%cf%83%ce%b9%ce%bc%ce%b9%cf%84%cf%83%ce%ae%cf%82-778x445

Ο πρώην δήμαρχος Καβάλας κ. Κωστής Σιμιτσής στη συνέντευξη τύπου αναφορικά με τα θέματα που απασχολούν τον Δήμο Καβάλας περιστοιχισμένος από τους δημοτικούς συμβούλους της παράταξης του κ.κ. Μιχαλάκη, Τσοχαταρίδη και Παππά.

Αρχικά ο κ. Σιμιτσής αναφέρθηκε στο ταξίδι της δημάρχου κ. Τσανάκα στην Ίμβρο και τη απουσία της από την χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου τονίζοντας τα εξής:

«Με τα συχνά ταξίδια της κ. Τσανάκα αντιλαμβανόμαστε τι εννοούσε όταν έλεγε πως θα αναπτύξει τουριστικά τον τόπο μας. Αυτή και τα στελέχη της θα επισκέπτονται τακτικά την Κωνσταντινούπολη, την Ινδία, την Πετρούπολη και άλλα μέρη δίνοντας δουλειά στους τουριστικούς πράκτορες, στις αεροπορικές εταιρίες, στους βενζινοπώλες.

Πάντως, η απουσία της κ. Τσανάκα από τη χθεσινή  συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για λόγο που δεν αφορά άμεσα ή έμμεσα την Καβάλα προσβάλλει το Σώμα και τον λαό που την ψήφισε. Εν τω μεταξύ όμως παραμένει απαθής και αμέτοχος θεατής σε εξελίξεις δυσάρεστες για την περιοχή μας».

ΔΙΟΔΙΑ

Ακολούθως αναφέρθηκε στα τρέχοντα ζητήματα ανά κατηγορία ξεκινώντας με τα διόδια:

«Ο Υπουργός κ. Τσιρώνης ενέκρινε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων για το σταθμό διοδίων που θέλει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» να εγκαταστήσει στην Παράκαμψη Καβάλας. Είμαστε σίγουροι πως η Μελέτη δεν υπολογίζει καθόλου ούτε αντιμετωπίζει σωστά τα αυξημένα κυκλοφοριακά φορτία και την τεράστια επιβάρυνση σε ρύπους που θα υποστεί η Καβάλα, με δυσμενείς επιπτώσεις για τη ζωή στην πόλη. Η σημερινή διοίκηση του Δήμου οφείλει να βγει από τον λήθαργο και να αντισταθεί σε αυτή την προοπτική, που οδηγεί ολοταχώς την Καβάλα πίσω στη δεκαετία του 1990. Να προσφύγει δικαστικά εναντίον της Υπουργικής Απόφασης και να εξετάσει με επιθετικό τρόπο το ανθρακικό αποτύπωμα που αφήνει στον Δήμο μας η ύπαρξη της Εγνατίας Οδού καταθέτοντας αγωγή αποζημιώσεως.

ΛΙΜΑΝΙΑ

Πληθαίνουν οι φήμες ότι διάφοροι επενδυτές ενδιαφέρονται να αγοράσουν ή να ζητήσουν μακρόχρονη παραχώρηση των λιμανιών της Καβάλας.

Για ποιο λιμάνι όμως μιλάμε; Κανείς δεν το ξεκαθαρίζει.

Οποιαδήποτε παραχώρηση του «Απόστολος Παύλος», δηλαδή του λιμανιού μπροστά στην πόλη μας, αποτελεί casus belli, αιτία πολέμου.

Η σημερινή διοίκηση του Δήμου οφείλει να καταστήσει σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι αποτελεί στρατηγικό στόχο η ανάπτυξη του «Φίλιππος Β’», γεγονός που αποτυπώθηκε στα Επιχειρησιακά Σχέδια 2007-2010, 2011-2014 και 2015-2019. Σε καμιά περίπτωση δεν είναι δυνατό να δεχτούμε ιδιωτικοποίηση του «Απόστολος Παύλος» και μάλιστα με τη σημερινή χερσαία ζώνη που εισβάλλει στον πολεοδομικό ιστό της πόλης (και υποτίθεται πως θα αλλάξει σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ν. 4150/2013).

Εκκρεμούν εδώ και πολύ καιρό οι υποσχέσεις Κουρουμπλή και παράλληλα έχει ξεχαστεί η διεκδίκηση του λιμανιού των Σφαγείων.

 

ΔΙΑΑΜΑΘ – ΜΕΑ – ΣΜΑ – ΧΥΤΑ

ΔΙΑΑΜΑΘ: Ο εθνικός σχεδιασμός για τη διαχείριση των απορριμμάτων έχει αλλάξει πολλές φορές στη χώρα μας. Η «Διαχείριση Απορριμμάτων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ΑΕ» (ΔΙΑΑΜΑΘ), που είναι διαδημοτική επιχείρηση,παραμένει πάντα ο βασικός φορέας διαχείρισης.

Μέχρι το 2010 τη διοικούσαν δήμαρχοι του πολιτικού χώρου της κ. Τσανάκα. Τότε ήταν καλή.

Ύστερα -και μέχρι το 2014- έγινε κακή. Οι συνεργάτες της κ. Τσανάκα αποδοκίμαζαν τα πάντα με ακραία ρητορική. Μετά ξαναέγινε καλή.

