Εντός του φθινοπώρου αναμένεται η ολοκλήρωση του πολύ σημαντικού του Διαδριατικού Αγωγού (TAP), καθώς σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί ακολουθείται πιστά και η εμπορική λειτουργία του αγωγού, η οποία συνεπάγεται και τη τροφοδοσία του εθνικού δικτύου, αναμένεται εντός του τελευταίου τριμήνου του 2020.

Η ολοκλήρωση του αγωγού και η εκκίνηση της εμπορικής λειτουργίας

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία όπως εμφανίζονται στην επίσημη ιστοσελίδα του TAP, αναφέρεται πως μέχρι τα τέλη του Αυγούστου του 2020 είχε ολοκληρωθεί το 97.7% του έργου -από τους Κήπους του Έβρου μέχρι και τη Ν. Ιταλία-, ενώ είχε ήδη τροφοδοτηθεί το τμήμα του αγωγού από τα ελληνοτουρκικά σύνορα έως και το Fier Αλβανίας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι κατασκευαστικές εργασίες του αγωγού βαίνουν προς ολοκλήρωση και χαρακτηριστικά αναφέρουν πως το έργο είναι «τεχνικά έτοιμο», ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η διαδικασία για την εκκίνηση της εμπορικής λειτουργίας του αγωγού με στόχο την μεταφορά των πρώτων ποσοτήτων αερίου εντός του 4ου τριμήνου του 2020 από το κοίτασμα Shah Denzz II (Αζερμπαϊτζάν) προς την Ευρώπη (Ν.Ιταλία). Σε αυτό συνηγορεί και η έναρξη των δοκιμαστικών προμηθειών από τον αγωγό TANAP από τις αρχές Αυγούστου.

Επίσης, ένα ιδιαίτερα σημαντικό ορόσημο στο όλο εγχείρημα είναι η πρόσφατη έγκριση του Κώδικα Διαχείρισης Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου από τις ρυθμιστικές αρχές ενέργειας της χώρας μας, της Αλβανίας και της Ιταλίας, καθώς και η έναρξη της διαδικασίας εγγραφής των χρηστών του συστήματος από τις 10 Αυγούστου.

Χαρακτηριστικά του αγωγού και αναβάθμιση της στρατηγικής σημασίας της Ελλάδας

Ο σημαντικός αυτός αγωγός έκτασης 878 χλμ αποτελεί το τελευταίο τμήμα του Νότιου Διαδρόμου (South Stream) που υπολογίζεται στα 4000 χλμ. Ο εν λόγω αγωγός θα ξεκινάει από το Αζερμπαϊτζάν, θα συνεχίζει στην Τουρκία, την Ελλάδα, την Αλβανία και θα καταλήγει στη Ν. Ιταλία. Η σημαντικότητα της υποδομής αυτής έγκειται στο γεγονός ότι θα οδηγήσει σε ένα βαθμό στην απεξάρτηση της Ευρώπης από τη Ρωσία όσον αφορά την προμήθεια φυσικού αέριου, κάτι που η γηραιά ήπειρος επιδιώκει διακαώς.

Πέραν τούτου τα οφέλη σε εθνικό επίπεδο είναι πολυάριθμα διότι αρχικά προστίθεται μία ακόμα πηγή εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς με φυσικό αέριο. Επίσης η Ελλάδα καθίσταται εξέχων ενεργειακός κόμβος, καθώς το φυσικό αέριο που θα περνάει μέσα από αυτή θα μπορεί να διανεμηθεί στα Βαλκάνια -μέσω του ελληνοβουλγαρικού IGB- και τη Δυτική Ευρώπη. Η εξέλιξη αυτή θα καταστήσει τη χώρα μας όχι μόνο «παίκτη» στην αγορά Φυσικού Αερίου, αλλά και ρυθμιστή, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο ακόμα περισσότερο τη στρατηγική σημασία της.

Η μεταφορική ικανότητα του αγωγού, του οποίου ο προϋπολογισμός μαμούθ ξεπερνά τα 1.5 δις. ευρώ, υπολογίζεται περί τα 10 δυς. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ανά έτος ενώ υπάρχει και δυνατότητα επαύξησης κατά 20 δις. στο μέλλον. Σημαντικές διεθνείς εταιρίες που μετείχαν ως μέτοχι στο πρότζεκτ της υλοποίησης, το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο του 2016, είναι οι BP(20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagas (16%) και Axpo (5%).

Πηγή:www.ypodomes.com

Προηγούμενο άρθροΠΑΟΚ – Κράσνονταρ: Στα “αστέρια” δεν πάνε! Αποκλεισμός στην Τούμπα και… Europa League
Επόμενο άρθρο«Έχω βαρεθεί να ακούω τις υπερβολές της κας Τσανάκα και με τον τρόπο που τα λέει», δηλώνει ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης