήματα και να συμμετέχουν ενεργά στη συζήτηση για τα θέματα που τα απασχολούν.

Η δεύτερη διαδικτυακή συνάντηση πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα με τους καθηγητές του λυκείου, πάλι με την ίδια διαδραστική μορφή και με χρήση της ανατροφοδότησης που είχε προηγηθεί από τους μαθητές.
Στόχοι των εισηγήσεων ήταν:

  • Η ανάδειξη της πολύτιμης και αμφίδρομης σχέσης μεταξύ καθηγητών και εφήβων μαθητών μέσω της ανάλυσης του αντικτύπου που έχει στον ψυχισμό και των δύο μερών τόσο σε ομαδικό όσο και σε ατομικό επίπεδο.
  • Η κατανόηση του σημαντικού ρόλου του σχολικού πλαισίου σε βασικές πτυχές της εξέλιξης και της ζωής του ανθρώπου.
  • Η κατάδειξη της ευεργετικής επίδρασης της ύπαρξης και συντήρησης αρμονικών σχέσεων μεταξύ καθηγητών και μαθητών.
  • Η παρουσίαση τρόπων και μοντέλων προαγωγής αρμονικών σχέσεων μέσω της ώθησης για απόρριψη των στερεοτύπων που δυσχεραίνουν συχνά την ομαλή συνύπαρξη.
  • Η πρόκριση της υγιούς επικοινωνίας, της ενσυναίσθησης και του αλληλοσεβασμού στη σχολική κοινότητα.
    Η ενεργός συμμετοχή στη συζήτηση τόσο των μαθητών όσο και των καθηγητών ήταν καθοριστική και οδήγησε στην εξαγωγή πολύ γόνιμων συμπερασμάτων. Η ανάγκη τους να εκφραστούν και να μιλήσουν για όσα τους προβληματίζουν ήταν συγκινητική.
    Το βασικό μήνυμα που προσπάθησε να τους μεταδώσει η ψυχολόγος ήταν ότι δεν είναι αντίπαλοι, αλλά συνοδοιπόροι.
  • Οι συνθήκες της σύγχρονης κοινωνίας στις οποίες προστέθηκε και η απόσταση λόγω της πανδημίας είναι εξαιρετικά δυσχερείς και εμποδίζουν συχνά την εσωτερίκευση και εφαρμογή υγιών μοτίβων επικοινωνίας.
    Κάθε νοήμων και σκεπτόμενος άνθρωπος όμως οφείλει να βάζει καθημερινά το δικό του λιθαράκι για τη θετική αλλαγή σε όποιο πλαίσιο κι αν δραστηριοποιείται, στο δικό του μικρόκοσμο.
  • Και το σχολείο αποτελεί το πιο συστηματικό και παιδαγωγικό πλαίσιο κοινωνικοποίησης για τον άνθρωπο, που δύναται να του χαρίσει όχι μόνο ακαδημαϊκή μόρφωση, αλλά και κοινωνική, το ευ ζην.
    Ευχαριστούμε θερμά τους καθηγητές του Ενιαίου Λυκείου Νέας Περάμου για την πρόσκληση αυτή και την υλοποίησή της και ειδικότερα τις καθηγήτριες κυρίες Ξανθή Τσιπουρίδου και Δήμητρα Χιώτη για την άψογη συνεργασία και τη θετική ανατροφοδότηση της όλης προσπάθειας.
    Είναι χαρά και μεγάλη μας τιμή να βρισκόμαστε πάντα κοντά στη σχολική κοινότητα!
Προηγούμενο άρθροΣτο “Αντώνης Τρίτσης” το έργο της ΔΕΥΑ Θάσου με τίτλο: Αποχέτευση ακαθάρτων οικισμών Σκάλας Καλλιράχης, Σκάλας Σωτήρος
Επόμενο άρθροΈρευνα για το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων