Ασύμφορη θεωρούν την απόφαση του Δήμου Καβάλας για την παραχώρηση έκτασης στον ΤΑΡ για το βαλβιδοστάσιο στο Εσκί Καπού 3 παρατάξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο και ζητούν να αλλάξει η απόφαση. Ο δήμαρχος κ. Θεόδωρος Μουριάδης σημείωσε πως αν δεν υλοποιηθεί η δέσμευση του ΤΑΡ για χρηματοδότηση του έργου ύδρευσης των Φιλίππων δεν πρόκειται να υπάρξει συμφωνία παραχώρησης της έκτασης.

Συγκεκριμένα δήλωσε πως “Έτσι και αλλιώς δεν θα υπογραφεί τίποτε, δεν θα γίνει κανένα συμβόλαιο με τον ΤΑΡ αν δεν δεσμευθεί όχι στα λόγια βέβαια, αλλά με έγγραφο, ότι το έργο το μεγάλο το οποίο αφορά την ύδρευση στους Φιλίππους θα γίνει.

Μπορεί αυτό να μην υπάρχει στο σχέδιο της ΔΗΜΩΕΛΕΙΑ αλλά έτσι και αλλιώς από την αρχή η δέσμευση με τον ΤΑΡ ήταν αυτή, ότι δηλαδή το συμβόλαιο θα υπογραφεί από την στιγμή που θα υπάρχει εγγράφως η δέσμευση του ΤΑΡ ότι αυτό το μεγάλο έργο θα το εκτελέσουν.

Διότι το λέω απ΄ την αρχή. Υπάρχουν τρεις λόγοι που γίνεται όλο αυτό. Πρώτον είναι ότι πρέπει επιτέλους να γίνει, να υλοποιηθεί αυτό το μεγάλο έργο των Φιλίππων. Δεν μπορούμε να είμαστε συνέχεια σε αναμονή, δεν μπορούμε να κωλυσιεργούμε συνέχεια.

Διότι και ο χρόνος περνάει και ήδη όταν ξεκίνησε και έγινε η συμφωνία με τον ΤΑΡ που όλοι ξέρουμε, είπαμε ότι τα έργα θα γινόταν παράλληλα. Παράλληλα δηλαδή θα γινόταν η χρηματοδότηση για να γίνεται το έργο και παράλληλα θα προχωρούσε ο ΤΑΡ.

Αυτό όμως δεν μπορούσε να γίνει γιατί, αυτό το οποίο επάνω στην βιασύνη της η π΄ρωην δήμαρχος κ. Τσανάκα για να βρει ένα μεγάλο έργο για να γίνει, μίλησαν για το έργο των Φιλίππων. Και καλά έκαναν. Όμως δεν υπήρχε καμία μελέτη. Αυτό που κατηγορούν τον πρώην δήμαρχο κ. Σιμιτσή ότι δεν έκανε τίποτε, πρέπει να πούμε ότι είχε αναθέσει τότε η ΔΕΥΑΚ στον κ. Μαυρίδη να κάνουμε την μελέτη για το Δήμο Φιλίππων. Επί πέντε χρόνια όμως δεν έκανε κανείς τίποτε.

Κανείς δεν ερχόταν σε συνεννόηση με τον κ. Μαυρίδη για να προχωρήσει η μελέτη. Και αυτό το οποίο υπήρχε ήταν μια οριζοντογραφία και μια μελέτη για τις σωληνώσεις σε πολύ αρχικό στάδιο όμως.

Το έργο δεν ήταν ώριμο ποτέ. Μάλιστα στο Δημοτικό Συμβούλιο μας έφεραν για πρώτη φορά ένα απλό χαρτί που ούτε καν υπογραφή δεν είχε επάνω του αρχικά από τον τότε υπουργό κ. Σταθάκη. Έγραφε απλώς από κάτω “Σταθάκης”. Μετά μας έφεραν και ένα χαρτί που ήταν το ίδιο με την υπογραφή όμως».

ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΣ

Και πρόσθεσε πως «Ψάχνοντας λοιπόν την όλη ιστορία όταν ανέλαβα βρήκα το χαρτί του ΤΑΡ που ήταν με το υπουργείο σχετιζόμενο. Και αυτό έλεγε ότι ο ΤΑΡ δεσμεύεται να κάνει το έργο, το έργο είναι 10 εκ. ευρώ και τα 5 εκ. ευρώ θα τα έβαζε ο ΤΑΡ ενώ τα άλλα 5 εκ. ευρώ το κράτος και έτσι θα γινόταν το έργο.

Εκεί λοιπόν λέει ρητά ότι για να ξεκινήσει η χρηματοδότηση του έργου, θα πρέπει να υπάρχουν πλήρεις μελέτες και περιβαλλοντικοί όροι σε πλήρη διαφάνεια. Εμείς είχαμε ένα απλό χαρτί της πλάκας και οι άλλοι είχαν υπογράψει με σφραγίδες και τίτλους, όπως άλλωστε προβλέπεται σε μια συμφωνία.

