saravalo13-604x322

Πριν από λίγες μόνο μέρες η Πρωινή παρουσίασε φωτογραφία από οικόπεδο στην συνοικία του Περιγιαλίου, μέσα στο οποίο βρίσκονται παρατημένα τουλάχιστον 10 παλαιά και τρακαρισμένα (ορισμένα) αυτοκίνητα. Το οικόπεδο δεν είναι περιφραγμένο. Κοντά του υπάρχουν συνεργεία αυτοκινήτων, τα οποία δεν αποκλείεται να έχουν σχέση με την προαναφερθείσα κατάσταση. Κοντά σε οχήματα που είναι άχρηστα λόγω ατυχημάτων ή βλαβών υπάρχουν επιβατικά αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες τους τα εγκατέλειψαν λόγω κρίσης (και παλαιότητας). Βρήκαν ευκαιρία, βρήκαν κατάλληλο σημείο, βρήκαν κι εκμεταλλεύτηκαν μια διαδικασία που έχει παρελθόν. Συνδυάζεται δε άριστα με το παρόν. Δεν είναι όμορφη η εικόνα. Δυστυχώς προβλέπουμε ότι θα συνεχιστεί με τάσεις επέκτασης μάλιστα.

Με αφορμή αυτό το κείμενο, κάτοικοι του Περιγιαλίου μας υπέδειξαν ίδιο και χειρότερο δεύτερο σημείο στη γειτονιά τους. Κι αν το πρώτο είναι οικόπεδο, το δεύτερο είναι δρόμος. Η οδός Κερκύρας. Αριστερά στην οδό (οδηγεί προς τον υποσταθμό της ΔΕΗ στο Περιγιάλι) μετρήθηκαν 21 αυτοκίνητα. Το ένα δίπλα στο άλλο. Ίδια τα χαρακτηριστικά. Τρακαρισμένα, άχρηστα, παρατημένα. Όλα χωρίς πινακίδες. Απέναντι από αυτά τα οχήματα υπάρχουν συνεργεία αυτοκινήτων. Ίσως να έχουν σχέση με κάποια, ίσως με όλα, ίσως με κανένα. Η εικόνα είναι εντυπωσιακή αφού τμήμα της οδού έχει μετατραπεί σε «νεκροταφείο» οχημάτων.

Κάπου εδώ θα θυμηθούμε τους λόγους για τους οποίους υπήρξε η πρωτοβουλία της δημιουργίας του Βιοτεχνικού Πάρκου πριν από τη Νέα Καρβάλη. Έλεγαν, όταν κατέθεταν την ιδέα του έργου, ότι εκεί (έξω από την Καβάλα) μπορούν να μεταφερθούν και να λειτουργήσουν και τα συνεργεία αυτοκινήτων. Αυτά που σήμερα βρίσκονται μέσα στην πόλη. Αυτά ή ορισμένα από αυτά που όταν βρουν ευκαιρία επηρεάζουν τη φυσιογνωμία της περιοχής όπου λειτουργούν. Το Βιοτεχνικό Πάρκο δεν λειτούργησε όπως σχεδιάζονταν, τα συνεργεία (και τόσες άλλες δραστηριότητες) παραμένουν εντός αστικού ιστού. Ίσως μια συνέπεια της κατάστασης που δεν άλλαξε ποτέ, όλα όσα περιγράψαμε ήδη στο Περιγιάλι. Εδώ που τα λέμε θα ήταν ανόητο ένας επαγγελματίας να μην εκμεταλλευτεί τον πλησιέστερο σε αυτόν χώρο, όταν μάλιστα η επιχείρηση του έχει σχετική ανάγκη.

Με αυτά και με αυτά το Περιγιάλι (υποτίθεται περιοχή υπό ανάπτυξη) μετατρέπεται και σε «νεκροταφείο» αυτοκινήτων. Κι επειδή τα συγκεκριμένα οχήματα είναι αφύλακτα, δεν αποκλείεται τα βράδια όσοι έχουν ανάγκες να τα διαλύουν κιόλας. Απομακρύνοντας τα εξαρτήματα που τους είναι χρήσιμα.

Τι μπορούσε να γίνει; Πρώτα πρώτα η δημοτική αστυνομία όφειλε να έχει εντοπίσει τουλάχιστον τα δύο σημεία που αναφέραμε. Έπρεπε να ερευνήσει το πώς βρέθηκαν τα οχήματα στην κατάσταση που δείχνουν οι φωτογραφίες. Είχε και έχει χρέος να ερευνήσει την υπόθεση. Μετά να επέμβει για να την θεραπεύσει. Να διορθώσει τα κακώς κείμενα. Η Δημοτική Αστυνομία πάλι απουσιάζει κι έτσι σε αυτές τις περιπτώσεις συνεχίζεται μια κακιά συνήθεια. Στην περίπτωση μάλιστα της οδού Κερκύρας προκαλεί εντύπωση το ότι τα οχήματα είναι το ένα δίπλα στο άλλο, λες και το να τα εγκαταλείπεις στο σημείο είναι κάτι οργανωμένο και συνεννοημένο.

Τουλάχιστον 30 είναι τα αυτοκίνητα που πρέπει να απομακρυνθούν από το Περιγιάλι. Για πολλούς και αυτονόητους λόγους. Αν αυτό γίνει άμεσα, μικρό το κακό. Επειδή δεν θα γίνει, ας ετοιμαστούμε. Σε λίγο καιρό τα οχήματα θα αυξηθούν, διεκδικώντας ακόμη και την  κατάρριψη διαφόρων ρεκόρ!

Προηγούμενο άρθρο«Αγαμέμνων» του Αισχύλου στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
Επόμενο άρθροΕπισκέψεις του Γιάννη Πασχαλίδη εκεί όπου υπάρχουν προβλήματα αγροτών