Υποτονική ήταν η αγοραστική κίνηση τη Μεγάλη Εβδομάδα στην αγορά της Καβάλας με εξαίρεση την Μεγάλη Παρασκευή και το  Μεγάλο Σάββατο. Από τις 2 Μαΐου θα ξεκινήσει το εκπτωτικό 15νθήμερο όπου σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου κ. Βασίλη Λεμονίδη να εκφράζει την αισιοδοξία του για ανάταση της αγοράς.

Ο κ. Λεμονίδης δήλωσε ότι «η Μεγάλη Εβδομάδα πέρασε με δύο μέρες ανάλογης κίνησης, τη Μεγάλη Παρασκευή και το Μεγάλο Σάββατο. Ευτυχώς και οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές. Υπήρχε μια ανάλογη καλή κίνηση. Αυτές ήταν οι δύο καλές μέρες οι οποίες φυσικά δεν μπόρεσαν να φέρουν Ανάσταση στους τζίρους των καταστημάτων. Οι προηγούμενες μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας ήταν υποτονικές, ήταν μέρες που έμοιαζαν με τις καθημερινές. Μπαίνουμε πλέον σε έναν Μάιο που έχουμε το εκπτωτικό 15ήμερο στο οποίο ευελπιστούμε ότι αν και δεν είναι και πολύ ωραίο να περιμένουμε για να έχουμε δουλειά στις εκπτώσεις, διότι ούτε κερδοφορία υπάρχει, ούτε μπορούμε να αντέξουμε δουλεύοντας συνεχώς σ’ ένα περιβάλλον εκπτωτικό, αλλά τουλάχιστον να μπορέσουμε να έχουμε μια εισπραξιμότητα για να μας βοηθήσει για το υπόλοιπο της ανοιξιάτικης και της καλοκαιρινής περιόδου».

ΣΥΓΧΥΣΗ

Ακολούθως ανέφερε ότι «Το εκπτωτικό 15ήμερο ξεκινάει στις 2 Μαΐου λόγω κλειστής αγοράς την Πρωτομαγιά. Τα τελευταία δύο χρόνια ο υπουργός έβαλε περισσότερες μέρες αντί για δύο 10ήμερα, έβαλε δύο 15ήμερα εκπτώσεων. Είμαστε αντίθετοι σ’ αυτό διότι πλέον, όσο περνάν τα χρόνια οι εκπτωτικές μέρες γίνονται περισσότερες. Αναγκαστήκαμε να κάνουμε δύο 15ήμερα αντί να βάλουμε κι ένα τρίτο 10ήμερο που ελάχιστες πόλεις σ’ όλη την Ελλάδα μπορεί να το έκαναν. Γι’ αυτό και υπάρχει καμιά φορά σύγχυση στις «αλυσίδες» που έχουν καταστήματα σε διάφορες πόλεις και υπάρχει μία σύγχυση στους υπαλλήλους για το πότε είναι ανοιχτά ή όχι. Σε μας είναι 15ήμερα. Είναι 1 με 15 Μαΐου και 1 με 15 Νοεμβρίου.

Είτε το θέλουμε είτε όχι, η εικόνα και ο καθρέφτης της αγοράς είναι οι τζίροι, η κερδοφορία, αυτό που κάνουμε στις 31 Δεκεμβρίου κάθε χρονιάς, το ισοζύγιο αν είναι θετικό ή αρνητικό. Τα τελευταία χρόνια, οι εκπτωτικές μέρες έχουν γίνει πολύ περισσότερες. Έχουμε καταντήσει, Ιούλιο- Αύγουστο, Γενάρη- Φλεβάρη, μισό Νοέμβριο και μισό Μάιο, φτάσαμε στους 5 γεμάτους μήνες, συν τα 10ήμερα προσφορών και κάποιες άλλες προσφορές που γίνονται, κοντεύουμε το μισό χρόνο να πουλάμε με εκπτώσεις. Παλαιότερα οι εκπτώσεις είχαν μία έννοια που έχει χαθεί κι έχει μπερδευτεί κι ο κόσμος. Προς το τέλος κάθε περιόδου, να μπορεί ο πελάτης να βρει προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές. Αυτήν τη στιγμή όταν ξεκινάμε από το Μάιο και βάζουμε κάποιες εκπτωτικές τιμές, τον Ιούνιο πουλάμε κανονικά, τον Ιούλιο πάλι πουλάμε σε εκπτωτικές τιμές, δεν υπάρχει μία συνοχή και σωστή σειρά. Δημιουργείται σύγχυση στον καταναλωτή και δεν προσθέτει τίποτα στους τζίρους των καταστημάτων. Τα τελευταία χρόνια το ισοζύγιο γίνεται αρνητικότατο. Είναι σαν τον ΦΠΑ και τους φόρους για τους οποίους τους λέμε με απλά μαθηματικά ότι όταν θα μειωθεί το ΦΠΑ θα αυξηθούν και τα έσοδα του κράτους. Ενώ τα τελευταία 10-15 χρόνια έχουν μειωθεί».

Εφημερίδα Καβάλα

Προηγούμενο άρθροΕργατική πρωτομαγιά με δύο συγκεντρώσεις και λίγο κόσμο
Επόμενο άρθροΑυξημένη η τουριστική κίνηση στη Θάσο τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδος και του Πάσχα