Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας, Γιάννης Πασχαλίδης, κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής ανέφερε ότι με το παρόν νομοσχέδιο επιδιώκεται ο εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού συστήματος όλων των βαθμίδων , ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στο μορφωτικό του πρόγραμμα και να μην περιορίζεται ο ρόλος του μόνο στην προετοιμασία των μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Με βάση το στόχο αυτό, τα προγράμματα σπουδών εξορθολογίζονται, περιλαμβάνοντας γνωστικά αντικείμενα που συνδέονται με τις ρεαλιστικές ανάγκες του μαθητή, ως μελλοντικού ενεργού πολίτη, τόσο σε επίπεδο γενικών γνώσεων, όσο και σε επίπεδο επιστημονικών στόχων.

Στη συνέχεια ο Βουλευτής, προχωρώντας σε ανάλυση των επιμέρους άρθρων έκανε λόγο για την εισαγωγή της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας στα Νηπιαγωγεία μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, τονίζοντας ότι το υπουργείο Παιδείας επενδύει στην εκπαίδευση της Αγγλικής Γλώσσας και στο Δημοτικό, όπου αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας. Επιπλέον, ρομποτική, επαγγελματικός προσανατολισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οδική ασφάλεια και νεανική επιχειρηματικότητα είναι μερικές από τις θεματικές οι οποίες θα εισαχθούν πιλοτικά από το Σεπτέμβρη σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια στο πλαίσιο τεσσάρων πυλώνων που αφορούν το Ευ ζην, το Περιβάλλον, την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη καθώς και τη Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.

Ακολούθως, επισημάνθηκαν από τον κ.Πασχαλίδη οι κομβικές αλλαγές που επιφέρει το εν λόγω νομοσχέδιο στο πρόγραμμα σπουδών τόσο του Γυμνασίου όσο και του Λυκείου, ενώ ειδική αναφορά έγινε και στη σπουδαιότητα της διεύρυνσης του θεσμού των Πρότυπων Σχολείων και των Πειραματικών Σχολείων.

Επιπλέον, σημειώθηκε από το Βουλευτή και η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας για ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών Πανεπιστημίων, αλλά και του

εξορθολογισμού των οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, όσον αφορά τις μετεγγραφές των φοιτητών, ενισχύοντας στη μοριοδότηση ορισμένες κοινωνικές ομάδες όπως οι τρίτεκνοι, οι πολύτεκνοι και οι ορφανοί.

«Το νέο νομοσχέδιο», δήλωσε ο κ.Πασχαλίδης, «εκσυχρονίζοντας και ανανεώνοντας τα προγράμματα σπουδών, έτσι ώστε τα θέματα και τα αντικείμενα να παραπέμπουν στο σύγχρονο κόσμο, επιτυγχάνει να δημιουργήσει ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα, που επικοινωνεί με τα σύγχρονα ρεύματα για τις γνώσεις και τις δεξιότητες, συμβαδίζει με τις ευρωπαϊκές και διεθνείς τάσεις και είναι ανοικτό στην κοινωνία»