Οι προσκρουστήρες αποτελούν στοιχεία του εξοπλισμού της ανωδομής των κρηπιδωμάτων, των λιμενικών έργων και τοποθετούνται στο κατακόρυφο μέτωπο των θέσεων πρόσδεσης των πλοίων έχοντας ως σκοπό την προστασία τόσο του πλοίου όσο και του λιμενικού έργου σε περίπτωση πρόσκρουσης.

Η βασική λειτουργία του προσκρουστήρα είναι η διαχείριση της πλεονάζουσας κινητικής ενέργειας του πλοίου κατά την προσέγγιση ή παραμονή στη θέση πρόσδεσης, αποτρέποντας την πρόκληση φθορών τόσο στο πλοίο όσο και στο κρηπίδωμα.

Στο λιμάνι της Καβάλας, η ύπαρξη ενός μόνον πνευματικού προσκρουστήρα στο κρηπίδωμα, λόγω του διαφορετικού πλάτους του δεν εξυπηρετούσε τα κρουαζιερόπλοια κατά την πρόσδεσή τους.

Για τον λόγο αυτό και με γνώμονα την αναβάθμιση της παροχής υπηρεσιών του λιμανιού, αλλά και την ασφάλεια των πλοίων, η Ο.Λ.Κ. Α.Ε. προχώρησε στην τοποθέτηση δύο επιπλέον πνευματικών προσκρουστήρων, προκειμένου με την ύπαρξη τριών πλέον προσκρουστήρων στο κρηπίδωμα μήκους 160 μέτρων να καλύπτονται οι ανάγκες όλων των πλοίων.

Τι είναι οι πνευματικοί προσκρουστήρες

Οι πνευματικοί προσκρουστήρες (μπαλόνια) είναι μία εναλλακτική όσον αφορά τους σταθερούς προσκρουστήρες και κυρίως χρησιμοποιούνται σε:

  • Λιμάνια όπου υπάρχουν σημαντικές παλιρροιακές μεταβολές
  • Για χρήση ship-to-ship (μεταξύ πλοίων)
  • Για τα πολεμικά πλοία λόγω της χαμηλής πίεσης κύτους

Οι προσκρουστήρες αποτελούν βασικό εξοπλισμό ενός λιμενικού έργου, η αποτελεσματική λειτουργία των οποίων μπορεί να αποτρέψει την πρόκληση σημαντικών φθορών σε πλοία και υποδομές.

Η εξοικονόμηση πόρων από τη μείωση των δαπανών συντήρησης των έργων είναι σημαντική και πολλές φορές είναι πολλαπλάσια της δαπάνης προμήθειας, εγκατάστασης και συντήρησης των συστημάτων αυτών. Ακολουθώντας τις παραπάνω παραμέτρους η Ο.Λ.Κ. Α.Ε. προχώρησε στην αντικατάσταση των παλιών προσκρουστήρων (λάστιχα) από τους αποτελεσματικότερους πνευματικούς προσκρουστήρες (μπαλόνια).

*Φωτογραφία limani-prosinemos-molos: Η εικόνα του προσήνεμου μόλου πριν την τοποθέτηση των πνευματικών προσκρουστήρων, όπου η προστασία των πλοίων εξασφαλίζονταν με λάστιχα

** Φωτογραφίες limani-prosinemos-proskroustires 1 και 2: Οι τρεις προσκρουστήρες στον μόλο (1) και η λειτουργική τους αξία κατά την πρόσδεση κρουαζιερόπλοιου (2)

Εκ της Ο.Λ.Κ. Α.Ε.

Προηγούμενο άρθροΟ Άι Βασίλης με το έλκηθρο του στο Διδυμότειχο
Επόμενο άρθροLockdown : Παράταση μέχρι τις 20 Ιανουαρίου προτείνει ο Σαρηγιάννης