Το θέμα των δρομολογίων της πορθμειακής γραμμής Πρίνου-Καβάλας πολλές φορές μας απασχόλησε τα τελευταία χρόνια. Τα παράπονα, όμως, δεν βρήκαν ανταπόκριση μέχρι και σήμερα για οριστική λύση του θέματος.

Εισπράττουμε υποσχέσεις, οι οποίες δεν υλοποιούνται. Έτσι τα ίδια προβλήματα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε κάθε χρόνο. Οι πλοιοκτήτες εισπράττουν τα κέρδη του καλοκαιριού από τη θαλάσσια γραμμή Καβάλας-Πρίνου και αρνούνται να εκτελέσουν δρομολόγια το χειμώνα που μειώνεται η κίνηση του επιβατικού κοινού.

Το καλοκαίρι εκτελούν, έξι δρομολόγια καθημερινά, ενώ το χειμώνα εκτελούν μόνο δύο. Αλλά και αυτά τα δύο καταστρατηγούνται, γιατί επικαλούνται βλάβες και έτσι δεν εκτελείται κανένα δρομολόγιο. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι Θάσιοι που κατοικούν στο κεντρικό και νότιο τμήμα του νησιού και που πληθυσμιακά αποτελούν τα 2/3 της Θάσου, επιβαρύνονται οικονομικά και συγχρόνως υφίστανται μεγάλη ταλαιπωρία (διανύοντας περισσότερα από 100 χμ.), γιατί, είτε για την τακτοποίηση υποθέσεών τους σε υπηρεσίες της Αντιπεριφέρειας, είτε για ιατρικές εξετάσεις στο Νοσοκομείο Καβάλας ή σε ιδιώτες γιατρούς, είτε για αγορές αγαθών από την πόλη της Καβάλας, είναι αναγκασμένοι να ταξιδεύουν μέσω Κεραμωτής και να φτάνουν στην πρωτεύουσα με αυτοκίνητο ή άλλο μεταφορικό μέσο.

Ακόμη οι συνθήκες αυτές επιβαρύνουν ιδιαίτερα τους κατοίκους που διανύουν την τρίτη ηλικία, τους σπουδαστές στα Επαγγελματικά Λύκεια ή τον ΟΑΕΔ της Καβάλας, και τέλος θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή των ασθενών κατά τη μεταφορά τους από το Κέντρο Υγείας Πρίνου στο Γ. Ν. Καβάλας.

Η Θασιακή Ένωση Καβάλας ως φορέας των Θασίων που ζουν και δραστηριοποιούνται στην πόλη της Καβάλας, μετά το πλήθος των διαμαρτυριών των κατοίκων Θάσου και Καβάλας, για την απαξίωση και την πλήρη υποβάθμιση της γραμμής Πρίνου – Καβάλας, προχώρησε στη συγκέντρωση πάνω  από 20.000 υπογραφών διαμαρτυρίας πολιτών και φορέων της περιοχής μας ξεκινώντας έναν αγώνα για την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής γραμμής που ενώνει τη Θάσο με την πόλη της Καβάλας.                                                          

    Tα υπάρχοντα δρομολόγια στην παραπάνω πορθμειακή γραμμή επιβλήθηκαν στις ναυτιλιακές εταιρίες μετά από παρέμβασή μας προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την οποία ζητούσαμε την επιβολή υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, στις πλοιοκτήτριες εταιρίες που θα υποβάλουν δηλώσεις δρομολόγησης πλοίων στη γραμμή Κεραμωτής – Λιμένα Θάσου, καθώς μόνο έτσι μπορούσε να εξασφαλιστεί η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και στη γραμμή Καβάλας – Πρίνου, ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες.

       Κύριε Υπουργέ, λαμβάνοντας υπόψη σας την κραυγή αγωνίας των κατοίκων της Θάσου και της Καβάλας και δείχνοντας την  κοινωνική σας ευαισθησία για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, σας καλούμε για τη νέα δρομολογιακή περίοδο 2019-2020, που αρχίζει την 1η Νοεμβρίου, να παρέμβετε  και να απαιτήσετε από τις τρεις  Ναυτιλιακές Εταιρίες να εκτελούν έναν ικανό αριθμό δρομολογίων (οκτώ  δρομολόγια τη θερινή περίοδο και τέσσερα τη χειμερινή, όλες τις ημέρες της εβδομάδας) στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου, δίνοντας έτσι λύση σε ένα σοβαρότατο κοινωνικό πρόβλημα της περιοχής μας. Επί πλέον σας καλούμε να μεριμνήσετε ώστε η αρμοδιότητα διαμόρφωσης των δρομολογίων  να επανέλθει στις τοπικές Αρχές που γνωρίζουν καλύτερα τις ανάγκες του τόπου.  

    Στη διάθεσή σας για κάθε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση.                                                                                      

                                                                             

                                                                                                          Για το Δ.Σ.                                                  

                                                                                                        Ο πρόεδρος                                

                                                           Τσιλογεώργης Νικόλαος