Συνέντευξη παραχώρησε στην εφημερίδα μας η πρόεδρος της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Καβάλας «Δημωφέλεια» κ. Αναστασία Ιωσηφίδου αναφορικά με τις επικείμενες εκλογές αλλά και το έργο που έγινε επί των ημερών της.

Η συνέντευξη  έχει ως εξής:

Ερ: Είσαστε στη διοίκηση της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ επί πέντε σχεδόν συναπτά έτη. Θα μπορούσατε να μας πείτε ποια θεωρείτε ότι είναι τα σημαντικότερα επιτεύγματα σας , κατά την διάρκεια  αυτής της θητείας .

Απ.: Θα μου επιτρέψετε να διαχωρίσω την απάντηση μου σε δύο σκέλη .

 Το πρώτο αφορά την οικονομική θέση της επιχείρησης . Έτσι στον τομέα αυτό ,εξοικονομήσαμε πάνω από 3,8  εκ ευρώ για τα ταμεία της επιχείρησης , αφενός από είσπραξη μέσω δικαστικών ενεργειών ποσού 1,8 εκ. ευρώ από απαλλοτριώσεις και διεκδικήσεις της επιχείρησης και αφετέρου  με την ένταξη του μεγάλου επενδυτικού μας σχεδίου στο Πηλοθεραπευτήριο  σε επενδυτικό πρόγραμμα και την εξασφάλιση ποσού περίπου 2 εκ. ευρώ που σε άλλη περίπτωση (όπως δηλαδή είχε σχεδιάσει η προηγούμενη διοίκηση) θα είχε εκταμιευθεί από τα ταμεία μας. Επιπλέον όμως καταγράψαμε και κατοχυρώσαμε για πρώτη φορά την περιουσία της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ με αποτέλεσμα σήμερα να μπορούμε να την αξιοποιήσουμε προς όφελος των δημοτών μας , κάνοντας μάλιστα την αρχή με την κατασκευή δύο ξενοδοχειακών μονάδων πολυτελείας δυναμικότητας 550 κλινών , ενώ η καταγραφή αυτή μας έδωσε την δυνατότητα να σταματήσουμε και την κατασκευή των διοδίων στην περιμετρική.

Το δεύτερο σκέλος αφορά την εικόνα της επιχείρησης  καθώς και την πορεία της προς το μέλλον . Εδώ λοιπόν θεωρώ ότι έγινε μια εξαιρετική δουλειά που έκανε γνωστή την ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ όχι μόνο στους δημότες μας , αλλά και ευρύτερα καθώς την  καταστήσαμε παράδειγμα μεταξύ των δημοτικών επιχειρήσεων σε όλη την χώρα σε βαθμό που να εξάγουμε πλέον τεχνογνωσία προς αυτές. Την τελευταία χρονιά η ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ και μέσω αυτής η Καβάλα ανακηρύχτηκε παράδειγμα καλής πρακτικής στην διασύνδεση γαστρονομίας και τουρισμού στα πλαίσια της FOOD EXPO , παράδειγμα καλής πρακτικής στην διείσδυση στις νέες αγορές των ΗΠΑ , της Κίνας , της Ινδίας και της Κύπρου στα πλαίσια της GREEK TRAVEL SHOW , παράδειγμα καλής πρακτικής τουριστικού marketing από την καλύτερη Σχολή Τουρισμού της χώρας , ενώ για την κατασκευή της τουριστικής μας ιστοσελίδας που τόσο κατηγορηθήκαμε από την αντιπολίτευση πήραμε το δεύτερο βραβείο στα μεγαλύτερα βραβεία διαφήμισης της χώρας τα Ermis Awards. Επιπλέον αυτών προχωρήσαμε τον επενδυτικό μας σχεδιασμό σε Πηλοθεραπευτήριο και Δημοτική Αγορά καθώς και στον  σχεδιασμό και ένταξη προγραμμάτων στο ΒΑΑ , στην ΟΧΕ , στο Interreg και στο Erasmus  όπως του marketing της πόλης , της πρόσβασης και της ψηφιακής αναβάθμισης του Φρουρίου, του σχεδίου αξιοποίησης των Καπναποθηκών,  της αξιοποίησης της πηγής Αντζίσου στην Νέα Καρβάλη, της προβολής και δημοσιότητας , του ολοκληρωμένου συστήματος  ενημέρωσης και πληροφόρησης επισκεπτών και πολιτών δήμου Καβάλας (Info Kiosk), του  κέντρου στήριξης επιχειρηματικότητας και καινοτομίας  στους τομείς τουρισμού και πολιτισμού (Kick iT), κλπ.

