Αναγνώστηκε σε όλους τους ιερούς ναούς των Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, η εγκύκλιος που απέστειλε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, με σκοπό να παρακινηθούν ιερείς και πιστοί να προχωρήσουν στον εμβολιασμό.

«Οι χριστιανοί ρωτούν για το εμβόλιο και οι γιατροί μας απαντούν» είναι ο τίτλος της εγκυκλίου «Προς τον λαό», η οποία συνίσταται σε 12 ερωτήσεις-απαντήσεις, με σαφείς διευκρινίσεις για όλες τις απορίες που μπορεί να διατυπωθούν από τους πιστούς.

Ειδικότερα, δίνεται απάντηση εάν ο εμβολιασμός προστατεύει από την μετάλλαξη «Δέλτα»: «Όλα τα εμβόλια προσφέρουν υψηλή προστασία για την αποφυγή σοβαρής νόσησης, διασωλήνωσης και θανάτου, όπως και για την πιθανότητα να νοσήσει κάποιος και να μπει στο νοσοκομείο. Η υψηλή αυτή προστασία ισχύει και για τη μεταλλαγή “Δέλτα”».

Αναφορικά με την περίπτωση να χρειαστεί τρίτη ή και τέταρτη δόση εμβολιασμού μετά τον αρχικό, η απάντηση είναι: «Δεν γνωρίζουμε ακόμη εάν τα πλήρως εμβολιασμένα άτομα θα χρειαστούν επιπλέον αναμνηστικές δόσεις, επειδή ακόμη μαθαίνουμε πόσο διαρκεί η ανοσία μετά τη νόσηση».

Επίσης, η εγκύκλιος απαντά στο επιχείρημα ορισμένων ότι το εμβόλιο περιέχει εμβρυϊκά κύτταρα. «Κανένα από τα εμβόλια Covid-19 που χρησιμοποιούνται στη χώρα μας δεν περιέχει εμβρυϊκά κύτταρα» είναι η απάντηση, ενώ παράλληλα επισημαίνεται πως «το εμβόλιο δεν επιδρά στην προσωπικότητα του εμβολιαζόμενου ατόμου».

Επιπρόσθετα, σε άλλη απάντηση τονίζεται ότι «τα εμβόλια έναντι της Covid-19 δεν περιέχουν μικροτσίπ. Αυτά είναι εξωπραγματικές θεωρίες, οι οποίες βασίζονται σε μία λανθασμένη εκστρατεία παραπληροφόρησης που πραγματοποιείται στο Διαδίκτυο».

Εξάλλου, η ΔΙΣ προσθέτει ότι «τα σύγχρονα δεδομένα δείχνουν ότι τα εμβόλια που χρησιμοποιούνται κατά του κορωνοϊού SARS-CoV-2 είναι ασφαλή».

ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ

Κληθείς να σχολιάσει το κείμενο της εγκυκλίου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως & Θάσου κ. Στέφανος δήλωσε: «Το κείμενο είναι σαφές έτσι ακριβώς όπως είναι καταγεγραμμένο και στις δύο περιπτώσεις, δύο επισημάνσεις έχω να πω, σε σχέση με αυτό το οποίο έχει εκδοθεί. Το πρώτο είναι ότι πουθενά μέσα στα κείμενα αυτά δεν αναφέρεται η λέξη υποχρεωτικός. Υπάρχει η λέξη σύσταση, η λέξη, κατά κάποιον τρόπο της ασφάλειας, και η προτροπή από τους γιατρούς για την υπόθεση αυτή.

Επίσης, είναι και η προσωπική μου άποψη αυτή, δηλαδή αυτό φαίνεται σαφέστατα και μέσα από τα 2 αυτά κείμενα της Ιεράς Συνόδου, το ζήτημα αυτό το οποίο έχει προκύψει είναι καθαρά ιατρικό. Δεν έχει δηλαδή κάποια αρμοδιότητα, με την έννοια κατά κάποιο τρόπο της προσωπικής αφοριστικής απόψεως εκ μέρους της Εκκλησίας».

Προηγούμενο άρθροΣτα όρια τους οι λογιστές της Καβάλας
Επόμενο άρθροΜη πραγματοποίηση Εμποροπανήγυρης στην Παναγία Θάσου τον Δεκαπενταύγουστο