300px-alexander_the_great_airport_1

Τουριστικό στοίχημα για την περιοχή το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος». Γιατί δεν έχει αντίκρισμα η ιδέα Καμμένου για το στρατιωτικό στον Αμυγδαλεώνα.

Μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και προσέλκυσης πολλαπλάσιας επιβατικής κίνησης, έχει το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» στην Χρυσούπολη Καβάλας, το οποίο διαθέτει διάδρομο προσαπογειώσεων ΝΑΤΟϊκών προδιαγραφών και μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και 1 εκατομμύριο επιβάτες το χρόνο, από τους περίπου 250.000 που δέχεται.

Οι τουριστικοί φορείς της περιοχής θα πρέπει να ρίξουν το βάρος, σε ό,τι αφορά τις αερομεταφορές, στο «Μέγας Αλέξανδρος», καθώς όπως τονίζουν οι καλά γνωρίζοντες, το παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο, στον Αμυγδαλεώνα, είναι ακατάλληλο για την υποδοχή cargo πτήσεων και μεγάλων πολιτικών αεροσκαφών, ενώ υπάρχει και το πρόβλημα των χαμηλών νεφώσεων στην περιοχή. Συνεπώς, σχολιάζεται, η ιδέα του ΥΕΘΑ κ. Καμμένου να αξιοποιηθεί το παλιό αεροδρόμιο για cargo πτήσεις το χειμώνα και charter το καλοκαίρι, δεν έχει αντίκρισμα στις συνθήκες και τις ανάγκες της περιοχής. Άλλωστε, για τους λόγους αυτούς, στις αρχές του 2000, ο Δήμος Φιλίππων είχε προτείνει να γίνουν γήπεδα γκολφ στην έκταση του αεροδρομιου.

Το «Μέγας Αλέξανδρος», μαζί με άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια, που περνάει από το νέο έτος στη Fraport Greece, ενδιαφέρεται να αναπτύξει η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας- Θράκης συνεργαζόμενη με την Aegean- τη μόνη αεροπορική εταιρεία που με τακτικές πτήσεις συνδέει την Καβάλα με την Αθήνα- αλλά και με άλλους φορείς του τουρισμού.
Το ζητούμενο για τους φορείς του τουρισμού της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης είναι η προσέλκυση επισκεπτών και τουριστών από περισσότερες περιοχές της χώρας μας, όπως και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς στη θερινή τουριστική περίοδο, δηλαδή από Απρίλιο μέχρι Οκτώβριο, το «Μέγας Αλέξανδρος» συνδέεται έως και με 25 διαφορετικούς προορισμούς, κυρίως του εξωτερικού.

Στο «Μέγας Αλέξανδρος», με διάδρομο μήκους 3χλμ. και παράλληλο τροχόδρομο του ιδίου μήκους, συνήθως πετάνε Boeing 738 και Airbus 321, δηλαδή οι τύποι των αεροσκαφών με τους οποίους γίνεται το 90% των πτήσεων. Επίσης δέχεται και τα Boeing 767 όπως και το Airbus 330-300, ενώ ακόμη και Jumbo έχει πιάσει στο «Μέγας Αλέξανδρος», με τη διαφορά ότι τα πιο μεγάλα αεροπλάνα έχουν περιθώριο λιγότερων χειρισμών στο έδαφος.
Το «Μέγας Αλέξανδρος», σε αντίθεση με άλλα αεροδρόμιο που αναλαμβάνει η Fraport, δεν έχει ανάγκη από μεγάλες παρεμβάσεις και σύμφωνα με πληροφορίες σχεδιάζεται να γίνει μόνο μία περιορισμένη σχετικά αναβάθμιση των κτιριακών.

Σε ό,τι αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων αξίζει να σημειωθεί ότι η περιοχή δεν εξάγει προϊόντα αεροπορικώς. Οι εξαγωγές της περιοχής αφορούν κυρίως αγροτικά προϊόντα τα οποία μεταφέρονται με φορτηγά- ψυγεία, οπότε επί του παρόντος δεν τίθεται ζήτημα εξυπηρέτησης cargo πτήσεων.

Προηγούμενο άρθροΤο σπάνιο χειρόγραφο κείμενο της Καινής Διαθήκης έφτασε στην Ἱερά Μονή Εἰκοσιφοινίσσης
Επόμενο άρθροΤελετή για την πάταξη του λαθρεμπορίου με το αυτοκινούμενο X–RAY