Πολύς ο λόγος εσχάτως για τις δυνατότητες ή ορθότερα, τις προθέσεις για την αξιοποίηση του Lockheed L-1011 TriStar, του κουφαριού του αεροσκάφους το οποίο βρίσκεται στο αεροδρόμιο της Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» από το 2004. Και όμως, στις αρχές του 2018 είχε κατατεθεί επίσημη πρόταση για την στατική αξιοποίηση του αεροσκάφους, με συγκεκριμένο πλάνο, τεχνικές λεπτομέρειες και στόχευση.

Η Αεροπορική Λέσχη «Μωραϊτίνης Αριστείδης», με την υπογραφή του προέδρου της, Σμηνάρχου (Ι) ε.α. και Διευθυντή των AirSea Shows, Παναγιώτη Γεωργιάδη είχε καταθέσει στις αρχές του 2018 γραπτή και επίσημη πρόταση για την αξιοποίηση του αεροσκάφους ως στατικό αεροπορικό έκθεμα και ως Μουσείο Αεροπορικής Ιστορίας και Τεχνολογίας.

Το σκεπτικό ήταν το εξής: Υφίσταται μια μοναδική ευκαιρία να αποκτήσει ο αερολιμένας της Καβάλας έναν μοναδικό αεροπορικό εκθεσιακό χώρο στην ελληνική επικράτεια, αλλά και στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, με κύρια οφέλη την ενίσχυση της αναπτυξιακής, τουριστικής και πολιτιστικής δυναμικής της περιοχής, τη δημιουργία επιμορφωτικής πλατφόρμας της Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Ιστορίας μέσω της διαδραστικής εμπειρίας για τους επισκέπτες, αλλά συνάμα και την πλήρη αξιοποίηση της επιφάνειας της πίστας στάθμευσης των αεροσκαφών.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ

Όσον αφορά τη στοιχειοθέτηση της πρότασης από την Αεροπορική Λέσχη «Μωραϊτίνης Αριστείδης», βασίζεται και πιστοποιείται από την τεχνογνωσία και την εμπειρία-ιστορικό δράσεων στο αντικείμενο το οποίο πραγματεύεται (AirShow, συνέργεια σε Εθνικά και Διεθνή Ντοκιμαντέρ, ιστορικά αεροπορικά βιβλία και ιδιόκτητα αεροπορικά εκθέματα μελών κτλ), καθώς και από τις εκπαιδευτικές ικανότητες και εμπειρία των μελών της.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ

Πρόκειται για ένα μεγάλο σε μέγεθος σε σχέση με τα ελικοφόρα ή τα μεσαίου μεγέθους jet που πετάνε συνήθως στην περιοχή μας. Είναι ένα Lockheed L-1011 TriStar, που στέκεται παρατημένο στην ίδια θέση από το 2004. Πώς βρέθηκε όμως εκεί;

Η Gee Bee Air, μια ελληνική βραχύβια αεροπορική εταιρεία, το 2004 έφερε το συγκεκριμένο αεροσκάφος στην Ελλάδα με leasing από μια κυπριακή εταιρεία προκειμένου να το χρησιμοποιήσει για πτήσεις της στο εξωτερικό, κάτι το οποίο δεν έγινε ποτέ.

Η εταιρεία έκλεισε και το TriStar παρέμεινε ως και σήμερα στο αεροδρόμιο της Καβάλας με το τελευταίο του αμερικανικό νηολόγιο και άγνωστο αν έχει πλέον πτητική ικανότητα, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο έχει κατασχέσει το αεροπλάνο για χρέη όσο αφορά τα τέλη παραμονής στο αεροδρόμιο.

Προηγούμενο άρθροΜε καινούριο εξοπλισμό, οχτώ διαδρομές και διαδικτυακή μετάδοση το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Στίβου Κ-16 στην Ελευθερούπολη
Επόμενο άρθροΤο BLUE STAR MYKONOS επιστρέφει στην Καβάλα