Άρα λοιπόν αυτό δεν μπορούν να το χρηματοδοτήσουν. Αυτά είναι τα γεγονότα. Έτσι έγιναν. Και όταν θα έρθει η ώρα εμείς θα ζητήσουμε επιπλέον υπογραφή και συμφωνία, θα ζητήσουμε δέσμευση δηλαδή γραπτή ότι το έργο θα γίνει. Και πριν υπογράψει η ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ εγώ ο ίδιος θα πάω στον υπουργό κ. Σκρέκα και αυτός να δεσμευθεί πλέον για την συμμετοχή του δημοσίου”.

ΠΕΡΙ ΔΣ

Όσο για το Δημοτικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) που θέλει να πάρει άλλη απόφαση για την παραχώρηση της έκτασης στον ΤΑΠ στο Εσκί Καπού σχολίασε ότι “Ο δεύτερος λόγος της συζήτησης μας είναι ότι για τον λόγο αυτό παίρνει αξία η περιοχή, διότι εκεί η ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ, το Εσκί Καπού δεν είναι μόνο αυτό το κομμάτι του δρόμου που θα γίνει. Έχει μια ολόκληρη έκταση. Με το δρόμο που γίνεται παίρνουν αξία και τα δικά μας οικόπεδα που υπάρχουν στο Εσκί Καπού αλλά και των δημοτών που έχουν χωράφια και επί χρόνια χρησιμοποιούν αυτό το δρόμο.

Δεν είναι δηλαδή ένα χωράφι το οποίο πάμε ξαφνικά και το κάνουμε δρόμο. Είναι ένας δρόμος που υπάρχει. Είναι χωματόδρομος σε κακή κατάσταση που όμως υπάρχει. Άρα παίρνει αξία και η δική μας γη. Και φυσικά το βασικότερο είναι η ασφάλεια. Ποιος είναι αυτός που θα εμποδίσει το να πηγαίνει – μια και υπάρχει ο αγωγός μέσα και έχει και αέριο μάλιστα – εκεί κάποιος; Ο αγωγός πλέον έχει αέριο. Και μάλιστα για αυτό υπάρχουν και βαλβιδοστάσια για να γίνονται έλεγχοι και να ανοίγουν και να κλείνουν σταθμοί. Και ποιος μου λέει λοιπόν ότι αν αύριο γίνει ένα ατύχημα δεν θα αναζητηθεί το ποιος θα έχει την ποινική ευθύνη ;

Το όλο θέμα δεν θα πάει στο Δημοτικό Συμβούλιο αφού η ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ είναι αυτοδιοίκητη. Έρχονται θέματα στο Δ.Σ. που καθορίζει ο νόμος μάλιστα ποια είναι αυτά τα θέματα και μάλιστα μιλάμε για θέματα για τα οποία παίρνει απόφαση η ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ απευθείας χωρίς να ρωτήσει καν το Δ.Σ. Αυτό λοιπόν, διότι εμείς δεν πουλάμε αυτή την έκταση στον ΤΑΡ αλλά μισθώνουμε για 25 χρόνια, είναι μια διευκόλυνση και η ιδιοκτησία εξακολουθεί να είναι δική μας. Ο δρόμος μάλιστα στο συμφωνητικό λέει ότι είναι προς κοινή χρήση. Δεν είναι ότι θα το φράξουν και δεν θα περνάει κανείς. Ότι θα υπάρχει διαφορετική απόφαση με αυτή του Δ.Σ. θα συμφωνήσω με τον δημοτικό σύμβουλο κ. Παππά και θα πω ότι ίσως τελικά πρόκειται για ένα όπλο διαπραγμάτευσης και έτσι θα μπορώ να λέω ότι η ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ πήρε μια απόφαση, το Δ.Σ. πήρε μια άλλη απόφαση οπότε είναι η δέσμευση για το έργο επιβεβλημένη. Η ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ μπορεί και παίρνει αποφάσεις μόνη της, οπότε αυτό θα γίνει και για αυτή την περίπτωση. Εξ άλλου όταν άλλαξε τους νόμους ο κ. Θεωδωρικάκος τον άλλαξε και για αυτούς τους λόγους. Γι αυτό και έδωσε στα Νομικά Πρόσωπα την πλειοψηφία στη διοίκηση για να μπορεί να ασκεί την πολιτική της. Η πολιτική για τον ΤΑΡ θα είναι με το έργο που θα γίνει στους Φιλίππους. Όλα τα άλλα αν θα έπαιρνα πέντε χιλιάδες παραπάνω ή ένα λεωφορείο ίσως έρχονται σε δεύτερη μοίρα”.

Προηγούμενο άρθροΔεν γίνονται εμβολιασμοί στην Θάσο λόγω του ότι δεν κλείνονται ραντεβού
Επόμενο άρθροΧ. Τριαντόπουλος: Το Υπουργείο Οικονομικών ενισχύει την προσπάθεια της επιτροπής για την Ανάπτυξη της Θράκης