Ερ.: Ένας τομέας ο οποίος σας έκανε ευρύτερα γνωστή είναι ο τουρισμός . Φαίνεται σαν να  τον πήρατε προσωπικά επάνω σας , για το λόγο αυτό και έχετε κατηγορηθεί πολλές φορές για τις συμμετοχές σας στις τουριστικές εκθέσεις αλλά και τα ανοίγματα σε Ινδία , ΗΠΑ , Ισραήλ κλπ. Τι έχετε να απαντήσετε σε όσους σας κατηγορούν .

Απ.: Ο τουρισμός αποτελεί πλέον στην Καβάλα , το κύριο θέμα συζήτησης τόσο μεταξύ των αυτοδιοικητικών κύκλων , όσο βεβαίως και των δημοτών μας είτε αυτοί σχετίζονται με τον τουρισμό και  το εμπόριο είτε όχι. Δυστυχώς οι προσεγγίσεις ορισμένων , οι οποίοι μάλιστα διεκδικούν και την διοίκηση του Δήμου , απέχουν πολύ από την γνώση και την εμπειρία που απαιτεί το τουριστικό μάνατζμεντ . Άκουσα προσφάτως από υποψήφιο Δήμαρχο να επιχειρηματολογεί κατά των εκθέσεων λέγοντας ότι σε έρευνα που η ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ μάλιστα υλοποίησε,  οι επισκέπτες μας που ρωτήθηκαν , απάντησαν ότι ενημερώθηκαν για την Καβάλα μέσω άλλου μέσου όπως είναι λ.χ. το Ίντερνετ. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η  συμμετοχή σε μία διεθνή τουριστική έκθεση δεν αποσκοπεί τόσο στην απευθείας προσέλκυση τουριστών , όσο στην γνωριμία του προορισμού με την τουριστική αγορά , στην δημιουργία συνεργειών και γνωριμιών με παράγοντες του τουρισμού και στην διερεύνηση των δυνατοτήτων και των συνθηκών εκείνων που θα επιτρέψουν την δημιουργία τουριστικού ρεύματος από την αγορά αυτή. Μέσω λοιπόν των εκθέσεων ερχόμαστε σε επαφή με τους διαμορφωτές της κοινής γνώμης , οι οποίοι με την σειρά τους πλημμυρίζουν με πληροφορία τα κανάλια επικοινωνίας μεταξύ των οποίων βέβαια κορυφαίο πλέον είναι το Ίντερνετ. Επιπλέον όμως διευρύνουμε το μίγμα επισκεπτών μας και έτσι η Καβάλα σήμερα αποτελεί διεθνή τουριστικό προορισμό με επισκέπτες από 100 εθνικότητες. Το δε  άνοιγμα μας στις νέες τουριστικές αγορές το οποίο σημειωτέον μας κόστισε συνολικά στην επιχείρηση , μόλις περί τα  30.000 ευρώ , απέφερε  πέραν της αλματώδους αύξησης της επισκεψιμότητας από τις χώρες αυτές ,  μια κινηματογραφική παραγωγή του Bollywood που ξανάφερε μετά από 70 χρόνια  , στις 15 Μαΐου ,  την Καβάλα στο «κόκκινο χαλί» των Κανών , το πρώτο δημοτικό Film Office της Ελλάδας  καθώς και ισραηλινούς και ελληνοαμερικανούς επενδυτές που ήδη σχεδιάζουν τις πρώτες μετά από πολλές δεκαετίες μεγάλες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο δήμο μας.

ΣΥΓΚΥΡΙΑΚΗ;

Ερ.: Πολλοί θεωρούν ότι η ανάπτυξη του τουρισμού στην Καβάλα είναι συγκυριακή και έχει να κάνει με την κάθοδο των Βαλκάνιων επισκεπτών . Ποια είναι η θέση σας .

Απ.: Η Καβάλα έχει πετύχει μέσα στην τετραετία της διοίκησης μας την αύξηση της επισκεψιμότητας άνω του 70% πράγμα που αποδεικνύεται τόσο από τα στοιχεία των αφίξεων και διανυκτερεύσεων που δίνουν διάφορες πηγές καταμέτρησης όσο και από τα επίσημα στοιχεία της επισκεψιμότητας των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων του Δήμου μας που καταμετρούν την αύξηση μέσα στο διάστημα αυτό σε 75,1 %  .Γιατί λοιπόν , οι άλλες περιοχές της Βορείου Ελλάδος δεν παρουσιάζουν αυτό το μέγεθος της αύξησης , αλλά στην Καβάλα είναι υπερδιπλάσια από τις υπόλοιπες  . Επιπλέον να σας ενημερώσω ότι το 2014 το 80% και πλέον  των ξένων επισκεπτών μας,  ανήκε στις τουριστικές αγορές τριών μόλις  χωρών (με ότι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια του τουριστικού μας προϊόντος ) , ενώ το 2018 η συμμετοχή των ίδιων αυτών χωρών,  έπεσε κάτω από το 50%.  Συγκυρία λοιπόν  ή επιτυχία; Στην πραγματικότητα ήμασταν οι πρώτοι που ασχολήθηκαν ουσιαστικά , με στρατηγική και με σχέδιο για τον τουρισμό , καθώς ήμασταν  εκείνοι που το πιστέψαμε. Έτσι δημιουργήσαμε για πρώτη φορά την ταυτότητα του τουριστικού μας προιόντος , σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε πρωτοποριακά εργαλεία τουριστικού marketing όπως το visitkavala.gr  για την ψηφιακή μας προβολή , το Kavala Tales of Taste για τον γαστρονομικό τουρισμό και το  Kavala Film Office  για κινηματογραφικές επενδύσεις. Επιπλέον αυξήσαμε τις αγορές στόχους από 5 σε 20, αναπτύξαμε 10 νέες μορφές τουρισμού, εισάγουμε την Καβάλα στην ψηφιακή τουριστική προώθηση, προσελκύσαμε τουριστικές επενδύσεις με αποτέλεσμα ήδη να υπερδιπλασιαστούν οι κλίνες. Όλα αυτά συνετέλεσαν στην επιτυχία της Καβάλας στον τουριστικό τομέα.

ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗΣ

 Ερ.: Έχετε  κάνει την αυτοκριτική σας για το διάστημα αυτό και αν θα έπρεπε να αλλάξετε κάτι , τι θα ήταν αυτό;

Απ.: Ακούστε , αναμφίβολα όλοι κάνουμε την αυτοκριτική μας καθώς  αυτό μας βοηθάει να επιστρέφουμε στην «αρχή» μας παίρνοντας μαθήματα για το μέλλον . Άλλωστε εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο. Εάν λοιπόν «μετανιώνω» για κάτι , στα σχεδόν πέντε αυτά χρόνια,  είναι ότι δεν «πίεσα» περισσότερο την κατάσταση προκειμένου να  προσφύγουμε δικαστικά για το  θέμα του Παλαιού Νοσοκομείου . Γιατί δυστυχώς , ότι πετύχαμε από πλευράς διεκδικήσεων του δήμου  έγινε μόνο με την επιλογή  της δικαστικής οδού , καθώς δεν είχαμε καμία βοήθεια , ούτε καν υποστήριξη από την κεντρική εξουσία.

Ερ.: Πολύς λόγος γίνεται γύρω από  το όνομα σας , ακόμη και στα debate που έγιναν τις ημέρες αυτές ενόψει της προεκλογικής περιόδου , καθώς είστε εκ νέου υποψήφια δημοτική σύμβουλος με την Δήμαρχο Δήμητρα Τσανάκα. Τι θα θέλατε να πείτε εσείς στους πολίτες της Καβάλας ;

Απ.: Θα ήθελα να πω ότι εκείνο που με αγγίζει περισσότερο , είναι όχι τα λόγια των πολιτικών μου φίλων ή αντιπάλων , αλλά τα λόγια των ανώνυμων πολιτών οι οποίοι πίστεψαν μαζί με εμένα ,πως αυτή η πόλη αξίζει κάτι καλύτερο . Γιατί αν έκανα κάτι,  αυτό οφείλεται σε αυτή μου την πίστη , ότι η Καβάλα αξίζει πολύ περισσότερα από όσα κάποιοι την υποχρέωσαν να έχει. Θέλω  λοιπόν να απευθυνθώ προς αυτούς και να τους πω , πως αν   πιστεύουν ότι στα χρόνια της θητείας μου ως πρόεδρος της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ , προσέφερα στην πόλη και ανταποκρίθηκα και στο δικό τους όνειρο  για μια Καβάλα πρωταγωνίστρια , μια Καβάλα της ανάπτυξης, που θέλει και μπορεί να κρατήσει τα παιδιά της  δίπλα της , να μην υποθηκεύσουν το έργο αυτό ,να μην ακούσουν όλους αυτούς που διαδίδουν ότι «η Αναστασία έχει ήδη εκλεγεί και δεν έχει ανάγκη από την δική σου ψήφο»,   αλλά  να μου δώσουν δύναμη με την ψήφο τους,  ώστε ότι  μαζί ξεκινήσαμε να μην διακοπεί , αλλά αντίθετα να συνεχιστεί με περισσότερη ορμή και ένταση.  Χρειάζομαι άλλωστε την ψήφο αυτή , επιπλέον ως μία επιδοκιμασία όλων όσων έχουν γίνει το διάστημα αυτό από την ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ και εμένα προσωπικά

Εφημερίδα Καβάλα

Προηγούμενο άρθροΚαρκίνος του παχέος εντέρου: Προσοχή σε αυτά τα πρώιμα συμπτώματα
Επόμενο άρθροΚαμία υπόσχεση δεν τηρήθηκε προς τον ΝΟΚ και τον ΟΘΑΚ για το θέμα των κτιριακών τους εγκαταστάσεων