Οι κάδοι κομποστοποίησης που μοίρασε το 2014 σε δημότες η κ. Τσανάκα, τα αυτοκίνητα και τα μηχανήματα που παρέλαβε για την υπηρεσία καθαριότητας, η λειτουργία της ανακύκλωσης ήταν αποτέλεσμα δουλειάς που έγινε όλα τα προηγούμενα χρόνια, όλων των προηγούμενων διοικήσεων και δεν μπορεί να τα σφετεριστεί η σημερινή διοίκηση.

ΜΕΑ: Μέχρι το 2014 προβλεπόταν να γίνει Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) στον Ξεριά. Τώρα θα γίνει στην Καβάλα, αφού άλλαξε ο σχεδιασμός. Ήταν κάτι για το οποίο ενημέρωσα ο ίδιος προσωπικά τη δήμαρχο να το επιδιώξει, γιατί θα φέρει θέσεις εργασίας. Η άποψή μας είναι πως μπορεί να φτιάξει το εργοστάσιο ο ίδιος ο Δήμος Καβάλας, που διαθέτει προσωπικό και Τεχνική Υπηρεσία, και όχι η ΔΙΑΑΜΑΘ. Αυτό επιτρέπεται πλέον από τον νόμο.

Σύμφωνα με επιστολή της ΔΙΑΑΜΑΘ η ΜΕΑ προβλέπεται να εγκατασταθεί στο παλιό λατομείο της Άσπρης Άμμου, εκεί όπου λειτούργησε ο προσφυγικός καταυλισμός. Αγνοούμε ποιος έκανε τη χωροθέτηση χωρίς να ζητήσει προηγούμενη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου. Σύμφωνα με την ίδια επιστολή αρχικά επιλέχθηκε η μέθοδος της βιοξήρανσης και ύστερα της αναερόβιας χώνευσης (πάλι χωρίς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο) ενώ δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες περιβαλλοντικές μελέτες – άρα ζήσε Μάη μου…

ΧΥΤΑ-ΧΥΤΥ: Ο Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων έχει σοβαρά προβλήματα ήδη από το 2004. Εμείς κάναμε όλες τις απαραίτητες γεωλογικές έρευνες και υπογράψαμε σύμβαση για την εξυγίανση του υπάρχοντος και την επέκταση νέου ΧΥΤΑ. Καταφέραμε, με τη βοήθεια του Β. Λιόγκα, να πάρουμε χρηματοδότηση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος 9.500.000€. Όταν ολοκληρωθούν τα έργα, ο ΧΥΤΑ θα αλλάξει σε Χώρο Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ). Δυστυχώς, με έτοιμη μελέτη εδώ και πάνω από χρόνο η σημερινή διοίκηση του Δήμου αδρανεί. Τι περιμένει για το έργο, να γίνει καμιά κατολίσθηση και να μας πνίξουν τα σκουπίδια;

ΣΜΑ: Ο καινούργιος Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) είχε χωροθετηθεί από τη διοίκηση Εριφυλλίδη στην Καρβάλη, απέναντι από τη ΒΦΛ. Η κ. Τσανάκα παριστάνει την ανήξερη. Μπορεί πράγματι να αγνοούσε τι ήταν αυτό που ψήφιζε. Μετά τις αντιδράσεις των κατοίκων ο πρώην περιφερειάρχης Α. Γιαννακίδης ακύρωσε τη χωροθέτηση και ζήτησε νέα, την οποία ετοιμάσαμε στο παλιό λατομείο με πλήρη μελέτη εφαρμογής, καθώς και για Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ).

Εν τω μεταξύ όλα αυτά τα χρόνια λειτουργούσε ο παλιός ΣΜΑ στην Άσπρη Άμμο, εκεί που βρισκόταν κάποτε η Προκεχωρημένη Αποθήκη Πυρομαχικών (ΠΑΠ – Στρατόπεδο Μαρκοπούλου). Το Δασαρχείο δεν επέτρεπε την αδειοδότησή του, επικαλούμενο πως βρίσκεται μέσα σε αισθητικό δάσος. Πρόσφατα μάλιστα απέστειλε ειδοποίηση στον Δήμο να σταματήσει τη λειτουργία του.

Η σημερινή διοίκηση του Δήμου συμφωνεί να σταματήσει τη λειτουργία του ΣΜΑ Άσπρης Άμμου και να μεταφέρει όλο τον όγκο των σκουπιδιών στον υπό κατασκευή ΣΜΑ Αμυγδαλεώνα. Δηλαδή, αυτό που δεν δεχόταν για τους Καρβαλιώτες επιχειρεί να το φορτώσει στους κατοίκους του Αμυγδαλεώνα, αγνοώντας την κυκλοφοριακή επιβάρυνση και το οικονομικό κόστος 50 δρομολογίων ημερησίως μέσα από το χωριό.

Κι όμως υπάρχει λύση. Ο δασικός χάρτης δίνει την ευκαιρία στον Δήμο να προσφύγει στη δικαιοσύνη και να ζητήσει τον αποχαρακτηρισμό αυτής της «νησίδας», που δεν είχε χρήση δάσους αλλά χρήση στρατοπέδου για πολλές δεκαετίες.

Εκείνο το οποίο χρειάζεται ο Δήμος Καβάλας είναι όραμα και θέληση για την υλοποίησή του. Όχι υποχωρήσεις, όχι ενδοτικότητα, όχι ευθυνοφοβία».