Συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν το μεσημέρι της Τρίτης 29 Μαρτίου 2022 ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, ο Αντιδημάρχος Οικονομικών, Γιάννης Προμούσας και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας, Γιάννης Χατζηκωνσταντίνου, προκειμένου να παρουσιάσουν το νέο λογισμικό των Οικονομικών Υπηρεσιών και σημαντικά οφέλη που αποκόμισε αφενός μεν η εν λόγω υπηρεσία και αφετέρου οι πολίτες, όσον αφορά τις συναλλαγές τους με τον Δήμο Καβάλας.

Ο κ. Μουριάδης επισήμανε μεταξύ άλλων ότι “με τη σημερινή συνέντευξη θα δοθούν απαντήσεις σε όλη αυτή την παραφιλολογία που αναπτύχθηκε το προηγούμενο διάστημα σε σχέση με την επιλογή του νέου λογισμικού των Οικονομικών Υπηρεσιών, ενώ παράλληλα θα ενημερωθούν και οι πολίτες τόσο για τα θετικά αποτελέσματα της πρώτης περιόδου, όσο και τις δυνατότητες καλύτερης εξυπηρέτησης τους από τις εν λόγω υπηρεσίες”. Ο Δήμαρχος Καβάλας σημείωσε πως με την επιλογή του νέου λογισμικού “θα μπήκε τέλος στις ουρές που παρατηρούνταν στις τράπεζες και στα ταμεία, μειώθηκε ο όγκος εργασιών των δημοτικών Υπηρεσιών και ο χρόνος που χρειάζονται οι πολίτες και οι επιχειρηματίες για να πληρώσουν τις οφειλές τους στον Δήμο και βεβαιώθηκαν, από την επεξεργασία των στοιχείων που αφορούν σε ανείσπραχτα τέλη και ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, αλλά και την καταχώρηση νέων δηλώσεων για μεταβίβαση ακινήτων, περισσότερα από 120.000 ευρώ. Στόχος μας είναι η ολοκληρωμένη μηχανογραφική οργάνωση του Δήμου Καβάλας για την άρτια, άμεση και ορθή οικονομική διαχείριση” είπε ο κ. Μουριάδης και πρόσθεσε “αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση ενός καλά μελετημένου και οργωνομένου ψηφιακού μετασχηματισμού, ως ένας σύγχρονος Δήμος, προς όφελος όλων”.

Ο Αντιδημάρχος Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας, Γιάννης Προμούσας, αφού ευχαρίστησε τον Αντιδήμαρχο Ανάπτυξης και Προγραμματισμού, Γιώργο Μιχαηλίδη και το προσωπικό των ψηφιακών υπηρεσιών για τη συνδρομή τους στη νέα προσπάθεια, δήλωσε από την πλευρά πως “οι προκλήσεις και απαιτήσεις της εποχής σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό που είχαμε καταστρώσει με τον Δήμαρχο Θόδωρο Μουριάδη και τον διευθυντή οικονομικών, Γιάννη Χατζηκωνσταντίνου από τη στιγμή που ανέλαβα τη θέση του αντιδημάρχου οικονομικών, μας οδήγησαν στην υλοποίηση ενός ψηφιακού ανασχεδιασμού και εκσυγχρονισμού της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Καβάλας.
Η ανάγκη μια τέτοιας αλλαγής, έγινε πιο επιτακτική μετά τα προβλήματα που ανέκυψαν από την κινητικότητα, κυρίως στην οικονομική υπηρεσία η οποία υποστελεχώθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό. Στόχος μας από τη πρώτη στιγμή” είπε ο κ. Προμούσας “ήταν η απλοποίηση και ευελιξία των διοικητικών διαδικασιών, η ταχύτητα στη σύνταξη χρηματικών και βεβαιωτικών καταλόγων, η εξυπηρέτηση του πολίτη, η αύξηση των εσόδων του Δήμου, η καλύτερη διαχείριση και παραγωγική αξιοποίηση των υπαλλήλων και η εξωστρέφεια προς τον δημότη” και συμπλήρωσε “από τη πρώτη στιγμή που ανέλαβα, διαπίστωσα κάποιες αδυναμίες στις εφαρμογές της οικονομικής υπηρεσίας και μεθόδους που έκρινα ότι ήταν μη συμβατές με τη ψηφιακή ανασυγκρότηση που σχεδιάζαμε . Στην θέση μου αυτή συνέτειναν και οι απόψεις των υπηρεσιακών παραγόντων οι οποίοι μου παρέθεσαν γραπτώς μια σειρά από προβλήματα που αντιμετώπιζαν.

