Έπειτα από την πτώση του τμήματος της γέφυρας δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο στην πόλη

Κυκλοφοριακό έμφραγμα και κίνδυνοι σοβαρών τροχαίων δυστυχημάτων δημιουργούνται καθημερινά στην πόλη της Καβάλας από τις αρχές Νοεμβρίου που κατέρρευσε τμήμα της γέφυρας στην είσοδο της πόλης από την Ξάνθη, κάτω από το παλιό νοσοκομείο.

Ο παραθαλάσσιος δρόμος στο συγκεκριμένο σημείο ήταν διπλής κατεύθυνσης, αλλά μετά την κατάρρευση της γέφυρας έγινε μονής και εξυπηρετεί τα οχήματα που κινούνται από την Καβάλα προς την Ξάνθη. Αυτά που φτάνουν στην Καβάλα από την Ξάνθη, για να διασχίσουν την πόλη, θα πρέπει να περάσουν μέσα από γειτονιές με στενούς δρόμους και να μπλέξουν στην κίνηση του κέντρου.

Μάλιστα, όπως είπε στο ethnos.gr η δήμαρχος Καβάλας, Δήμητρα Τσανάκα, καθημερινά υπάρχει κίνδυνος σοβαρών τροχαίων δυστυχημάτων, αφού μεγάλα οχήματα δεν αντιλαμβάνονται τις πινακίδες, που τους υποχρεώνουν να χρησιμοποιήσουν την Εγνατία Οδό και μπαίνουν στην πόλη σε δρόμο αντίθετης κατεύθυνσης.

Σήμερα τα βαριά οχήματα που φτάνουν στην Καβάλα από την Ξάνθη, υποχρεούνται να χρησιμοποιήσουν την Εγνατία Οδό. Ωστόσο, όσα θέλουν να φορτώσουν ή να ξεφορτώσουν προϊόντα στο λιμάνι της Καβάλας, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, χρησιμοποιούν τον κόμβο του Αγίου Σύλλα. Πρέπει, δηλαδή, να ακολουθήσουν ένα δρόμο κατηφορικό, με στροφές και όχι πολύ φαρδύ, με αποτέλεσμα και εκεί να υπάρχει κίνδυνος ατυχημάτων. Το δεδομένο είναι ότι θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα, ακόμα και χρόνια, μέχρι να λυθεί το πρόβλημα, αφού μέχρι στιγμής δεν έχει εκπονηθεί κάποιο επιχειρησιακό σχέδιο.

Με εντολή εισαγγελέα ανέλαβε πραγματογνώμονας

Σύμφωνα με την κ. Τσανάκα, αυτή τη στιγμή και με εντολή εισαγγελέα, έχει ανατεθεί σε πραγματογνώμονα να διευκρινιστούν τα αίτια κατάρρευσης του τμήματος της γέφυρας. Άμεσα ο πραγματογνώμονας θα λάβει δείγματα, για να προχωρήσει στη μελέτη του, η οποία δεν αναμένεται να είναι έτοιμη πριν από λιγότερο από ένα μήνα.

Αν δεν ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη μελέτη, όπως είπε η κ. Τσανάκα, δεν μπορεί να αποφασισθεί, τι θα γίνει στην περιοχή και οι πολίτες της Καβάλας θα εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται καθημερινά.

«Πρέπει να διευκρινιστούν διάφορα ζητήματα, για να αποφασισθεί τι θα γίνει. Θα πρέπει να διορθωθεί η γέφυρα στο σημείο που έπεσε; Θα πρέπει να γκρεμιστεί ολόκληρη η γέφυρα; Θα πρέπει να διαπλατυνθεί ο δρόμος που είναι σήμερα μονής κυκλοφορίας; Εδώ και ένα μήνα προσπαθώ να κλείσω ραντεβού με τον κ. Σπίρτζη, αλλά στάθηκε αδύνατο. Τελικά συναντήθηκα με τον κ. Δέδε, το γενικό γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και μεταφορών. Του εξέθεσα το πρόβλημα και του ζήτησα να γίνει σύσκεψη στην Καβάλα, παρουσία του κ. Σπίρτζη και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης», σημειώνει η δήμαρχος Καβάλας.

Η Περιμετρική της Καβάλας

Σύμφωνα με την κ. Τσανάκα, οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Καβάλας μπορεί να δώσει η Περιμετρική οδός της πόλης, η οποία θα τη συνδέει με την Εγνατία Οδό. Πριν από περίπου είκοσι χρόνια είχε εκπονηθεί προμελέτη για την κατασκευή της, αλλά το θέμα «πάγωσε», αφού αντέδρασαν έντονα οικολόγοι. Για την κατασκευή της θα έπρεπε να κοπούν πεύκα και να κατασκευαστεί τούνελ.

«Για να ολοκληρωθεί η μελέτη και να πάμε στα τεύχη δημοπράτησης, απαιτούνται δύο εκατομμύρια ευρώ, τα οποία δίνει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Βέβαια, για να γίνει ο δρόμος απαιτούνται 30-35 εκατομμύρια ευρώ και θα πρέπει να βρεθούν αυτά τα χρήματα. Πάντως, σήμερα είναι τεράστια η ανάγκη να κατασκευαστεί η Περιμετρική οδός, αφού, αν γίνει το παραμικρό στην Εγνατία, κόβεται όλο το εθνικό κυκλοφοριακό δίκτυο στην περιοχή μας. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος, για να περάσουν τα βαριά οχήματα», τόνισε η δήμαρχος Καβάλας.

Πηγή:ethnos.gr

Προηγούμενο άρθροΠαύλος Λεμοντζής “Τελωνείο Καβάλας! Να φύγει, να πάει αλλού; Τίνι τρόπω;”
Επόμενο άρθροΝέες εντάξεις στο «Φιλόδημος» για ΔΕΥΑ Παγγαίου και Καβάλας