Συνεχίζεται απρόσκοπτα η λειτουργία του Διεθνούς Πανεπιστημίου στην Καβάλα Μητρόπουλος, σημείωσε πως «στις 8 του Γενάρη είναι η τελευταία μέρα του εξαμήνου και θα γίνουν κάποια μαθήματα επαναληπτικά και στην συνέχεια θα γίνουν οι εξετάσεις.

Άρα λοιπόν από τώρα μέχρι τα μέσα του Φεβρουαρίου θα έχουμε τις εξετάσεις με επαναληπτικά μαθήματα και εργαστήρια. Αυτό δίνει ένα χρόνο για να μπορέσει και το ίδρυμα και η κυβέρνηση να αξιολογήσει την κατάσταση για να δούμε στην συνέχεια αν θα ανοίξουμε , αν θα κάνουμε μαθήματα δια ζώσης, αν θα έρθουν τα εμβόλια για να εμβολιαστούμε κλπ. Και έτσι οι εξετάσεις θα γίνονται εξ αποστάσεως.

Την προηγούμενη φορά που έγιναν οι εξετάσεις εξ` αποστάσεως είχαν επιτυχία. Το Πανεπιστήμιο μας όπως και όλα θα έχουν ένα χρονικό διάστημα προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα της πανδημίας και μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου θα έχουμε ένα επαρκές χρονικό διάστημα για να ξέρουμε πότε τα μαθήματα θα ξεκινήσουν δια ζώσης, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από τους εμβολιασμούς και την εξέλιξη της πανδημίας. Είμαστε σε επιφυλακή» .

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ

Στο ερώτημα αν έχουν ενισχυθεί οικονομικά από την κυβέρνηση απάντησε πως «Πριν τις γιορτές δόθηκαν κάποια χρήματα στα ιδρύματα για να καλυφτούν ανάγκες της τηλεκπαίδευσης και για άλλα ζητήματα, όμως αυτά δεν είναι αρκετά για να καλύψουν όλες τις ανάγκες που υπάρχουν . Αυτή την στιγμή το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να υποβάλλει ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση η οποία έχει τρείς άξονες. Ο ένας είναι να τεθεί μια βαθμολογική βάση , όχι απαραίτητα του δέκα, αλλά μια μεταβαλλόμενη, ανάλογα με τον μέσο όρο του επιστημονικού πεδίου, το δεύτερο είναι να υπάρξει ένα ανώτατο όριο φοίτησης και η λειτουργία της πανεπιστημιακής αστυνομίας, η οποία θα περιφρουρήσει τους χώρους των ιδρυμάτων για τη ασφαλή λειτουργία τους. Σήμερα θα γίνουν αυτές οι ανακοινώσεις και θα ξεκινήσει διαβούλευση γύρω από αυτά τα ζητήματα».

ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

Ο κ. Μητρόπουλος πρόσθεσε και ένα άλλο θέμα που οφείλουν να το βελτιώσουν είπε, γιατί θα τελειώσει η πανδημία και τα προβλήματα θα συνεχίσουν να υπάρχουν . «Θεωρούμε ότι η λειτουργία των ξενόγλωσσων Τμημάτων στα ιδρύματα είναι απολύτως γραφειοκρατική, απολύτως αποτρεπτική και απολύτως σε ένα περιβάλλον το οποί ο δεν βοηθάει στην ανάπτυξη προγραμμάτων. Ο κυριότερος λόγος είναι πως δεν ξέρουμε αν αυτά τα προγράμματα θα είναι δια ζώσης ή εξ αποστάσεως . Θα πρέπει εμείς ως χώρα που θέλουμε να στήσουμε διεθνή πολιτική, να κάνουμε δια ζώσης προγράμματα. Θα πρέπει ο ξένος φοιτητής να έχει λόγους απ` όλες τις ηπείρους να έρχεται να σπουδάσει στην Ελλάδα και όχι να ανοίγει τον υπολογιστή και να κάνει από κεί την δουλειά του. Αυτό δεν ταιριάζει σε κανένα Πανεπιστήμιο.

Άρα η πρότασή μας είναι πως αυτό τον νόμο πλαίσιο που κατεβάζει η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως να δει πως θα τον απλοποιήσει , όπως και όλες τις διαδικασίες, ώστε τα τμήματα σε πρώτη εφαρμογή να μπορούν να αποκτήσουν ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών και να φέρουν ξένους φοιτητές στην Ελλάδα. Γιατί εδώ υπάρχει και μία κακή ερμηνεία αυτών, δηλαδή ενώ διατείνεται κάποιος πως τα ξενόγλωσσα προγράμματα θα φέρουν στην Ελλάδα φοιτητές, η αλήθεια είναι πως δεν θα φέρουν ούτε ένα ξένο φοιτητή. Δεν μπορεί να πανηγυρίζουμε ότι θα έρθουν ξένοι φοιτητές. Το ζήτημα αυτό το υπουργείο πρέπει να το λύσει με ξεκάθαρο τρόπο και εμείς θεωρούμε πως είμαστε έτοιμοι να υποβάλλουμε ένα ξενόγλωσσο πρόγραμμα σπουδών, παρά το γεγονός πως από τον νόμο προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα Τμήμα Μηχανικών Πετρελαίων εδώ. Εμείς μάλιστα έχουμε κλείσει και μία συνεργασία με το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών από τις Σέρρες , αλλά είναι τόσο ογκώδεις οι διαδικασίες που χρειάζονται για να γίνει όλα αυτό το πράγμα . Δεν μπορεί κανείς να ισχυρίζεται ότι απαιτούνται 40 σελίδες για να εγκριθεί ένα πρόγραμμα ξενόγλωσσο την ίδια στιγμή που απαιτούνται παραρτήματα με 150-200 σελίδες . Νομίζω ότι είναι ένα είδος ψευδεπίγραφης μείωσης γραφειοκρατίας. Από τη μία λένε πως η πρόταση πρέπει να είναι 40 σελίδες και από την άλλη ζητάνε γι` αυτές τις 40, παραρτήματα γύρω στις 200 σελίδες!. Αυτό λοιπόν έχει ένα στοιχείο που δεν είναι σωστό, και θα πρέπει να διορθωθεί.

Από την ώρα που η κυβέρνηση ξεκινά να φτιάξει ένα νόμο στον οποίο θα βάλει ένα περιορισμό, μια βάση κατώτερη, γεννάται ένα θέμα ηθικής τάξης. Δεν μπορεί δηλαδή το Τμήμα Χημείας π.χ που δεν έχει κανένα πρόβλημα να βάλει υψηλές ανταγωνιστικές βάσεις με όλα τα υπόλοιπα Τμήματα Χημείας και να στερείται τις αντιστοιχίες. Νομίζω ότι αυτό συνιστά από μόνο του μια πράξη που πρέπει να ακυρωθεί ή να διορθωθεί, αν θέλουμε να ξεκινήσουμε από την ίδια αφετηρία,. Αν όχι τότε έχουμε πρόβλημα στην Ανώτατη Εκπαίδευση».