Όπως προανέφερα η υποστελέχωση των τμημάτων λόγω της κινητικότητας δημιούργησε πολλά προβλήματα, με εντονότερο αυτό στο γραφείο δημοτικών τελών και ΤΑΠ, καθώς εκεί από τους τρεις υπαλλήλους που είχαμε, μετακινήθηκαν και οι τρεις. Επιπροσθέτως δεν υπήρχε η δυνατότητα μετάδοσης του γνωστικού αντικειμένου, διότι οι προηγούμενοι υπάλληλοι χρησιμοποιούσαν ένα χειρόγραφο σύστημα έκδοσης βεβαιώσεων και υπολογισμού των τελών.
Προχωρήσαμε σε μια έρευνα αγοράς αναζητώντας μια εταιρεία η οποία θα μας δώσει άμεσα λύση στο πρόβλημα, καθώς η οποιαδήποτε καθυστέρηση θα δημιουργούσε έντονο πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος εσόδων αλλά και μεγάλες καθυστερήσεις στις μεταβιβάσεις ακινήτων στη πόλη μας. Επιλέξαμε την OTS, η οποία είναι μια καταξιωμένη εταιρία στο χώρο της δημόσιας διοίκησης και ιδιαίτερα στο Α’ και Β΄ βαθμό αυτοδιοίκησης. Για την εταιρεία αυτή είχαμε ήδη καλές συστάσεις από τους ίδιους τους υπαλλήλους αλλά και από αντιδημάρχους πολλών δήμων στην Ελλάδα με τους οποίους επικοινώνησα.
Προχωρήσαμε λοιπόν σε μια απευθείας ανάθεση προς την εταιρία αυτή, σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και υλοποιήσαμε άμεσα μια ριζική ανασυγκρότηση και ανασύνταξη αυτού του τμήματος”.
Στη συνέχεια ο κ. Προμούσας παρουσίασε τα ιδιαιτέρως θετικά αποτελέσματα που προέκυψαν με την επιλογή του νέου λογισμικού.
Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε:

ΤΑΠ: Παραμετροποιήθηκαν όλα τα οικοδομικά τετράγωνα, οι τιμές ζώνης, οι διευθύνσεις, όλες οι παροχές ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων, οι συντελεστές ΤΑΠ, ΔΦ, ΔΤ, ΣΑΟ και ΣΟ και έγινε μια πλήρης ψηφιακή αποτύπωση του Δήμου. Εισάγαμε από την πλατφόρμα της ΔΕΔΔΗΕ και δημιουργήσαμε περισσότερες από 57.000 καρτέλες ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων έχοντας πλήρη εικόνα των καταναλωτών και των προς είσπραξη ανταποδοτικών τελών. Διασυνδέθηκε η εφαρμογή με την πλατφόρμα της ΚΕΔΕ και εισήχθησαν αυτόματα περίπου 19.000 δηλώσεις πολιτών για διόρθωση τετραγωνικών. Εισάγαμε στην εφαρμογή ηλεκτρονικές καταστάσεις ανείσπραχτων τελών και μέχρι σήμερα έχουν δημιουργηθεί περισσότεροι από 65 βεβαιωτικού κατάλογοι. Δημιουργήθηκε για πρώτη φορά ηλεκτρονικό αρχείο ΜΗ Ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων με περίπου 700 οικόπεδα και 1.800 μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα. Συγχρόνως δώσαμε μια εξωστρέφεια και ευελιξία στη διαδικασία έκδοσης βεβαιώσεων και πληρωμής του ΤΑΠ, καθώς όλη η διαδικασία γίνεται πλέον διαδικτυακά αποφεύγοντας τις ουρές και την ταλαιπωρία του δημότη. (Παράλληλα είχαμε την δυνατότητα να ελέγξουμε την δια λειτουργικότητα των υπόλοιπων εφαρμογών και την διασύνδεση τους με τα υπόλοιπα τμήματα της οικονομικής υπηρεσίας, όπως των εσόδων, του λογιστηρίου του ταμείου κλπ. Το αποτέλεσμα για εμάς ήταν απόλυτα ικανοποιητικό και μετά από μια σειρά ελέγχων και δοκιμών αποφασίσαμε να αγοράσουμε τις υπόλοιπες εφαρμογές της εταιρίας αυτής, προχωρώντας σε μια εξολοκλήρου αλλαγή των ψηφιακών εφαρμογών της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου μας. Ήδη αυτή τη στιγμή που μιλάμε, εκτός από τον ΤΑΠ, έχουμε υλοποιήσει μια σειρά από σημαντικές αλλαγές και προχωρούμε με μεθοδικό τρόπο στην υλοποίηση πολλών ακόμη οι οποίες θα αποδώσουν μεσοπρόθεσμα ορατά αποτελέσματα.)

ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ: Τα μισθώματα μέχρι και πρόσφατα τα παρακολουθούσαμε με χειρόγραφο τρόπο. Δημιουργήσαμε περίπου 200 ηλεκτρονικούς φακέλους μισθωμένων ακινήτων με τα πλήρη στοιχεία. Καταγράφηκε το μίσθιο, υπολογίστηκαν τα δοσολόγια, απαλλαγές, μειώσεις. Πλέον διαθέτουμε πλήρες ηλεκτρονικό και σύγχρονο αρχείο των μισθωμένων μας ακινήτων έχοντας ολοκληρωμένη συνεχή οικονομική παρακολούθηση. Δώσαμε ευελιξία και ταχύτητα σε μια διαδικασία που χρειαζόταν δύο ως τρεις μήνες, προκαλώντας υστέρηση εσόδων και σπατάλη πολλών εργατοημερών για το προσωπικό μας. Πλέον με την αλλαγή οικονομικής χρήσης θα γίνεται αυτόματα η σύνταξη του δασολογίου. Μια δουλειά που χρειαζόταν μήνες, τώρα θα γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά.

ΗΛΕΚΡΟΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ:
Αναβαθμίσαμε το σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών, αξιοποιώντας το σύστημα ΔΙΑΣ με την εφαρμογή πλέον την μοναδικής ταυτότητας οφειλής RF. Εγκαταστήσαμε επίσης την εφαρμογή του easy pay, η οποία δίνει τη δυνατότητα πληρωμής και μέσω της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. Ο δημότης θα μπορεί μέσα από την ιστοσελίδα του Δήμου Καβάλας, με τη χρήση των κωδικών taxis, να εισέρχεται και να βλέπει τις βεβαιωμένες και μη οφειλές του και να πραγματοποιεί άμεσα, εύκολα και με ασφάλεια τις πληρωμές του, να παρακολουθεί τυχόν ρυθμίσεις που έχει, με ταυτόχρονη διασύνδεση με τα πληροφοριακά μας συστήματα.

ΤΕΛΟΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ: Ανοίγει σύντομα η πλατφόρμα τελών επί των ακαθαρίστων εσόδων και τελών παρεπιδημούντων, όπου οι λογιστές των επιχειρήσεων θα μπορούν να δηλώνουν τα έσοδα που υπόκεινται στο τέλος, χωρίς να χρειάζεται η φυσική τους παρουσία στο γραφείο εσόδων. Αυτομάτως θα υπολογίζεται το τέλος, ενώ η μοναδική ταυτότητα οφειλής RF θα ανεβαίνει στην εφαρμογή ηλεκτρονικών πληρωμών, δίνοντας έτσι στον επαγγελματία την δυνατότητα άμεσης πληρωμής, χωρίς να ταλαιπωρείται σε ουρές μπροστά στο γκισέ του ταμείου. Παράλληλα θα υπάρχει η διασύνδεση των εφαρμογών μας, ώστε να έχουμε την δυνατότητα ελέγχου για όσους δεν κατέβαλαν το τέλος.

ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ:
Εγκαταστήσαμε ηλεκτρονική εφαρμογή καταγραφής επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Δημιουργήσαμε περίπου 2.800 καρτέλες υπόχρεων επιχειρήσεων με περισσότερα από 3.600 καταστήματα, όπου παρακολουθούνται οι άδειες τους, οι αιτήσεις για κοινόχρηστους χώρους και πληθώρα άλλων δεδομένων. Διασυνδέθηκε η εφαρμογή με τη νέα εφαρμογή διαχείρισης τελών επί των ακαθαρίστων εσόδων και τελών παρεπιδημούντων. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 400 εγγραφές.

ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ: Καταργείται ο τρόπος πληρωμής των παραγωγών και λιανοπωλητών στη λαϊκή αγορά. Δεν θα υπάρχει πλέον εγχρήματη συναλλαγή, αλλά ο δημοτικός υπάλληλος θα κάνει όλες τις εισπράξεις με τη χρήση ενός φορητού POS. Η πληροφορία θα δίνεται αυτόματα μέσω ενός φορητού ταμπλετ που θα φέρει μαζί του, στα εμπλεκόμενα τμήματα της οικονομικής υπηρεσίας – ταμείο και έσοδα – κάνοντας έτσι τη διαδικασία χρέωσης, βεβαίωσης και ταυτοποίησης άμεσα και γρήγορα.

ΚΛΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΉΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ: Κατά τον ίδιο τρόπο θα γίνεται σύντομα και η έκδοση κλήσεων από την δημοτική αστυνομία. Καταργείται το χειρόγραφο μπλοκάκι, ενώ κάθε δημοτικός αστυνόμος θα φέρει στη κατοχή του ένα τάμπλετ και ένα μικρό φορητό printer. Η κλήση θα εκδίδεται άμεσα, θα φέρει επάνω ένα QR code και ο πολίτης θα μπορεί να πληρώνει άμεσα με το κινητό του μέσω της εφαρμογής easy pay ή μέσω της εφαρμογής των ηλεκτρονικών πληρωμών που διαθέτει ο Δήμος. Σημαντική εξοικονόμηση χρόνου για την υπηρεσία, είναι ότι η διαδικασία χρέωσης και βεβαίωσης της κλήσης θα γίνεται αυτοματοποιημένα από τη πληροφορία που θα αντλείται μέσω του τάμπλετ.

ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΑ:
Πολύ σύντομα θα θέσουμε σε λειτουργία μια ακόμη webική εφαρμογή με πλήρη και ηλεκτρονική παρακολούθηση των κοιμητηρίων, με ταυτόχρονη εισαγωγή των χωροταξικών δεδομένων αυτών και την διασύνδεσή τους με τα προβλεπόμενα τέλη μας. Παράλληλα επιδιώκουμε να δώσουμε μια εξωστρέφεια, καθώς οι μεν δημότες θα έχουν την δυνατότητα να εντοπίζουν ψηφιακά την ακριβή θέση που είναι ενταφιασμένος ο οικείος του και θα έχουν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής του τέλους ενταφιασμού, ενώ οι εμπλεκόμενοι επαγγελματίες όπως τα γραφεία τελετών, θα μπορούν να κάνουν την προβλεπόμενή διαδικασία, διαδικτυακά.

ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ: Πολύ σύντομα θα εγκαταστήσουμε μια ευέλικτη εφαρμογή στο κολυμβητήριο προκειμένου να βελτιώσουμε το σύστημα παρακολούθησης και έλεγχού της εισόδου των κολυμβητών. Θα ανοίξουμε ένα μητρώο κολυμβητών είτε πρόκειται για αθλητές, είτε για το κοινό. Οι πληρωμή των συνδρομών θα γίνεται μόνο μέσω της εφαρμογής ηλεκτρονικών πληρωμών έτσι ώστε να μην χρειάζεται η παρουσία εισπράκτορα στο χώρο. Θα υπάρχει μόνο ένας υπάλληλος του Δήμου ο οποίος θα κάνει το σχετικό έλεγχο μέσω του υπολογιστή του, κατά την είσοδο των κολυμβητών. Στόχος μας, η εφαρμογή αυτή να εγκατασταθεί προοδευτικά σε όλες τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου.

Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας, Γιάννης Χατζηκωνσταντίνου, δήλωσε πως “η επιλογή του λογισμικού στοίχισε συνολικά 60.000 ευρώ και για τις δύο χρονιές, έγινε στο πλαίσιο του ανασχηματισμού των Οικονομικών Υπηρεσιών και με νόμιμες διαδικασίες, καθώς για οποιοδήποτε απόφαση η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Καβάλας συμβουλεύετε τους αρμόδιους ελεγκτικούς φορείς”.

Προηγούμενο άρθροΈργα αντιπλημμυρικής προστασίας ύψους 6,4 εκ. € χρηματοδοτεί η Περιφέρεια ΑΜΘ στο Σουφλί
Επόμενο άρθροΟι μαθητές του 11ου Δημοτικού Σχολείου των Ποταμουδίων επισκέφθηκαν το Δημαρχείο Καβάλας